خبرگزاری کار ایران

عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگاه به غرب به نفع منافع ملی ما نیست/ وزارت‌خارجه هر پیشنهادی که به نفع کشور است را باید بپذیرد/ از ظرفیت‌های دیپلماسی برای گسترش روابط خارجی استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۲۸

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: وزارت‌خارجه هر پیشنهادی که به نفع کشور است را باید بپذیرد و کمیسیون امنیت ملی هم از این تصمیمات حمایت می‌کند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سفر منطقه‌ای وزیر امورخارجه کشورمان گفت: روابط بین الملل و دیپلماسی یک حوزه بسیار گسترده است و اگر حوزه دیپلماسی ما بخواهد هنرمندانه و هوشمندانه با این موضوع برخورد کند باید امکانی را فراهم کند تا بتواند از همه ظرفیت‌های نظام بین الملل و دیپلماسی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه به شرق به لحاظ  داشتن برخی مشترکات یکی از بحثهای مهم و ضروری است که باید مورد توجه تیم دیپلماسی کشور قرار گیرد؛ زیرا ما اعتقادمان بر این است که نگاه به غرب نوعی احساس وابستگی را ایجاد می کند و این به نفع منافع ملی ما نیست.

وی خاطر نشان کرد: چشم‌انداز در دپیلماسی کشور باید نگاه همه جانبه، گسترده و فراگیر نسبت به همه ظرفیت‌های کشورهای همسایه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. البته در روابط استراتژیک با سایر کشورها هم باید این امکان را فراهم می‌کنیم تا از  ظرفیت‌های  مختلف به خصوص در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی و اقتصادی استفاده کنیم چرا که این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و وزارت امور خارجه به ویژه وزیر امور خارجه باید آن را دنبال و گسترش دهد .

نماینده مردم شیراز با اشاره به اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای گسترش روابط ایران با سایر کشورها بیان کرد: مدت‌های زیادی بر روی گسترش روابط دیپلماتیک با کشورهایی که منافع مشترک داریم کار کردیم. در کمیسیون امنیت ملی هم یک رویکرد جامع و واقع‌ بینانه نسبت به حوزه شرق داشتیم و امروز خیلی خوشحال هستیم که وزیر امور خارجه این مطالبه هوشمندانه مجلس و سایر نهادها را مورد توجه و پیگیری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:البته ناگفته نماند باید نتایج اجرایی و عملیاتی این رفت‌وآمدها هم باید مشخص و نشان داده شود منتج به چه تصمیم‌گیری‌هایی شده و چه خروجی داشته است. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید سطح روابط را با سایر کشورها تقویت کند تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که با همه دنیا ارتباط گسترده ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که جمهوری آذربایجان پیشنهاد همکاری ۶ جانبه منطقه‌ای را داده است این طرح چه کمکی به ایجاد صلح و ثبات در منطقه می‌کند، گفت:همکاری‌های منطقه‌ای همیشه یک فرصت برای رسیدن به اهداف مشترک بوده است. 

نماینده مردم شیراز خاطر نشان کرد: ایران همواره پیشنهاد کشورهای منطقه را با حفظ منافع ملی پذیرفته است و در ادامه هم حتما این امکان فراهم است. وزارت خارجه باید هر پیشنهادی که منافع ایران را تامین کند بپذیرد و کمیسیون امنیت ملی نیز پشتیبان آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز