خبرگزاری کار ایران

از سوی جهانگیری؛

موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه‌ای مدیریت خطرپذیری زلزله ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۶۴

معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، با امضای اسحاق جهانگیری، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۹، با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد درخصوص تأسیس مرکز منطقه‌­ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب­‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

هدف اصلی مرکز یاد شده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش‌ها مناسب جهت ایجاد تاب‌آوری نسبت به زلزله‌های احتمالی براساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی - اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می‌کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت‌های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ارایه توصیه‌های سیاستگذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه‌ای است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز