خبرگزاری کار ایران

میرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

مناظره اول نشان داد قرار است یک گروه با ادبیات مشخص، به دولت بتازند/ نباید حرف‌هایی در مناظرات زده شود که مسئولان مورد تمسخر قرار گیرند/ کاری نکنیم که عملکردها در صفر ضرب شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۱۶

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مناظره اول نشان داد که یک گروه آمده است تا به دولت بتازند. امیدوارم در وقت باقی مانده صداوسیما فضا را طوری مدیریت کند که حداقل برای برخی شائبه‌ها و ابهامات در عملکرد مجال پاسخگویی فراهم شود زیرا کل نظام هم مطرح است؛ چراکه صرفا پای دولت در میان نیست و اگر خدایی نکرده نگرش منفی هم باشد همه را در نظر می‌گیرند.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و اینکه با توجه به عملکردی که صداوسیما داشته باتوجه به این که تنها به یکی از نامزدها وقت دفاع از خود را داده است و در مقابل حتی نامه دولت را برای دفاع از خودش نسبت به مسائلی که در مناظره اول مطرح شد بی جواب گذاشت، این گونه رفتارها  چه تاثیری بر مشارکت مردم در این دوره از انتخابات دارد، گفت: اگر بخواهیم از بعد مثبت به قضیه نگاه کنیم، در این شکی نیست که  صدا و سیما آستین‌ها را بالا زده است تا مشارکت را افزایش دهد، شرایط هم نشان می‌دهد تمام شبکه‌های صداوسیما به هر نیت و دلیلی که دارند بسیج شده‌‌اند تا میزان مشارکت مردم افزایش پیدا کند. 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید مباحثی نسبت به دولت و شخصیت‌های مختلف در برنامه‌های مختلف صداوسیما حال فرق نمی‌کند چه انتخاباتی باشد و چه غیر انتخاباتی، چه به صورت موردی از طریق کاندیدای محترم  مطرح و چه کارشناسان مطرح می‌شود؛ مانند ابهامات و سوتفاهم‌ها و یا حتی گاهی جسارت‌ها و توهین‌هایی که نیاز به توضیح برای ملت شریف ایران دارد؛ چراکه این نگرش را به وجود می‌آورد به این دلیل که در رسانه ملی منتشر می‌شود اصل بر این گذاشته می‌شود که صحت دارد؛ بنابراین طبق قانون و اخلاق باید به دولتمردان و یا نماینده دولت  وقت داده شود تا دفاعیات خود را بیان کند.

میرزاده تاکید کرد: امیدوارم حداقل تا زمانی که انتخابات تمام نشده است وقتی هم در اختیار دولت قرار گیرد، زیرا اگر وقت داده نشود، قطعا شائبه برنامه‌ریزی از قبل در جامعه بیشتر تقویت می‌شود که باید بگویم این امر نه تنها  هیچ کمکی به افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی نمی‌کند، بلکه هنگامی که آنان مشاهده کنند افرادی ۴ سال پیش یک حرف‌هایی زدند و امروز قدرت دفاع از خودشان را ندارند و عملکردشان زیر سوال رفته است، انگیزه‌ای هم برای مشارکت ندارند.

وی تاکید کرد: اگر ما نتوانیم فرصتی را در اختیار افراد برای دفاع از خودشان قرار دهیم مردم می‌گویند یعنی خود نظام ۴ سال پیش در این صداوسیما کاندیداها را آورد و انتخابات برگزار شد نتیجه‌اش صفر و دوباره همان راه‌ها از ابتدا آغاز می‌شود. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که بعضی از رفتارها و اتفاقات همین تبلیغات فعلی را هم زیر سوال قرار می‌برد و اعتماد مردم را کم می‌کند، گفت

این فعال سیاسی تاکید کرد: این که سوال می‌شود آیا این مناظره‌ها می‌تواند باعث افزایش مشارکت شود؟ بله این مناظره‌ها می‌تواند باعث افزایش مشارکت شود، اگرچه به اندازه چهره‌هایی که باید از طریق شورای نگهبان از جناح‌های مختلف تائید می‌شدند، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد اما در هر حال خود مناظره در مشارکت تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است عمکلردها نتیجه برعکس داشته باشد، یعنی حرف‌هایی در مناظرات زده شود که کل نظام، دولت و مسئولان همه مورد تمسخر قرار گیرند و عملکردها در صفر ضرب شود. این باعث کاهش مشارکت می‌شود، یعنی بگویند وضع مملکت به گونه‌ای شده است که خودشان هم می‌گویند دزدی فساد و خیلی چیزهای دیگر  وجود دارد که همین امر ممکن است باعث کاهش مشارکت  شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: باید هنگامی که دولت، مسئولی، سازمانی و نهادی زیر سوال قرار می‌گیرند به نوعی بتواند از خودش دفاع کند تا بسیاری از ابهامات برطرف شود.

وی با اشاره به این که مناظره می‌تواند هم باعث افزایش مشارکت و هم باعث کاهش مشارکت شود، گفت: از طریق  مناظره اول نمی‌شود گفت ما شاهد افزایش یا کاهش مشارکت مردم خواهیم بود؛ معتقدم حتی اگر در مناظره‌های بعدی برخی چیزها جبران نشود، حس ناامیدی در مردم تقویت خواهد شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دو مناظره بعدی باید نسبت به برخی از اتهامات پاسخ داده شود؛ چراکه عملکرد نظام زیر سوال رفته است.

وی ادامه داد: نمی‌شود در دهه فجر از عملکرد نظام دفاع کنیم و بگویم سالگرد انقلاب چه کارهای انجام دادیم و در یک مناسبت دیگر عملکرها را زیر سوال ببریم! چراکه اگر مردم فیلم دهه فجر و این روزها را کنار هم بگذارند، مشاهده می‌کنند یک چیزی اشکال دارد و می گویند یا آن دروغ یا این روزها دروغ است، نمی‌شود بگوییم انقلاب این کارها را انجام داده است در جای دیگر بگویم کلا دولت خراب کرده است همه جا فساد، رشوه و بی‌قانونی و سواستفاده وجود دارد!

میرزاده درباره نامزدهای پوششی شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات بیان کرد: شائبه وجود نامزد پوششی بودن در این دوره از انتخابات وجود دارد، اما باید منتظر باشیم؛ بلاخره ظرف یک هفته پوششی بودن و نبودن افراد مشخص می‌شود زیرا آن‌ها که نمی‌توانند این مسئله را به قرن‌های بعد موکول کنند. 

وی در پایان گفت: قطعاً هنگامی که یک گروه، با یک گفتمان و ادبیات، دولتی را که ۸ سال است بر سرکار آمده زیر سوال می‌بردند، این شائبه ایجاد می‌شود که پشت صحنه سازمان‌دهی شده‌اند و همه یک نفر هستند که  امیدواریم این برداشت‌ها اشتباه باشند، اما حداقل مناظره اول نشان داد ظاهرا به یک طرف قرار است تاخته ‌شود که اگر ادامه یابد قطعا پوششی بودن خودشان را نشان خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز