خبرگزاری کار ایران

نماینده بندرعباس در گفت‌وگو با ایلنا:

با دستور وزیر بهداشت افراد بالای ۵۰ سال استان هرمزگان واکسینه می‌شوند/ میزان تخت‌های بیمارستانی استان کافی نیست/ دستور نمکی برای پرداخت بدهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شرکت‌های دارویی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۳۲۱

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت استان هرمزگان بحرانی و قرمز است، از دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال و همچنین تامین تجهیزات برای این استان خبر داد.

احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت کرونای استان هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان بحرانی و قرمز است و در دو روز اخیر وزیر بهداشت به استان سفر کرد و از نزدیک بازدیدی از وضعیت کرونای استان داشتند ما نیز جلسه‌ای با ایشان داشتیم. مشکلاتی که در اینجا و استان هرمزگان داشتیم این بود که تخت‌های بیمارستانی ما نسبت به خیلی از جاهای دیگر کمتر است به همین منظور آقای وزیر قول تامین تخت‌های بیمارستانی را داد. 

نایب اول رئیس  کمیسیون انرژی ادامه داد: مشکل دیگری که در حوزه کرونا داشتیم بدهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شرکت‌های دارویی بود که دستور پرداخت آن را نیز وزیر بهداشت صادر کردند. همچنین فعالیت کلینیک‌ها بررسی شد به طوری که قبل از اینکه بیمار بتواند به شرایط بد حالی برسد و از همان ابتدا بتوان آن را شناسایی و درمان کرد. علاوه بر آن قرار شد هرگونه کمبود تجهیزات و امکانات را تامین کنند. آقای جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این سفر وزیر را همراهی می‌کردند و امیدواریم اتفاق خوبی برای استان بیفتد اما اکنون وضعیت خوبی حاکم نیست.

وی درباره میزان شیوع کرونا در استان هرمزگان تاکید کرد: در پیک پنجم قرار داریم و میزان تجهیزات و امکانات شهرستان‌ها به نسبت بندرعباس وضعیت نامناسب‌تری دارد و خود بندرعباس نیز مرکز استان است و حدود ۵۷۰ هزار نفر جمعیت دارد میزان تخت‌های بیمارستانی و ‌CCU ما هر چند که به نسبت یک سال قبل بهتر شده، اما کافی نیست که باعث ایجاد مشکل شده است. باید در زمینه کنترل و درمان، مدیریت قوی‌تری حاکم شود.

مرادی درباره انجام واکسیناسیون در هرمزگان نیز بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ ساله‌ها در اولویت قرار دارند که بخشی از آنها واکسن را دریافت کرده‌اند و بخشی دیگر در حال دریافت آن هستند. آقای وزیر دستور دادند که برای سنین ۵۰ تا ۶۰ سال در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز واکسیناسیون اجرایی شود. دیروز دستور صادر شده و قاعدتا باید از یکی دو روز آینده واکسیناسیون آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز