خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:

ارتش در تمام بحران‌ها کنار مردم بوده است / بیمارستان هاجر صددرصد در اختیار بیماران کرونایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۵۵

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از همه امکانات خود کرونا را زودتر ریشه‌کن کنیم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد تمهیدات پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان‌های این نیرو، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد بیماران کرونایی بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش مردم غیرنظامی هستند. ما محدودیتی در پذیرش بیماران کرونایی نداریم و اگر تختی داشته باشیم در موقع مراجعه بیماران فرقی میان بیماران نظامی و غیرنظامی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان هاجر ارتش ۱۰۰ درصد در اختیار بیماران کرونایی است که بسیاری از بیماران آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اعزام می‌شوند. همچنین در‌های بیمارستان خانواده ارومیه، زنجان و تمام بیمارستان‌های دیگر نیروی زمینی ارتش به روی مردم باز است و به شرط داشتن تخت برای ما فرقی نمی‌کند بیمار نظامی باشد و یا چه دفترچه‌ای داشته و از کجا آمده است؛ حتی بیمارستان‌های ارتش در مقطعی پذیرای اتباع خارجی در ارومیه بودند و قرنطینه آن‌ها انجام می‌شد تا موجب انتقال بیماری نباشند. در بیمارستان‌های مرزی و هر جا که نیاز باشد ما در خدمت مردم هستیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ان‌شاءالله تمام کادر درمان تلاش می‌کنند تا مردم عزیزمان در صحت و سلامت کامل باشند. ما معتقدیم ارتش فدای ملت است، ارتش خود را از مردم می‌داند و این موضوع ثابت شده است. ارتش در تمام بحران‌ها کنار مردم بوده و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با بهره گیری از همه امکانات خود اکرونا زودتر ریشه‌کن شود.

امیر سرتیپ دوم پزشک موذنی در مورد اهمیت موضوع اکسیژن در بیماری کرونا و اینکه آیا نیروی زمینی ارتش در این موضوع با خلاء و مشکلی مواجه بوده است یا خیر، گفت: خداراشکر به موقع توانستیم دستگاه اکسیژن‌ساز و مخازن اکسیژن را تامین کنیم و کپسول‌های اکسیژن اضافه شده است. تلاش می‌کنیم تمام کمبود‌ها را جبران کنیم تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود و حتی تعدادی دستگاه اکسیژن‌ساز انفرادی تهیه کردیم و در اختیار افرادی که نیازمند هستند گذاشتیم تا در منزل از اکسیژن استفاده کنند.

وی در مورد بخش‌های ICU بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش و نیاز بیماران کرونا به این خدمات تصریح کرد: تخت‌های ویژه ICU در بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش اضافه شده است. در بیمارستان زنجان بخش ICU اضافه شده، در موضوع کرونا ۱۰ درصد به تخت‌های ویژه ICU اضافه شده و حتی در بیمارستان‌ها CCU هاتبدیل به ICU شده‌اند و بخش‌های دیالیز نیز به ICU تغییر یافته‌اند و تمام امکانات مورد نیاز را تغییر دادیم تا در خدمت مردم باشیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل‌های مراکز درمانی نیروی زمینی ارتش موضوع ICU به دقت مورد توجه قرار دارد و بیماران براساس نیاز از این بخش استفاده می‌کنند و عمده بیمارانی که به بخش ICU در بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند، بیشتر بیماران آزاد و غیر نظامی هستند و بیماران نیروی زمینی ارتش با توجه به آموزش‌های داده شده کمتر به بخش‌های ICU احتیاج دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز