خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام درویشیان:

رویکرد سازمان بازرسی تمرکز بر مسائل اصلی کشور از جمله واکسیناسیون است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۱۱

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان بازرسی پرداختن و تمرکز بر مسائل اصلی کشور از جمله مسئله واکسیناسیون و تنش آبی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان یکشنبه در آیین معارفه بازرس کل استان خوزستان در سالن شرکت ملی حفاری در اهواز اظهار داشت: سازمان بازرسی از آنجا که از نیروی زیادی برخوردار نیست نمی تواند به موارد جزئی در سازمان‌ها رسیدگی کند بلکه به موارد و مشکلات کلی چون موضوع اشتغال ، بحران آب ، واکسیناسیون و موارد دیگری که همه مردم با آن مواجه هستند از باب نظارتی ورود می کند.

وی رویکرد دیگر سازمان بازرسی را شناسایی بسترهای فساد عنوان کرد و گفت: در این راستا به عنوان مثال بر فرایندهایی که ادارات حاکم است اصلاح و رسیدگی می شود.

رییس سازمان بازرسی کشور در ادامه افزود: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی بر عملکرد دستگاه‌ها و ادارات نظارت داشته اما لازمه موفقیت در این زمینه همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف است.

حجت‌الاسلام  درویشیان ادامه داد : یکی از موارد ضروری در دستگاه‌های اجرایی ، نظارت مدیران بر زیرمجموعه خود است که با اجرای آن به اهداف سازمانی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه اگر همه بخش‌ها  وظایف خود را به خوبی انجام دهند از بسیاری تخلفات جلوگیری می‌شود گفت: در این راستا از مدیران دستگاه های اجرایی در خواست می شود نسبت به وظیفه خود اهتمام داشته باشند و قبل از ورود یک دستگاه نظارتی خارج از مجموعه ، مشکلات را برطرف کنند.

رییس سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: اگر یک مجموعه سازمانی بخواهد موفق باشد و به اهداف خود برسد باید آن مجموعه از مدیران لایق ، شایسته و متدین برخوردار باشد ضمن اینکه یکی از عوامل موفقیت یک سازمان ، داشتن برنامه  و عمل به قانون در کنار نظارت بر اجرای برنامه ها می باشد.

وی با بیان اینکه هیچ مجموعه و دستگاهی بدون نظارت به اهداف خود نمی‌رسد، افزود: هیچ استثنایی در نظارت بر کار مدیران و دستگاه‌های مدیریتی وجود ندارد و حتی قوه قضاییه هم مستثنا از این نظارت نیست

حجت الاسلام درویشیان در ادامه ابراز امیدواری کرد در دوره جدید که مجلسی انقلابی ، دولت مردمی و قوه قضاییه با همه امکانات در خدمت مردم هستند با همراهی ، همکاری و کار جهادی شاهد برطرف شدن مشکلات در کشور باشیم.

وی همچنین به اختیارات ویژه ای که به رئیس بازرسی استان خوزستان داده شده اشاره کرد و گفت: چند گروه به مجموعه سازمان بازرسی استان خوزستان از جمله گروه بانک‌، آب و برق اضافه شد ضمن اینکه یک معاونت نیز به این سازمان اضافه شده است.

حجت‌الاسلام  درویشیان خاطر نشان کرد: رییس  بازرسی استان به دلیل اینکه ابلاغ خاصی از ریاست قوه قضاییه دارد اگر لازم باشد می‌تواند قرارهایی مثل قرار تامین صادره از سوی قضات دادگستری با اختیار خود صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز