خبرگزاری کار ایران

محمدیاری در گفت‌وگو با ایلنا:

مسائلی که در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد، سنخیتی با وضعیت جامعه ندارد/ در بحران اقتصادی، نباید مشاغل متکی به فضای مجازی را مورد تهدید قرار دهیم/ حامیان این طرح به دولت رئیسی ظلم کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۹۹

نماینده تالش در مجلس، گفت: شاید نیت طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی خیرخواهانه باشد اما در حال ظلم به دولت آقای رئیسی هستند، چون عامه و عموم مردم این طرح را از چشم دولت آینده می‌بینند و این یک ظلم به آقای رئیسی است.

حسن محمدیاری نماینده تالش در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «در شرایط کنونی کشور و علیرغم شعارهای اقتصادی مجلس یازدهم از آغاز به کار تاکنون، این روزها شاهد طرح موضوعی همچون صیانت از فضای مجازی و تصویب درخواست اصل 85 بر آن هستیم، آیا چنین طرحی در این شرایط زمانی که کشور با مشکلات و بحران‌های اقتصادی، کمبود آب و برق مواجه است، نشان‌دهنده کم‌توجهی بخشی از نمایندگان به مشکلات جامعه و انحراف مجلس از وعده‌های اصلی خود نیست؟»، گفت: من دقیقا با شما موافقم، مباحثی که در دستور کار قرار می‌گیرد هیچ سنخیتی با وضعیت کنونی جامعه ما ندارد و مقتضیات زمان توسط هیات رئیسه لحاظ نشده و مورد اعتراض ما است. 

وی ادامه داد: در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی من خودم به عنوان مخالف صحبت کردم؛ چراکه معتقدم اولا اکنون اصلا زمان طرح این موضوع نیست و ثانیاً ما در حال حاضر شرایط بسیار بد اقتصادی را سپری می‌کنیم، وضعیت مردم بغرنج است و مراجعات زیادی در بخش اشتغال داریم. در شرایطی که همین فضای مجازی تعدادی اشتغال برای مردم ایجاد کرده است، خب اگر جلوی همین را هم بگیریم، ظلمی است که قابل بخشش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه اظهار داشت: حرف من این است که مجلس اگر واقعا می‌خواهد انقلابی عمل کند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و تکیه‌گاه مردم باشد، باید ضرورت‌ها را تشخیص بدهد و در بررسی طرح‌ها و لوایح‌ها اولویت‌های مردم را مورد لحاظ قرار دهد.

وی ادامه داد: من طی دو هفته اخیر یک تذکر شفاهی مطرح کردم درخصوص عدم پرداخت حقوق کارگران سد شفارود طی ۵ ماه گذشته، که طی این دو هفته هیچ کس از وزیر و معاونان تا هیات رئیسه مجلس و کمیسیون انرژی هیچ‌گونه پاسخگویی به این مساله نداشتند. در حالی شما تصور کن که پایان ماه حقوق‌تان واریز نشود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ کارگری که این حقوق تنها محل درآمد او است، چطور می‌تواند ۵ ماه بدون حقوق زندگی کند؟ این چه مجلس انقلابی است؟ در مجموع امیدوارم که اقدامات و گام‌های مجلس به دغدغه‌های مردم نزدیک‌تر باشد.

محمدیاری در پاسخ به این سوال که «آیا بهتر نبود طراحان طرح صیانت از فضای مجازی» صبر می‌کردند تا دولت جدید روی کار آمده و دولت لایحه بیاورد؟»، خاطرنشان کرد: به نظر من اتفاقا نیت این آقایان خیرخواهانه باشد اما در حال ظلم به دولت بعدی هستند، چون عامه و عموم مردم این طرح را از چشم دولت آینده می‌بینند و این یک ظلم به آقای رئیسی است. مانند فیلتر تلگرام که توسط قوه قضائیه انجام شد اما مردم آن را از چشم دولت آقای روحانی دیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز