خبرگزاری کار ایران

ایمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

لاریجانی برای کاندیداتوری، شرایط مطلوبی ندارد/ با کاندیداتوری رئیسی، لاریجانی کاندیدا نخواهد شد/ رئیسی و قالیباف قطعاً باهم رقابت نخواهند کرد/اجماع کامل اصولگرایان بر روی رئیسی به معنای رأی‌آوری قطعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۴۱

کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: آقای لاریجانی جزو افراد استثناء هستند که شرایط ایشان واقعا پیچیده است، سایر افراد حمایت یکی از جناح‌ها را با خود دارند اما آقای لاریجانی یک وضعیت پیچیده بینابینی دارد. حتی اگر برخی طیف‌ها در جریان اصولگرا بخواهند از ایشان حمایت کنند و ببینند که ایشان مورد حمایت جریان‌های اصلاح‌طلب هم قرار گرفته‌اند، ممکن است حمایت خود را پس بگیرند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و میزان اقبال عمومی نسبت به حضور وی در انتخابات، گفت: آقای لاریجانی وضعیت بغرنجی دارند، به این دلیل که ایشان اکنون نه توسط جریان اصلاح‌طلب حمایت می‌شوند و نه توسط جریان اصولگرا؛ بخش‌های اندکی از هر دو جریان نیم نگانی به ایشان دارند اما تنها در همین حد.

وی افزود: از سوی دیگر وضعیت پایگاه اجتماعی آقای لاریجانی خیلی مطلوب نیست، حتی شاید بتوان گفت اصلا مطلوب نیست. همچنین اینکه آقای لاریجانی کاندیدا شوند و بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت کنند نیز مشکل ایشان را حل نمی‌کند.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: از سوی دیگر ممکن است با حضور برخی چهره‌ها در انتخابات، آقای لاریجانی اساساً تصمیم به عدم کاندیداتوری بگیرند. به عنوان مثال اگر آقای رئیسی یا حتی آقای قالیباف کاندیدا شوند ممکن است آقای لاریجانی شانسی برای خودشان نبینند و کاندیدا نشوند. بنابراین شرایط ایشان یک شرایط سختی است.

وی افزود: شاید بشود گفت آقای لاریجانی جزو افراد استثناء هستند که شرایط ایشان واقعا پیچیده است، سایر افراد حمایت یکی از جناح‌ها را با خود دارند اما آقای لاریجانی یک وضعیت پیچیده بینابینی دارد. حتی اگر برخی طیف‌ها در جریان اصولگرا بخواهند از ایشان حمایت کنند و ببینند که ایشان مورد حمایت جریان‌های اصلاح‌طلب هم قرار گرفته‌اند، ممکن است حمایت خود را پس بگیرند. در مجموع وضعیت آقای لاریجانی پیچیده است و تصمیم‌گیری ایشان برای حضور یا عدم حضور در انتخابات تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود.

کنشگر سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی درباره حضور سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف دو کاندیدای سال ۹۶ که همواره به عنوان کاندیداهای بالقوه انتخابات پیش‌رو از آن‌ها نام برده می‌شود، بیان داشت: در این مساله بحثی نیست و به نظر من محرز است که اگر آقای رئیسی کاندیدا شوند، آقای قالیباف کاندیدا نخواهند شد. بنابراین آقای قالیباف منتظر آقای رئیسی خواهند ماند که کاندیدا می‌شوند یا نمی‌شوند. یعنی دو نفر همزمان با یکدیگر در صحنه نخواهند بود اما اگر آقای رئیسی کاندیدا نشود، احتمال آقای قالیباف زیاد خواهد شد.

وی افزود: از سوی با اعلام کاندیداتوری آقای رئیسی، فکر می‌کنم ممکن است بسیاری از کسانی که به این امر تمایل دارند از کاندیداتوری انصراف دهند. به عبارت دیگر حضور ایشان صحنه تغییر داده و معادلات را برهم خواهد زد؛ البته این حرف به این معنا نیست که ایشان قطعا موفق به رای‌آوری و پیروزی خواهد شد.

ایمانی در ادامه گفت: اینکه می‌گویم این شرایط به معنای رأی‌آوری ایشان نیست، به این معنا و مفهوم است که اصولگرایان تصور نکنند اگر همه گروه‌ها بر روی یک کاندیدایی اجماع کنند ولو آن کاندیدا آقای رئیسی باشد حتما به معنای رأی‌آوری است. بلکه باید افکار عمومی مردم را خوب بشناسند، با افکار عمومی وارد گفت‌وگو شوند و کاندیدای خود را معرفی کنند تا موفق به رای آوری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز