خبرگزاری کار ایران

نجابت تشریح کرد:

جزئیات بازدید اعضای کمیسیون شوراهای مجلس از پلیس فتا/کاهش ۲۳ درصدی میزان جرائم مالی و کلاهبرداری اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۰۲۹

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بررسی میزان اشرافیت پلیس فتا در فضای مجازی و توان فنی این بخش طی بازدیدی از این مجموعه خبر داد.

روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بازدید امروز اعضای این کمیسیون از پلیس فتا، گفت: امروز اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از پلیس فتا بازدید کردند که در این بازدید، میزان اشرافیت پلیس فتا در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این بازدید گزارشی در خصوص کاهش ۲۳ درصدی میزان جرائم مالی و کلاهبرداری اینترنتی در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، به ویژه در موضوع رمزهای یک‌بار مصرف برای کارت‌های بانکی و خریدهای اینترنتی، این اتفاق رقم خورده است.

نجابت تصریح کرد: در ادامه نیز، گزارشی در خصوص موضوع آموزش مستمر صنوف و کسب و کارها برای مصون ماندن از خطرات حوزه سایبری ارائه شد.

وی گفت: محور بعدی این بازدید، انتظاراتی بود که پلیس فتا از مجلس برای پر کردن خلأهای قانونی که در عمل با آن مواجه هستند، داشت. پلیس فتا انتظار دارد که مجلس با تصویب قوانین لازم برای پر کردن این خلأها، به آنان کمک کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: در ادامه نیز گزارشی از تلاش پلیس فتا برای آموزش خانواده‌ها و آموزش عمومی ارائه شد. در نهایت ضمن بازدیدی که از بخش مربوط در پلیس فتا صورت گرفت، توان فنی دوستان برای کشف جرم در فضای مجازی نیز مورد بررسی و ملاحظه قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز