خبرگزاری کار ایران

قرائت تذکرات کتبی نمایندگان در صحن علنی مجلس/ تأکید نمایندگان بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۱۰

عضو هئیت رئویسی مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح اله متفکرآزاد منشی هئیت رئیسه مجلس در صحن علنی امروز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد: 

تذکر احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن وسامان به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ لزوم رسیدگی به مشکلات جدی کارگران زیرمجموعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها. 

تذکر امیرقلی جعفری بروجنی نماینده بروجن به وزیر نیرو؛ ضرورت تکمیل طرح آبرسانی جهت تامین آب شرب ۴۵۰ هزار نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری. 

تذکر زهره الهیان نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ لزوم تسریع در توزیع واکسن با توجه به ظرفیت تولید چند میلیونی واکسن داخلی در ماه. 

تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر راه و نیرو؛ ضرورت بهسازی، تعریض، لکه گیری و اصلاح پیچ‌های خطرناک محورهای مواصلاتی پیرانشهر به سردشت. همچنین ضرورت تسریع در تخصیص اعتبارات تکمیل سد پیرانشهر، همچنین در تذکری به وزیر نیرو؛ در خصوص ضرورت تسریع در رسیدگی به مشکلات فاضلاب سردشت. 

تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۴۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ لزوم حل مشکل جذب آموزش دهندگان تک نفره نهضت سوادآموزی. همچنین در تذکری به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ضرورت تسریع در تکمیل مجتمع فرهنگی لاهیجان و سیاهکل، همچنین به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری؛ ضرورت افزایش توجه به میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به خصوص در شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل، همچنین در تذکری به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی لزوم تسریع در اجرای مصوبه برای تامین روشنایی جاده گردشگری سیاهکل به دیلمان، همچنین در تذکری به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر کار در خصوص ضرورت لحاظ طرح کشاورزی در جذب مشاغل و ایجاد تدابیر لازم جهت پرداخت حق بیمه اجباری برای کشاورزان. 

تذکر موسی احمدی نماینده دیر، کنگان وجم و عسلویه به وزیر ورزش؛ ضرورت تکمیل و تجهیز سالن ورزشی در شهرستان‌های دیر و کنگان و جم و عسلویه. 

تذکر محمد کعب عمیر نماینده شوش به وزیر بهداشت؛ علت‌عدم پرداخت حقوق کارکنان شبکه بهداشت شهرستان شوش و گتوند از طرف دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای سال ۱۴۰۰. همچنین در تذکری به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ لزوم توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی شهرستان‌های شوش و گتوند. 

تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان به وزیر بهداشت به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان؛ ضرورت تسریع در واکسیناسیون عمومی با استفاده از ظرفیت و توانمندی بسیج مستضعفین و نیروهای مسلح، همچنین در تذکری به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت؛ در خصوص ضرورت افزایش نظارت بر تولید و توزیع در بازار میوه. همچنین در تذکری به وزیر راه و شهرسازی؛ در خصوص کاهش قیمت عوارضی اتوبان غدیر از آبیک به چرمشهر و ایجاد دسترسی مناسب برای بخش‌های مجاور. 

تذکر علیرضا نظری نماینده خمین به همراه علی اکبر کریمی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ چرا اقدام لازم در خصوص مصوبات هیات دولت در مورد طرح توسعه شهرستان خمین مبتنی بر ظرفیت‌سازی و پشتیبانی گردشگری صورت نمی‌گیرد. 

تذکر معین الدین سعیدی نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند به وزیر بهداشت؛ ایجاد تمهیدات متناسب با شدت بحران موج چهارم کرونا در سیستان و بلوچستان. 

تذکر غلامرضا مرحباء نماینده آستارا به وزیر نیرو؛ لزوم رسیدگی به وضعیت بحرانی بیمارستان و بیماران در شرایط قطع برق و آب در شهرستان آستارا و ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرستان آستارا و روستاهای تابعه.

تذکر کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت افزایش کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر.

تذکر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تعریض جاده حادثه‌خیز آبسرده بروجرد.

تذکرامیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن به همراه ۶۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت جلوگیری از نابودی ذخایر دام‌های مولد کشور.

تذکر حسین حق وردی نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در راه‌اندازی ایستگاه راه آهن ملکی در شهرستان قدس. همچنین تذکر به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تعیین تکلیف حریم خط آهن شمال غرب در شهرستان قدس.

تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تأمین امکانات و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی لازم در آجین و بالیز شهرستان اسدآباد.

تذکر معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند به وزیر نفت: علت عدم گازرسانی در ۵ شهرستان جنوب استان سیستان و بلوچستان. همچنین تذکر به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان: ضرورت تکریم و بهبود شرایط شغلی و معیشتی بهورزان.

تذکر رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به همراه ۸ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تأمین اعتبار برای حل مشکل آلودگی ناشی از فاضلاب شهرک صنعتی لاهیجان.

تذکر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم برخورد با افرادی که در روند صادرات مانع‌تراشی می‌کنند.

تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تعیین تکلیف طرح مجتمع بندری شهر بندرعباس در منطقه نخل ناخدا.

تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل پل زیرگذر در مسیر بزرگراه تهران – مشهد.

تذکر فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی: ضرورت رهاسازی آب از سد ماملو پاکدشت برای کشاورزان.

تذکر کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی به همراه ۴۱نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رعایت عدالت در قطعی برق.

تذکر محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش به وزیر راه و شهرسازی: لزوم آسفالت محور پرتردد الوان – بستان.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به وزیر نیرو: توضیح در خصوص میزان خاموشی‌های برق و جبران خسارات وارد شده به مردم به دلیل وجود نوسانات برق.

تذکر اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: علت عدم کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزهای مشترک استان سیستان و بلوچستان با همسایگان و ورود موج جدید کرونا. همچنین تذکر به رئیس جمهور: انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از به وجود آمدن سونامی نبود معلم در آغاز سال تحصیلی جدید در استان سیستان و بلوچستان. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم توجه به وضعیت دامداران استان سیستان و بلوچستان با توجه به خشکسالی به وجود آمده و خسارت وارده. همچنین تذکر به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم توجه جدی به توزیع نهاده‌های دامی و کنترل قیمت مرغ.

تذکر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزرای راه و شهرسازی و صمت و کشور: جلوگیری از افزایش قیمت شن و ماسه.

تذکر محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات به وزرای امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ درباره لزوم شفاف‌سازی در خصوص پرونده تحولات افغانستان برای عموم مردم و خط رسانه‌ای واحد.

تذکر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو و ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ درباره لزوم رفع موانع تولید از واحدهای انبوه‌سازی کمپرسور در سراسر کشور و ممانعت از ایجاد انحصار توسط برخی از واحدها.

تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ درباره ضرورت سخت بیمارستان در شهرهای پرند، نسیم شهر و صالحیه.

تذکر حبیب اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به وزیر کشور؛ درباره اینکه چرا برای مهار ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان رعایت نمی‌شود.

تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی؛ درباره لزوم راه اندازی غرفه‌های تعاونی عرضه میوه‌ها و محصولات کشاورزی در مناطق محروم شهر ارومیه.

تذکر علیرضا زندیان نماینده بیجار و ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ درباره علت‌عدم اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه انتخابیه بیجار.

تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان و ۷۱ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری؛ درباره لزوم جلوگیری از بلاتکلیفی و تضییع حقوق مردم در موضوع نقل و انتقال خودرو.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر دفاع؛ درباره ضرورت رسیدگی به ضعف عملکرد وزارت دفاع در اعزام هلی کوپتر ویژه اطفاء حریق به تالاب مهاباد.

تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر ارتباطات؛ درباره اینکه چرا تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن در خصوص اختصاص اعتبار جهت ایجاد زیرساخت رفاه و توسعه شهرستان که معدن در آن واقع است به درستی اجرا نمی‌شود. همین طور چرا با وجود قانون مصوب مجلس در خصوص منع افزایش قیمت اینترنت در سال جاری در سرویس ثابت و همراه از مسیرهای مختلف افزایش یافته است.

تذکر محسن فتحی نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی به وضعیت استخدام مربیان حق التدریسی سازمان فنی و حرفه‌ای. تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تخصیص سهمیه مناسب و توزیع عادلانه سوخت، کود و سموم شیمیایی در بین کشاورزان استان‌ها.

تذکر علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به وزرای تعاون ومیراث فرهنگی: لزوم رسیدگی به افزایش تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن فرشبافان. همچنین تذکر به همراه ۴۱ نفر از نمایندگان به وزرای تعاون و فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت رسیدگی به مشکل معیشت هنرمندان و بازیگران و عوامل فعال در عرصه هنرهای نمایشی در شرایط کرونا. تذکر به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: علت فقدان برنامه‌ریزی به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق توسط مشترکان چیست.

تذکر کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزرای ورزش و نیرو: ضرورت توزیع عادلانه منابع و امکانات ورزشی در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم و لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در شهرستان‌های محروم و مرزی، همین طور ضرورت جبران خسارات ناشی از قطعی‌های مکرر طولانی و بدون برنامه‌ریزی برق و لزوم توزیع عادلانه برق بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور.

تذکرعباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور: ضرورت توجه به وضعیت حقوق مربیان پاره وقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همین طور ضرورت انجام تعهدات از سوی سازمان تجهیز ونوسازی مدارس به خصوص در اصفهان. همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم حمایت از ظرفیت بالای تولیدکنندگان کفش با توجه به واردات ۲۶۵ دلاری کفش.

تذکرعلی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا با بی‌نظمی‌های بازار، صدور مجوز و مصرف ارزی کشور برای ورود تنقلات و بیسکویت‌های لوکس خارجی برخورد نمی‌شود. همچنین تذکر به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اقدام در خصوص از بین رفتن دام‌های مولد. همچنین تذکر به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم رسیدگی جدی و فوری به حقوق کارگران شرکتی معادن. تذکر به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در ترمیم آسفالت بزرگراه سبزوار به نیشابور. همچنین تذکر به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم جلوگیری از سرقت محصولات باغی و مقابله با سارقان.

تذکر نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصاد و دارایی: چرا هزینه انبوه پیامک‌های بانکی اقلیت صاحبان سرمایه از جیب اکثریت مردم پرداخت می‌شود.

تذکر زهرا شیخی مبارکه نماینده مردم اصفهان به وزرای بهداشت، نیرو، علوم و رئیس جمهور: ضرورت تدبیر فوری در خصوص قطعی برق بیمارستان‌ها و مشکلات به وجود آمده برای بیماران بستری در منزل. ضرورت بررسی اعتراضات داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در خصوص طرح سوالات خارج از کتب.

تذکراحمد محرم زاده یخفروزان نماینده مردم اهر و هریس به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم اعمال تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن در خصوص الزام اضافه کردن ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به اعتبارات همان استان.

تذکر روح اله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: دلیل‌عدم توزیع کتاب‌های درسی پایه هفتم و بالاتر در کتابفروشی‌های منتخب کشور.

تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت حمایت از نجات غریقان و صاحبان استخرها در شرایط تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: رسیدگی به وضعیت بحرانی پایگاه‌های اورژانس استان اصفهان و تعطیلی تا ۱۶ پایگاه استان در روز.

تذکر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه به همراه ۶۴ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: ضرورت مدیریت صحیح قطعی برق و رسیدگی به اعتراض مردم، مخاطرات ایجاد شده برای بیماران و سالخوردگان و خسارات قابل توجه وارد شده به تولیدکنندگان به ویژه صنایع فولادی و کشاورزی.

تذکرعلیرضا زندیان نماینده مردم بیجار به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: علت قرار داشتن شهرستان بیجار در لیست مناطق ممنوعه بهره‌برداری از منابع زیرزمینی با وجود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی. همچنین تذکر به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: علت تأخیر وعدم پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان و دامداران و استمهال وام‌های آن‌ها به ویژه در شهرستان بیجار.

تذکرحسین حسین زاده نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم جلوگیری از اعمال سلیقه در امتیازدهی به کادر درمان.

تذکرجلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت تسریع در عملیات ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهرستان مهاباد. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم برخورد قانونی با عاملین وضعیت تأسف‌بار تولید گوشت مرغ کشور در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی.

تذکر کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت ساماندهی و تأمین به موقع نهاده‌ها و خوراک دام و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها خصوصا در بازار مرغ.

تذکر قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: علت‌عدم تأمین حقابه کشت تابستانه کشاورزان دشت آزادگان و هویزه.

تذکر نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری: آیا سامانه الکترونیکی برخط جهت دسترسی به بانک اطلاعاتی اموال اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؟

تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان به همراه ۷۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تسریع در رسیدگی به وضعیت حقوق کارگران مخابرات روستایی. همچنین تذکر به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم جلوگیری از بی‌عدالتی در پرداخت هزینه پیامک‌های بانکی.

تذکر شهباز حسن پوربیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم رسیدگی به‌عدم آنتن‌دهی در روستاهای شهرستان‌های سیرجان و بردسیر.

تذکر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب به همراه ۷۶ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت قطار و هواپیما در سفرهای داخلی.

تذکرجعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان به همراه ابراهیم عزیزی و سید موسی موسوی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بهسازی مسیر قلات به خانه زندیان به عنوان بخشی از رینگ دوم کمربندی شیراز.

تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پرداخت خسارت سیل و تگرگ به مزارع و باغات بخش و روستاهای شهرستان ارومیه. همچنین تذکر به وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی: لزوم تأمین خسارت سیل و تگرگ در شهرها و روستاهای ارومیه و ضرورت لایروبی کانال‌ها و آماده‌سازی جاده‌های تخریب شده و همچنین پرداخت یک درصد سود بانک‌ها، وزارت کشور و شهرداری‌ها.

تذکر عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران به همراه ۳۱ نفر به رئیس جمهور: لزوم توزیع عادلانه سهمیه معلمین در استان سیستان و بلوچستان.

تذکر معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند به رئیس جمهور: لزوم رعایت عدالت در توزیع داوطلبان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان.

تذکر مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم توجه به مشکلات خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم و سرنوشت این کودکان.

تذکر حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به وزرای راه و شهرسازی و نفت: لزوم افزایش سهم سیستان و بلوچستان از بنیاد مسکن در جهت ساماندهی و آسفالت خیابان و مساکن ساخته شده و همین طور تسریع در شروع طرح لوله‌گذاری و گازرسانی شهرهای جزینگ، بنت آرد، علی اکبر، محمدشاه کرم، خمک، گوری، کرباسک.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز