خبرگزاری کار ایران

توضیحات مقام آلمانی در مورد برجام / ۲ هفته تا رسیدن به نتیجه فاصله داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۷۵

مقام آلمانی توضیحاتی در مورد برجام ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مقام ارشد دولت آلمان در مذاکرات وین گفت: بحث‌های حساس و ظریف درباره احیای توافق هسته‌ای ایران حدود دو هفته تا رسیدن به نتیجه در ماه ژوئن فاصله داشت، اما چندین مورد پیچیده هنوز حل نشده باقی مانده است. در مارس تصمیم ما و دوستان آمریکایی ما این بود که این کار را سریع انجام دهیم. بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم، طول کشید. اما من فکر می‌کنم، در ماه ژوئن، با دو هفته مذاکره جدی و اراده سیاسی، می‌توانستیم به آن برسیم.

این مقام آلمانی گفت: تا ماه ژوئن، پیشرفتی "بسیار اساسی" داشتیم. همانطور که همیشه در این نوع مذاکرات می‌بینیم، پیچیده‌ترین نکات برای روزهای پایانی باقی می‌ماند، اما من می‌گویم ، ما با یک کاغذ سفید کار را شروع کردیم و تا ژوئن چهار متن مختلف و ۱۵۲۰ صفحه از مواردی داشتیم که درباره آن صحبت شده بود. 

این مقام مسئول خواست نامش فاش نشود تا در مورد مذاکرات صادقانه صحبت کند.

این مقام آلمانی در پاسخ به این سوال که آیا دولت رئیسی با تیم‌های مذاکره‌کننده صحبت کرده است یا خیر‌، گفت: هنوز هیچ گونه ارتباطی در این زمینه شکل نگرفته‌ است. اما من فکر می‌کنم نشانه‌های کافی وجود دارد که در مورد نحوه ادامه مذاکرات در داخل سیستم ایران بحث‌هایی شکل گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز