خبرگزاری کار ایران

شاکری در گفتگو با ایلنا:

در مسیر انتخابات شورا به دنبال شناسایی و معرفی نیروهای توانمند هستیم/ از فهرست نهایی شورای ائتلاف حمایت خواهیم کرد/معرفی همزمان شهردار و شورا در انتخابات، منطقی و امکانپذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۷۷۸

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما برای پای صندوق رای حتما لیست نهایی را حمایت می‌کنیم. اما با توجه به اینکه هنوز فهرستی منتشر نشده، گزینه‌هایی که نزدیک به ما هستند خودشان را عرضه می‌کنند و در فضای انتخابات هم نسبت به آن‌ها ارزیابی صورت می‌گیرد؛ اما در پایان نهایتاً ما فهرست نهایی و مشترک را حمایت می‌کنیم.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند فعالیت این تشکل سیاسی در انتخابات شوراهای شهر، گفت: ما به عنوان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی طبق روالی که داریم کار خود را به صورت حزبی و مستقل در مساله شناسایی نیروهایی که مناسب ورود به شورای شهر هستند در سراسر استان‌ها انجام خواهیم داد. حتی به دبیران استانی هم گفتیم که کسانی که ظرفیت‌های خوبی برای شورای شهر و روستا هستند را شناسایی کنند و الزامی هم ندارد که عضو جمعیت جانبازان باشند؛ صرفا اینکه متناسب کار شوراها باشند را شناسایی و معرفی کنند.

وی ادامه داد: کار مشترکی که با دو مجموعه دیگر ایثارگران و رهپویان داریم نیز در همین راستا است، یعنی آن‌ها هم یک سری افرادی را شناسایی می‌کنند و در نهایت ما از نیروهای آن‌ها حمایت کرده و آن‌ها نیز از نیروهای شناسایی شده ما حمایت می‌کنند. مشابه همین کار هم در شورای ائتلاف صورت می‌گیرد یعنی آنجا با یک مجموعه بیشتری که گردهم آمدند، شامل: احزاب، شخصیت‌های انقلابی از بانوان، روحانیت و اقشار دیگر فعالیتی حمایت‌گرانه خواهیم داشت، لذا در مسیر انتخابات باهم تعارض نداریم. 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: ما برای پای صندوق رای حتما لیست نهایی را حمایت می‌کنیم. اما با توجه به اینکه هنوز فهرستی منتشر نشده، گزینه‌هایی که نزدیک به ما هستند خودشان را عرضه می‌کنند و در فضای انتخابات هم نسبت به آن‌ها ارزیابی صورت می‌گیرد؛ اما در پایان نهایتاً ما فهرست نهایی و مشترک را حمایت می‌کنیم.

شاکری در پاسخ به سوالی درخصوص مطرح شدن ایده معرفی لیست شورای شهر و شهردار موردنظر شورای ائتلاف پیش از انتخابات، ابراز داشت: نه از نظر منطقی نه از لحاظ شرائطی که شورای شهر دارد، چنین مساله‌ای شدنی نیست و حتی می‌تواند بازتاب منفی داشته باشد؛ چرا که شهردار و شورا نمی‌توانند باهم تلاقی پیدا کنند. علتش هم این است که ترکیب شورا ۲۱ نفر است یعنی حتی اگر ۳ در این جمع همخوانی با سایرین نداشته باشد اصلا ترکیب به هم می‌ریزد، لذا چاره‌ای نیست که اول ترکیب شورا مشخص شود و بعد درباره شهردار تصمیم‌گیری کنند.

وی در پایان با اشاره به شرایط انتخابات شهردار تهران در سال ۹۲ و شورای چهارم، گفت: من خودم عضو شورای چهارم تهران بودم، در آن دوره ترکیب آراء به گونه‌ای بود که تعدادی از اعضء از فهرست اصلاح‌طلبان بودند، تعدادی از فهرست نیروهای انقلاب و تعدادی هم آراء سرگردان در شورابود به همین دلیل با اختلاف یک رأی، دو-سه بار رأی‌گیری صورت گرفت تا در نهایت شهردار انتخاب شد؛ در نتیجه به نظر من چنین اتفاقی شدنی نیست و شاید عاقلانه هم نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز