خبرگزاری کار ایران

اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

راه‌آهن خواف-هرات تا پایان ماه افتتاح خواهد شد/ کاهش ۴۵درصدی تردد جاده‌ای در زمان اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۱۳۱

وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۴۵درصدی تردد در روزهای سپری شده از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت راه‌های کشور بعد از اعمال محدودیت های کرونایی اخیر، گفت: واقعا جا دارد که از مردم عزیز تشکر کنیم که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را به صورت ویژه رعایت کردند و ما در روزهای گذشته شاهد کاهش ۴۵درصدی تردد در جاده‌ها بودیم و امیدواریم که با همکاری وسیع مردم این زنجیره انتقال شکسته شود و وزارت بهداشت بتواند این فضا را مدیریت کند.

وی درخصوص میران رعایت پروتکل‌ها در سفرهای هوایی ابراز داشت: در سفرهای هوایی پروتکل‌ها ۱۰۰درصد رعایت می‌‌شود. مساله دیگر این است که کل سیستم حمل و نقل عمومی هوایی، ریلی و جاده‌ای به سامانه وزارت بهداشت متصل شده است و از پذیرش کسانی که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، جلوگیری می‌شود. حتی از طریق همین اتصال سامانه طی چند روزی که اجرای این طرح آغاز شده بیش از ۷۰۰ نفر شناسایی شدند.

اسلامی همچنین درخصوص راه‌‌آهن خواف-هرات و فرصت های اقتصادی جدیدی که با اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: کشورهای محصور در خشکی به ویژه افغانستان به شدت به‌دنبال این هستند که بتوانند تنوع دسترسی به آب های آزاد داشته باشند. افغانستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد خواستار این طرح بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما نیز گسترش ظرفیت های ترانزیتی را دنبال می‌کنیم که یکی از این بحث‌ها همین راه‌آهن خواف-هرات است که کار اجرایی آن به اتمام رسیده و ‌ان‌شاءالله در پایان همین ماه با حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز