خبرگزاری کار ایران

وحیدی در نشست با استانداران:

در بودجه ۱۴۰۱ استانداران اختیارات بیشتری خواهند داشت/ افزایش اختیارات استانداران یک گام تحولی و در راستای تمرکز زدایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۳۳۸

وزیر کشور تاکید کرد: استان ها با اختیارات بیشتر در زمینه جذب منابع و سرمایه گذاری، فضای مناسبی را برای پیشبرد برنامه های توسعه استانی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با بیان اینکه تلاش بر ایجاد یک رویکرد تحولی در حوزه تخصیص و اعتبارات بودجه ای در کشور در دستور کار قرار دارد؛ گفت: در نشست امروز موضوع اصلی بررسی تغییر و تحولات پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ بود که مبنای آن نگاه جدیدی در برنامه ریزی ها در استانهاست و استانداران اختیارات بیشتری  خواهند داشت و شوراهای برنامه ریزی استان‌ها محور اصلی برنامه ریزی می شوند و با اختیارات بیشتری می توانند نسبت به جذب منابع و هزینه آنها تصمیم گیری کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در تلاش هستیم با اعطای اختیارات بیشتر به استان ها، زمینه جذب منابع و هزینه بهینه آن با توجه به نیازهای واقعی استان را فراهم کنیم؛ گفت:بر اساس این طرح پروژه ها عمدتا در استان ها تعریف می شود.

وحیدی با اشاره به رویکرد استان محوری در مدیریت کنونی کشور، گفت:  بر این اساس برنامه های آمایش در صورت لزوم در سطح استان ها با توجه به نیازها و مقتضیات اصلاح می شود.

وی در این خصوص گفت: برخی از برنامه های آمایشی تهیه شده در شرایط و اقتضائات اقلیمی دیگری طراحی شده و برای همین ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اساس برنامه ریزی در استان شکل خواهد گرفت و منابع در استان تعریف و هزینه می شود.

وحیدی همچنین گفت: بناست صندوق های توسعه و پیشرفت استانی پیش بینی و منابعی در آن ایجاد شود که بخشی از آن از منابع دولتی و ملی هست و بخشی نیز ناشی از فروش اموال و سایر درآمدها در استان‌ها خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: این نوع نگاه، یک گام تحولی و در راستای تمرکز زدایی است و به یاری خدا یک حرکت خوب و سریع را در توسعه همه جانبه استان ها فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز