خبرگزاری کار ایران

قزوینی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجمع نیروهای خط امام تا جایی که برایند مشترک حاصل شود، با جبهه اصلاحات همراهی خواهد کرد/ برخی تمایلی به مشارکت بالای مردم ندارند/ تلاش می‌کنیم که خروجی اصلاحات به گونه‌ای شود که بتوان از آن دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۱۵۹

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام (ره) درباره تعامل و همراهی مجمع نیروهای خط امام با جبهه اصلاحات ایران گفت: جبهه اصلاحات تشکیل شده تا برایند مشترک احزاب و گروه‌های اصلاح طلب باشد و طبیعتاً تا جایی که این برایند مشترک حاصل شود، همه احزاب و گروه‌ها همراه با این جبهه خواهند بود اما اگر خروجی نهایی به گونه‌ای باشد که با این برایند مشترک فاصله جدی داشته باشد و همه گروه‌ها نتوانند از آن برایند مشترک دفاع کنند، طبیعی است که نتوان از آن تصمیم دفاع کرد. مجمع نیز در این فرآیند تا جایی که این برایند مشترک حاصل شود،‌ حضور می‌یابد و کمک می‌کند اما اگر فرآیند کار به گونه‌ای باشد که با قواعد و اصول مجمع سازگار نباشد، طبیعتاً ما نیز نمی‌توانیم همراهی کنیم.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فضای انتخاباتی کشور و آخرین فعالیت‌های انتخاباتی مجمع نیروهای خط امام (ره)، اظهار کرد: فضای عمومی کشور هنوز انتخاباتی نشده و افکار عمومی به طور جدی درگیر موضوع انتخابات نیست که این موضوع به شدت به مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات آسیب می‌زند. به نظر می‌رسد که غیر از جریان اصلاحات که مسأله انتخابات را به طور شفاف و روشن پیگیری می کند، ظاهراً‌ جریان مقابل هنوز چندان تمایل و انگیزه ای برای اینکه فعالیت های خود پیرامون انتخابات را با مردم در میان بگذارد و برای بالا بردن انگیزه های انتخاباتی مردم فعالیت کند، ندارد.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام (ره) افزود: حتی صدا و سیما هیچ برنامه‌ای که مرتبط با انتخابات باشد را در نظر نگرفته است. همه این موضوعات این شائبه را ایجاد می کند که برخی چندان تمایلی به ایجاد فضای انتخاباتی و مشارکت بالای مردم ندارند.

وی بیان کرد: صرف نظر از اینکه اساساً خروجی انتخابات چه کسی خواهد بود، باید به این توجه کنیم که انتخابات همواره نسبت به بسیاری از مؤلفه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در جمهوری اسلامی تأثیرگذار بوده و به میزانی که بتوانیم مشارکت را بالا ببریم، قطعاً خواهیم توانست که سایر ظرفیت‌ها را نیز تقویت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: ما نیز مانند سایر احزاب اصلاح طلب در فرآیند شکل‌گیری ائتلاف اصلاح طلبان حضور داریم و در کنار سایر دوستان تلاش می‌کنیم که خروجی ائتلاف اصلاحات به گونه‌ای شود که بتوان از آن دفاع کرد.

قزوینی گفت: به طور طبیعی دوستانی که قرار بوده برای انتخابات شوراها نامزد شوند، ثبت نام کرده‌اند البته متاسفانه آنگونه که ما توقع داشتیم از ثبت نام استقبال نشد اما در مجموع امیدواریم در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها، نام آنها نیز در لیست شورای نگهبان باشد.

وی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نیز اظهار کرد: عبور از فیلتر شورای نگهبان متاسفانه هیچ گاه روشن نبوده است و معمولاً نوع بررسی صلاحیت شورای نگهبان هر دوره با دوره قبل متفاوت است و از استانداردهای یکسان و دائمی برخوردار نیست و سلیقه‌ای است بر همین اساس ما نمی‌توانیم درباره تأیید یا رد صلاحیت افراد اظهار نظر کنیم. البته این موضوع در خصوص اصلاح طلبان است و اصولگرایان تکلیفشان روشن است و کاندیدای آنها به راحتی تایید می‌شوند.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام (ره) ادامه داد: همیشه بین اصلاح طلبان افراد شایسته‌ای حضور داشته‌اند که بتوانند در تعامل با ساختار قدرت بخشی از مشکلات کشور را حل کنند. اینکه بپذیرند در انتخابات حاضر شوند، موضوعی متفاوت است. اما اینکه از شورای نگهبان بتوانند تأیید صلاحیت بگیرند یا خیر، موضوعی است که تنها خدا می‌تواند درباره آن نظر دهد.

وی تأکید کرد: جامعه ما به گونه‌ای است که معمولاً در هفته‌ها و حتی روزهای آخر، مردم تصمیم به حضور در انتخابات می‌گیرند به همین دلیل از امروز نمی‌توان میزان مشارکت را پیشبینی کرد اگرچه این دوره، سردترین دوره انتخاباتی است چون در دوره‌های گذشته معمولاً در زمستان سال قبل کاندیداها معلوم بودند در صورتی که در این دوره حتی کاندیدا نیز مشخص نشده‌اند. طبیعتاً اگر مردم احساس کنند که تغییری در حال وقوع است که می‌تواند در سرنوشت مردم تأثیر بگذارد، مشارکت افزایش خواهد یافت.

قزوینی درباره تعامل و همراهی مجمع نیروهای خط امام با جبهه اصلاحات ایران نیز بیان کرد: جبهه اصلاحات تشکیل شده تا برایند مشترک احزاب و گروه‌های اصلاح طلب باشد و طبیعتاً تا جایی که این برایند مشترک حاصل شود، همه احزاب و گروه‌ها همراه با این جبهه خواهند بود اما اگر خروجی نهایی به گونه‌ای باشد که با این برایند مشترک فاصله جدی داشته باشد و همه گروه‌ها نتوانند از آن برایند مشترک دفاع کنند، طبیعی است که نتوان از آن تصمیم دفاع کرد. مجمع نیز در این فرآیند تا جایی که این برایند مشترک حاصل شود،‌ حضور می‌یابد و کمک می‌کند اما اگر فرآیند کار به گونه‌ای باشد که با قواعد و اصول مجمع سازگار نباشد، طبیعتاً ما نیز نمی‌توانیم همراهی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز