خبرگزاری کار ایران

دیدار عراقچی با حامد کرزای

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۴۵

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به کابل سفر کرده است، با حامد کرزی رییس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از دوستی و روابط حسنه میان دو کشور؛ بر تقویت هر چه بیشتر آن تأکید کردند.

در این دیدار همچنین در مورد پروسه صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سید عباس عراقچی  امروز شنبه با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان نیز در قصر سپیدار کابل دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات دو طرف درباره‌ مذاکرات صلح، پیش‌رفت‌ها در مذاکرات دوحه، نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و حمایت از روند صلح قدردانی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به افغانستان با میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان هم دیدار و گفت و گو کرد.

سند جامع همکاری‌های بلندمدت، مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر از محورهای رایزنی‌های امروز عراقچی در کابل بود

در این دیدار میرویس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی نموده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیرحضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها  و مردمان دو کشور تبریک گفت و آن را یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز