خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توهین به مقامات جرم عمومی و مدعی‌العموم موظف به رسیدگی است/ قوه قضائیه در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است/ در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما هرگز رسیدگی نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۹۷۹

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: توهین به مقامات، جرم عمومی است و بدون طرح شکایت قابل رسیدگی است و مدعی‌العموم موظف است که رسیدگی کند.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اهانت به رئیس‌جمهور در رسانه ملی و همچنین توهین به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: زمانی که آدم‌های کوچک در جایگاه‌های بزرگ قرار بگیرند، این اتفاقات طبیعی است. ما هیچ‌گاه در مجالس گذشته در این حد اهانت به مقامات رسمی نداشتیم.

این وکیل دادگستری افزود: رئیس‌جمهور بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری است و توهین و افترا به وی جرم عمومی محسوب می‌شود؛ بر همین اساس شخصی که در صدا و سیما به رئیس‌جمهور توهین کرده باید محاکمه شود و دادستان ویژه روحانیت باید علیه او اعلام جرم کند.

وی بیان کرد: آقای ظریف نیز تنها وزیر  امور خارجه نیست بلکه نماینده نظام جمهوری اسلامی در همه مجامع عمومی است و توهین به ظریف، توهین به همه ملت است. دادستان باید این موضوع را که در مجلس بر خلاف توصیه‌های چندین باره مقام معظم رهبری باز هم به وزیر امور خارجه توهین می‌کند را مورد رسیدگی قرار دهد.  

علیزاده طباطبایی ادامه داد: توهین به مقامات، جرم عمومی است و مدعی‌العموم موظف است که رسیدگی کند.

این حقوقدان گفت: وقتی وزیر خارجه به مناسبت شغل خود در مجلس حاضر می‌شود و نمایندگان مجلس به او اهانت می‌کنند، جرم عمومی است و بدون طرح شکایت نیز قابل رسیدگی است.

وی افزود: متأسفانه قوه قضائیه تاکنون در مورد صدا و سیما کوتاهی کرده است؛ شکایت‌ها در هیأت نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود و اگر احراز شد که جرمی اتفاق افتاده است، شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود. ما در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی بارها و بارها از صدا و سیما شکایت کردیم اما متاسفانه هرگز رسیدگی نشد. حالا من فکر می‌کنم که این وظیفه نمایندگان دولت در صدا و سیما است که اجازه دادند چنین مطلب توهین‌آمیزی پخش شود و باید پرونده را به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال کنند و مسئولانی که در انتشار این مطلب دخالت داشتند تحت پیگرد قرار بگیرند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز