خبرگزاری کار ایران

تاکید بر ضرورت اصلاح و بروزرسانی نظام حکمرانی آب کشور در دیدار جلالی و محرابیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۳۹

در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزیر نیرو بر اهمیت به‌روزرسانی نظام حکمرانی ملی آب و لزوم تدوین طرح‌های مدیریت اضطراری برای استمرار خدمات حیاتی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با یکدیگر دیدار کردند 

سردار جلالی در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات عمده انجام شده در موضوع پدافند غیرعامل در بخش‌های آب و برق به تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: وزارت نیرو متولی بخشی از زیرساختهای حساس، حیاتی و مهم کشور است که ارتباط مستقیمی با خدمت‌رسانی به مردم دارد و از این نظر بسیار حائز اهمیت است. 

وی مهمترین اهداف پدافند غیرعامل در بخش انرژی را ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت‌رسانی در زمان تهدیدات و بحرانها برشمرد و افزود: زیرساخت‌هایی که خدماتی حیاتی به مردم را ارائه می‌کنند باید تحت هر شرایطی این خدمت‌رسانی را به شکل مطلوب و مستمر ارائه کنند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی تامین گاز برای نیروگاه‌ها در فصل زمستان و حل تعارض بین دستگاهی در کارکرد نیروگاها با سوخت مایع، ادامه داد: تامین سوخت نیروگاه‌ها به ویژه در فصل سرد سال از جمله دغدغه‌های جدی پدافند غیرعامل است که این سازمان برای مدیریت آن راهکارهای جدی را پیشنهاد داده است که اجرا و عملیاتی شدن آن نیازمند اراده وزارت نیرو است. 

جلالی در ادامه به آثار بلندمدت تغییرات اقلیمی بر کشور بر ضرورت اصلاح و بروزرسانی نظام حکمرانی آب با نگاه ملی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا مدل حکمرانی آب در کشور متناسب با کاهش سطح نزولات آسمانی مورد بازنگری قرارگیرد. 

وی یادآور شد: اقتصادی‌سازی تولید برق و گسترش تولید برق با نیروگاه‌های جدید باید مورد توجه باشند و تهیه طرحهای مدیریت بحران برای شرایط کمبود برق و بررسی نحوه تامین اولویت‌های اصلی برای مردم باید در دستور کارجدی وزارت نیرو باشد. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان این نشست بر ضرورت تعامل با مجلس شورای اسلامی برای رفع نارسایی‌های بودجه‌ای صنعت برق در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید و اعلام کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در راستای صیانت از تداوم کارکردهای زیرساخت‌های حیاتی حداکثر همکاری را با وزارت نیرو خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز