خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری:

دفاع مقدس عنوان مناسبی برای جنگ تحمیلی است/ آنهایی که مدعی حقوق بین‌الملل هستند در مقابل این جنایات سکوت کردند/ دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۸۷۵

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ضرورت دارد مردم جهان بدانند ملت ایران تحت چه ظلمی قرار گرفت و آنهایی که مدعی حقوق بین المللی هستند در خصوص این جنایات سکوت کردند و عاملان را تشویق و ترغیب کردند تا بیش از توان جنایت کند. دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر باقری در همایش بین‌المللی و مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی دفاع مقدس و شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، گفت: از تلاش های پژوهشگاه علوم و معارف شهید سلیمانی قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: حقیقتا موضوع فوق‌العاده مهمی در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته و ضرورت دارد مردم جهان بدانند ملت ایران تحت چه ظلمی قرار گرفت و آنهایی که مدعی حقوق بین المللی  هستند در خصوص این جنایات سکوت کرده و نه تنها سکوت کرده بلکه عامل آن را تشویق و ترغیب کردند تا بیش از توانش جنایت کند. دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: دفاع مقدس عنوان مناسبی برای یک جنگ تحمیلی است که به ملت ایران روا داشته شد در یک طرف این جنگ ملت ایران بود ملتی که پس از سالهای سال در برابر ظلم و ستم شاهان ایستاد. استقلال و آزادی جمهوری اسلامی شعار او بود؛ ارتشش مورد تحریم و محاصره قطعات بود اقتصادش دچار آسیب بود و در گوشه گوشه کشور ناامنی وجود داشت و مشغول به امور خود بود و هیچ گونه ادعای مرزی و ارضی نسبت به همسایگان خود و عراق نداشت و ندارد همچنین دویست سال است که به هیچ کشوری تجاوز نکرده بود.

وی ادامه داد: اما در طرف دیگر این جنگ عراق به عنوان مباشر و مجری یک نبرد تجاوزکارانه بود و سی و چند کشور جهان و کشورهای برتر و سازمان ملل حامی او بودند. صدام احساس ذلت نسبت به معاهده ۱۹۷۵ داشت و تا اندکی بی ثباتی در ایران مشاهده کرد و احساس کرد می‌تواند در مقابل ایران بایستد که البته احساس غلطی بود در مقابل رسانه جهانی یک معاهده بین‌المللی را پاره کرد و با یک یادداشت دو خطی به سفارت ما اعلام خروج از این معاهده را کرد در حالی که در معاهده اعلام شده است روند خروج چگونه است. همچنین ارتش خود را در دو سالی که از انقلاب تا جنگ فاصله بود سی درصد ارتش خود را توسعه داد  چراغ سبز از آمریکا و شوروی دریافت کرد و احساس کرد آن چنان برتری دارد که در یک مدت کوتاه ایران را به زانو در آورد و اروند رود را به عنوان یک رود عراقی تبدیل کند و زمانی که متوجه شد امکان پیروزی به سادگی نیست به انواع جنایت روی آورد.

وی با اشاره به اینکه این جنایات در هفت دسته تقسیم بندی می شود، گفت: ابتدا معاهده بین المللی حسن همجواری را زیرپا گذاشت در حالی که نحوه خروج از معهدات تبیین شده است. عملیات جنگی بدون اخطار قبلی نباید آغاز شود اما به ما حمله کرد. از دیگر اقدام او‌ نقض تمامیت ارضی و استقلال یک کشور برخلاف منشور ملل متحد بود. در یازده سال بعد از آن در ۱۸ آذر سال هفتاد در یک اقدام دیرهنگام سازمان ملل اعلام کرد عراق متجاوز است و در حالی که باید در همان روز اول و هفته اول لین اتفاق می افتاد و سازمان ملل در سال ۷۰ اعلام کرد حملات شیمیایی عراق محکوم است اما در سال ۷۰ نسبت به تنبیه متجاوز سکوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز