خبرگزاری کار ایران

واکنش خطیب‌زاده به شکست برنامه‌ریزی آمریکا در راه‌اندازی اغتشاشات در کوبا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۶۱

سخنگوی وزارت امورخارجه به شکست برنامه‌ریزی آمریکا در راه اندازی اغتشاشات سراسری در جمهوری کوبا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده  شکست برنامه ریزی آمریکا در راه اندازی اغتشاشات سراسری در جمهوری کوبا  را  بواسطه همدلی میان ملت و دولت کوبا دانست و این انسجام را ارزشمند توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  دخالت های آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی کشورهای مستقل و آزادیخواه از جمله کوبا را محکوم کرد و خواستار پایان فوری تحریمهای اقتصادی- مالی و یکجانبه آمریکا علیه کوبا گردید .

خطیب زاده تصریح کرد : این تحریم ها با هدف ایجاد نارضایتی در مردم تحمیل شده و ایالات متحده درحالی که عامل اصلی معضلات و مشکلات معیشتی مردم کوبا است، درقامت حامی اغتشاشات در این کشور ظاهر شده و با نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی، درصدد دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری کوبا بر آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن اعلام  همبستگی با کوبا، مجددا تحریمهای غیر قانونی آمریکا که عامل اصلی و مهم تنگناهای معیشتی و اقتصادی فعلی این کشور است را غیر قانونی می داند و اعلام می دارد چنانچه ایالات متحده آمریکا در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم کوبا صادق است، به تحریم های نامشروع اقتصادی - مالی خود علیه کوبا که بیش از شش دهه ادامه داشته، پایان دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: همچنانکه اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در روزهای اخیر  با شکست مواجه شد، دولت و ملت جمهوری کوبا با مدیریت و تعامل با یکدیگر بر مشکلات پیش روی فائق آمده و خیال باطل مداخله کنندگان در امور داخلی کوبا برای نیل به مقصود خود از طریق بی ثبات سازی این کشور را ناکام خواهند گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز