خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری:

بسیاری از مردم نمی‌‌توانند کسب و کار خود را ادامه دهند/ مردم خوبی داریم و باید قدردان آنها باشیم/ هنوز اول راهیم و امیدوارم که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۲۳۶

رئیس مجلس خبرگان رهبری به مشکلات اداره کشور و مشکلات اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم نمی‌‌توانند کسب و کار خود را ادامه دهند که باید چاره‌‌ای برای آن اندیشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در هشتمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ضمن خوش‌آمدگویی به افراد، اظهار‌کرد: امروز جای آیت‌الله مصباح، آیت‌الله امینی و آیت‌الله یزدی بسیار خالی است. این ایام، ایام بسیار مبارکی است و تبریک می‌گویم. 

وی قطعه‌ای از وصیت‌نامه شهید سلیمانی را قرائت کرد و افزود: یاد برادر عزیز و شهید ما سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم، خدا ترامپ و آمریکایی‌ها را لعنت کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری به مشکلات اداره کشور و مشکلات اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم نمی‌‌توانند کسب و کار را ادامه دهند که باید جاره‌ای برای آن اندیشید.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط مردم بسیار با شکوه برگزار شد. در برخی از شهرها ۱۵ کیلومتر راهپیمایی کرده بودند. همچنین بسیاری از افراد به مردم بی‌بضاعت کمک‌های مومنانه کردند. ما مردم خوبی داریم و باید قدردان آنها باشیم.

وی به اصل ۱۱۵ قانون ‌اساسی اشاره کرد و گفت: درباره شرایط نمایندگان مجلس، در قانون اساسی چیزی ذکر نشده اما در خصوص رییس جمهور شرایط زیادی در نظر گرفته شده است و بر با تقوا بودن و مدیر و مدبر رییس جمهور تأکید شده است و شورای نگهبان نیز با تقوا بودن را مدنظر قرار می‌دهد. کسانی که به تأیید شورای نگهبان می‌رسند، باید تقوا پیشه کنند.

جنتی تأکید کرد: توصیه می‌کنم که راه شهدا و راه شهید سلیمانی را ادامه دهیم.‌من غصه می‌خورم که ما چقدر از راه شهید سلیمانی عقب هستیم؛ او کجا و ما کجا! ما هنوز اول راهیم و امیدوارم که بتوانیم راه شهدا و شهدای کربلا را ادامه دهیم.

جنتی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با شرایطی که پیش آمد اما بر روی مشارکت مردم تاثیری نداشت.

رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمایندگانی‌که نظر مردم را جلب کردند حق مردم را ادا کنند و به فکر جریان‌های سیاسی نباشند، به فکر مردم باشند همان مردمی که پای صندوق رأی آمدند. به فکر آنها باشیم و اولویت‌ها را باید در نظر گرفت و نباید به کارهای دست دوم بپردازید.

وی ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه، گفت: از آقای رییسی در امر مبارزه با فساد تشکر می‌کنم. چرا که وی توانسته طی مدت ریاست بر مسند دستگاه قضا یک تنه در مبارزه با فساد گردن کلفت‌ها و پولدار‌ها موفق عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز