خبرگزاری کار ایران

رضایی در دومین مناظره انتخاباتی:

به ملت ایران قول می‌دهم ۱۴۰۰، سال گشایش آینده ایران است/ می‌خواهیم به معنای واقعی نفت را ملی می‌کنیم/ شورای عالی انقلاب فرهنگی را منحل می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۸۳

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به ملت ایران قول می‌دهم ۱۴۰۰ سال گشایش آینده ایران است و آغاز جدیدی در ۱۴۰۰ خواهیم داشت، این سال به نام مبارک حضرت ولیعصر منتسب شده است و معتقدم مشکلات خداحافظی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد؛ در پاسخ به این سوالی در خصوص بازگشت امید به کشور با تاکید بر بیاینه گام دوم انقلا گفت: مردم عزیز ایران مشکلات شما با شعار، شعبده بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود. مشکلات شما ریشه اقتصادی دارد و با حرف درمانی و سخنرانی به نتیجه نمی‌رسد به قول آن دانشجوی شیمی دانشگاه تهران می‌گفت که ما از گرسنگی امید می‌خوریم  که درست می‌گوید، زیرا  امید دیدنی است و گفتنی نیست، امید مشاهده کردنی است دولت من امید را به سفره شما باز می‌گرداند و انشاالله یک بار دیگر لبخند پیروزی بر چهره شما خواهد نشست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه‌ داد: در مناظره قبلی گفته شد کسانی که نمی‌خواهند تا پایان بمانند به مردم اعلام کنند که به درستی هم گفته شد، من همانطور که شما احساس کردید تا پایان انتخابات هستم با همه هم رقابت خواهم کرد.

وی افزود: در مناظره قبلی من درباره امید و ایران صحبت کردم امروز می‌خواهم از مردم ایران و تمدن‌ ایران سخن بگویم، از آذربایجان که جان  ایران است از آقای مهدی باکری که وقتی از خاکریز دشمن عبور می‌کرد می‌گفت یاشاسین آذربایجان از قهرمانان، از طهرانی مقدم و قهرمانان اقوام  که با همه ملت ایران جنگ را به نتیجه رساندند.

رضایی تاکید کرد: دولت ما، دولت همه اقوام ایرانی است از اهل تسنن گرفته تا تشیع،  البته  نمی‌دانم چرا به خاطر زاگرسی بودن متهمم می‌کنند؟ من افتخار می‌کنم که زاگرسی هستم از قوم لر هستم و همه می‌دانند در تمام دوران زندگیم از همه اقوام ایرانی استفاده کرده‌ام.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امید زمانی تحقق پیدا می‌کند که در همه جا تزریق کنیم، از دولت‌های خواب آلود که شب می‌خوابند و قیمت بنزین را چند برابر می‌کنند و مردمی که هیچ توجیه نشدند و به خیابان‌ها می‌آیند و آن اتفاقات می‌افتد، باید خداحافظی کنیم.

وی ادامه داد: به ملت ایران قول می‌دهم ۱۴۰۰ سال گشایش آینده ایران است و آغاز جدیدی در ۱۴۰۰ خواهیم داشت، این سال به نام مبارک حضرت ولیعصر منتسب شده است و معتقدم مشکلات خداحافظی می‌کند .

رضایی بیان کرد: ما یک بار دیگر لبخند را به چهره مردم ایران و برکت را به سفره هایشان برمی‌گردانیم و مطمئن باشید آن آخرین ریالی که از جیب شما به جیب دیگران رفته است برخواهد گشت.

رضایی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم در مناظرات کم‌تر به طرح و برنامه توجه شده است، برای جبران این نقیصه بخشی از برنامه خودم را اعلام می‌کنم؛ اول مسئله عدالت فقر و  محرومیت زدایی است.

وی افزود: دادن یارانه ۴۵۰ هزار تومانی حق مسکن ، سهام صندوق صنعت نفت؛دادن حقوق به زنان خانه‌دار و توجه به کسب و کارهای کوچک طرح من است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: نفت در زمان مصدق ملی شد، اما دولتی شد ما می‌خواهیم به معنای واقعی نفت را ملی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر به طور واقعی این پنج مورد اتفاق بیفتد من امیدوار هستم یک فقیر در زندگی در ایران نباشد و اسم این طرح را هم "کفایت زندگی " گذاشته‌ام.

رضایی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند این منابع که می‌گویید از کجا فراهم می‌شود؟ مردم عزیز در  سال گذشته ۱۳۷ میلیارد دلار منابع دولتی در جامعه وارد شد، ولیکن به دلیل رانت کثیف و مافیایی که در کشور وجود دارد اکثر این پول‌ها به دست کسانی رفته است که صاحب حق نبودند.

وی تاکید کرد: ۴۰ درصد از این ۱۳۷ میلیارد که نزدیک ۵۷ میلیارد دلار است که قابل بازیافت است، ۱۰ میلیارد دلار را به دولت بدهیم که دیگر کسری بودجه نداشته باشیم و بقیه صرف این پنج مورد کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: آن زمان که یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت شد ۲۰ دلار بود،  اما چون به دست مافیای مفت‌خور رسیده است، این‌ها منابع را مانند جاروبرقی می‌کشند  بعد هم می‌گویند منابع نداریم.

وی تاکید کرد: انشاالله با تمام قدرت بدون مسامحه و ترس از کسی حق مردم را به خودشان می‌دهیم و سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

رضایی تاکید کرد: مردم امروز در سخت‌ترین دوران زندگی خود هستند، حتی در زمان جنگ هم این روزها را نداشتیم؛  گرانی و فساد بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: سوال می‌شود آیا تورم را می‌شود کاهش داد؟ بله می‌توان کاهش داد.آیا کرونا را می‌شود مهار کرد ؟ بله می‌شود. آیا می‌شود ارزش پول ملی را حفظ کر‌د؟ بله می‌شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهای ضعیف‌تر از ما این کارها را کرده‌اند، ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ بحث ما نمی‌توانیم از ۲ دهه اخیر آمده است و جوانان را هم تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: زمانی جوانان با دست خالی کارهای بزرگ انجام دادند اما امروز به حاشیه رفتند! من معتقدم سال ۱۴۰۰ سال گشایش خواهد بود.

رضایی ادامه داد: من بسیار از آقای زاکانی و همتی تعجب کردم، ۱۳۷ میلیارد دلار ارزش معادل دلاری یارانه‌های پنهان است. ده‌ها منبع هم برای آن بیان کردند با اینکه آژانس بین المللی انرژی، موسسه بین‌المللی در ایران گفته‌اند می‌شود شما می‌گویید نمی‌شود!

وی تاکید کرد: آقای همتی شما رئیس بانک مرکزی هستید، آقای زاکانی هم رئیس مرکز پژوهش‌ها هستند باید بدانند این مشکلات حل شدنی است. جناب آقای همتی و زاکانی مطمئن باشید پول که در کشور تامین می‌شود. 

رضایی گفت: در خصوص آقای رئیسی هم من قبول دارم مدیریت جهادی در کشور مستقر شود بسیاری از مسائل را حل می‌کند، امروز در دولت برنامه نیست در چهار سال اول ۳ بار برنامه عوض شد و تغییر کرد بحث آقای جلیلی را هم قبول دارم و آقای علی‌عسگری اگر می‌توانند مناظره سوم را تغییر دهند.

رضایی درباره توسعه صنعتی و الزامات زیست محیطی، گفت: اجازه بدهید یک نکته‌ای را بگویم که در زمان استراحت مردم با اشتباه من شوخی کردند، شوخی های شما سرمایه بنده است و نشان می‌دهد شما مرا جزو خودتان می‌دانید از ما نمی ترسید من دلم می خواهد روزی برسد که مردم از دولتمردان نترسند.

وی ادامه داد: از  آقای زاکانی گله مندم بلافاصله سایت مرکز پژوهش ها هم اشتباه من را تیتر کرده است و مردم با من شوخی می‌کنند که حقشان است دلشان آرام بگیرد و من بسیار خوشحال می‌شوم اما یک مرکز دولتی چگونه بلافاصله این مسئله را تیتر می‌کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من که بارها گفته‌ام با وجود اینکه لر هستم و افتخار می کنم تمام زندگیم تقدیم ملت ایران شده است  آذربایجانی‌ها می‌دانند عشقی که من به مهدی باکری دارم  و یادش می‌افتم متاثر میشوم،  هیچ کس اندازه وی در دل من جایی ندارد.

وی ادامه داد: خود مرکز پژوهش‌های مجلس یارانه انرژی را در سالانه ۴۹ ملیارد دلار برآورد کرده و ضمن اینکه ما سلطان دلار و سکه داریم من خدمت آقای همتی با قاطعیت عرض می کنم ۴۰ درصد یارانه های پنهان که روی دست افرادی که حقشان نیست اگر برگردد می‌توانیم برنامه‌های توسعه صنعتی و مسائل زیست محیطی را سامان دهیم. 

رضایی گفت: حتما می‌دانید امروز آبهای زیرزمینی ما به چه وضعیتی افتاده است ریزگردها در زابل و یزد و جاهای دیگر که وجود دارد زندگی مردم را مختل کرده است  ما در برنامه‌ای توسعه صنعتی و محیط زیستی  که طراحی کرده‌ایم این مسئله لحاظ شده است.

رضایی درخصوص توسعه آموزش و پروش و آموزش عالی گفت: ما با دو مشکل ساختاری و مدیریتی در آموزش و پرورش و آموزش عالی مواجه هستیم.

وی ادامه داد:  در برنامه ما زمامداران آینده در همه بخش‌های سیاسی و اقتصادی لحاظ شده است و در مراکز استان این مدارس را ایجاد خواهیم کرد البته من حدود ۵ سال است که این کار را انجام می‌دهم و حدود هزار جوان را تربیت کردم تا مدیریت آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی را به دست گیرند. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تا مدیریت آموزش عالی درست نشود ما نمی‌توانیم از عناصر ضعیف توقع داشته باشیم.

وی ادامه داد:  مسئله دوم آموزش و پرورش ماست،  اختیارات را  از آموزش و پرورش می‌گیریم و به مدارس می‌دهیم و مدارس محور اساسی خواهند شد.

رضایی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بسیار بزرگ و حجیم شده است اما به امورات مدارس نمی‌رسد که یک مشکل جدی است .

وی در ادامه بیان کرد:  خانم ها می‌توانند نقش موثری  داشته باشند.من اینترنت ارزان را برای خانم‌های سرپرست خانوار در تولید و فروش عرضه می کنم. محدودیتی که برای خواهران در ورزشگاه ما مثل خواهران‌منصوریان وجود آمد را برطرف می‌کنم.

رضایی گفت: معلمان هایی سراغ دارم که شغل دوم و سوم دارند وقت کافی را بر روی دانش‌آموزان بگذارند لذا در نهضت مسکن ایرانیان در یکی از اولویت‌ها مسکن ارزان خواهم داد تا بار سنگین را از اجاره‌نشینی از دوش آنان برداریم.

رضایی در جمع بندی صحبت‌های خود در دومین مناظره سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز حتما شنیدید عنوان دولت ما اقدام و تحول است ، یعنی باید شعار را کنار بگذاریم و با جراحی مشکلات را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی از مسائل اجتماعی و سیاسی ریشه می‌گیرد،  بنابراین باید یک کار درست و منطقی انجام دهیم. برنامه دولت ما اساسش بر اصلاح درون قدرت است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: رابطه من با نظام با ثبات بوده است و از ۱۷ سالگی تا به الان در مسیر مستقیمی حرکت کردم بنابراین به دلیل اعتمادی که بین من و نظام وجود دارد و همچنین با  دوستانی که از مجلس، قوه قضاییه و دولت دارم، می‌توانم یک اصلاحات اساسی از بالا تا پایین را انجام دهم.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌ها و شرکت‌های وابسته تشکیلات‌شان بسیار عریض شده است که باید سر و سامان دهیم و این به معنی آن نیست که از مدیران فعلی استفاده نکنیم بسیاری از مدیران و استانداران انسان‌های شریفی هستند اما دیوان‌سالاری و یک نظام اداری و بروکراسی و سیستم‌های پیچیده وجود دارد، مقررات حقیقتاً منجلابی از درگیری‌ها و زد و خوردها است که باید درست کرد.

رضایی گفت: مسئله دوم نهادهای وابسته به رهبری هستند، درست است که این نهادها وابسته به رهبری هستند ولی در خدمت دولت هستند که این‌ها نیاز به اصلاحات دارند و به رهبر انقلاب پیشنهاد خواهم  داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی را در ابتدا منحل کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات سران قوا بسیار موثر است و رهبری تقاضا خواهد کرد وضعیت فرهنگی را از مسئله جوان‌ها آغاز خواهیم کرد. احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب هر دو سرمایه هستند اما نفوذی‌ها و بازیگران سیاسی و ماجراجویی‌ها فرصت را گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز