خبرگزاری کار ایران

بیانیه «مجمع زنان اصلاح طلب» در واکنش به حادثه تروریستی کابل در سومین روز مرگ شقایق­‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۰۲

«مجمع زنان اصلاح طلب» در واکنش به حادثه تروریستی کابل در سومین روز مرگ شقایق­‌ها، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا،‌ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الجبارالمنتقم»

کابل از پرواز پرستوهایش سیه پوش است. چشمان پرفروغ دخترکان افغان، فردایی را که درآرزویش بودند، ندید، فردایی خالی از جهل وخشم و تعصب، فردایی خالی از بمب و اسلحه و انفجار و طنین ضجه مادرانی که بوسه بر صورت سرد و بی روح کودکان شان می زنند. کودکان افغان سالهاست، تاوان جزم­ اندیشی و عصبیتی را می دهند که آموزش، انتقاد وپرسشگری را برای دختران حرام می داند و سالهاست شیون دختران درخون غلتیده، نتوانسته کورسوی ترحمی دردل افراطیون بتاباند. بنیادگرایی داعش، طالبان و القاعده؛ جملگی می داند که دختران امروز منشأ و مبدأ تغییرات بزرگ فردا خواهند بود و بساط تحجر کورشان را جمع خواهند کرد، با همین نیت دخترکان دانش آموز را هدف عقده کورشان قرار داده اند.

امروز نه فقط کابل که جهان اسلام درسوگ قربانی شدن اسلام ناب محمدی(ص) است. اسلامی که تاکید می کند: « وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَیْنَا عَلَیْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ کَانَ آبَاؤُهُمْ لَایَعْقِلُونَ شَیْئًا وَلَایَهْتَدُونَ.» امروز داعش و تمامی گروه های افراطی که برای توجیه جهل شان از یکسو دست به دامن اسلام ساختگی و از سوی دیگر ملعبه دست آمریکای متفرعن است، مصداق بارز همان کفاری هستند که خداوند آنها و پدرانشان را جاهل خطاب می­کند، متعصبانی که هیچگاه هدایت نخواهند شد.

بارسنگین جهل این مقدس­مآبان را زنان وکودکان افغان بردوش دارند و هرازگاهی ده­ها تن از آنان مظلومانه برخاک می‌افتند بدون آنکه صدای شکستن بالهایشان دردنیا طنین افکن شود، بدون آنکه رسانه های پرطمطراق دنیا، دریچه دوربین شان را برروی این دخترکان زوم کنند، بدون آنکه گروهی حلقه بزنند ودر آن سوی دنیا شمعی بیفروزند و بالاخره بدون آنکه خواهران و برادران دینی، خونخواه­شان باشند. دلیل تمام اهمال­ها واعراض تریبون های جهانی به داغدیدگان افغان، همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، اگر القای ناامنی و ایجاد رعب در نبود چکمه پوشان آمریکایی نباشد، چه توجیهی خواهد داشت؟ سکوت مجامع جهانی در روزهای اخیر، نه تنها، چراغ سبزی به تردید در خروج نیروهای غاصب از خاک مظلوم افغانستان که دمیدن به آتش زیر خاکستر اختلافات شیعه و سنی و مهر تایید بر اسلام هراسی در تمام دنیاست. 

مجمع زنان اصلاح طلب، ضمن محکومیت به شهادت رساندن دهها زن ودختر افغان در روزهای آخر ماه رمضان و ابراز همدردی با خانواده ها و ملت داغدار افغانستان، وحشی­گری چندباره داعش در منطقه علیه دختران دانش­ آموز را به بهانه کسب قدرت، نه تنها مغایر پیمان نامه حقوق کودک می داند که خواستار همبستگی وصدای واحد جهان اسلام، علیه بنیادگرایی افراطی داعش، طالبان، بوکوحرام ودیگر گروه‌های مصنوع دست استکبار است، اقدامات موهن این گروه ها عاملی در نفرت پراکنی علیه مسلمانان در دنیا و ضربه ای بر پیکره امنیت، ثبات وتحقق مردم­سالاری کشورهای منطقه بوده و امحای این غده چرکین جز با وحدت مسلمانان وکشورهای منطقه حاصل نخواهد شد. 

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مجمع زنان اصلاح طلب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز