خبرگزاری کار ایران

وزیر امورخارجه ایرلند:

برجام ارزش جنگیدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۴۱

وزیر امورخارجه ایرلند در خصوص احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، سامون کاوونی گفت: دولت سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ مصمم شد  که برجام را نابود و تحریم‌ها را اعمال کند اما اکنون ایرلند برای کمک به  اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام آمادگی کرده  تا از این طریق به آغاز مذاکره و پیشرفت و استفاده از راه‌حل سیاسی برای این موضوع کمک کند تا در نتیجه این اقدامات باعث شود ایران به اجرای کامل تعهدات  برجام برگردد و آمریکا تحریم‌ها را لغو کند.

وی اضافه کرد: اما این اتفاق کار سختی است؛ میانه‌روها در ایران می گویند که در صورت لغو تحریم‌ها به این توافق بازمی‌گردند اما تندروها و عقاید آن‌ها متفاوت است. انتخابات در ایران هم نزدیک است و همین کار را سخت کرده است.

وزیر امورخارجه ایرلند گفت: وقت کمی داریم؛ آمریکا نشانه‌های خوبی نشان داده است اما از سال ۲۰۱۵  تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده که بازگشت پذیر هم نیست. ایران می‌گوید که توافق را نقض نکرده و آمریکا باید قدم اول را بردارد اما این موضوع چالش‌هایی برای هر دو طرف دارد و هر دو طرف باید چالش‌های سیاسی این مسئله را برای هم درک کنند.

وی اضافه  کرد: جهان باید خبری خوب در این باره بشنود. اگر شرایط برای احیا و بازگشت به برجام مناسب شود اتفاق و خبر  خیلی خوبی است؛ برجام  ارزش جنگیدن را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز