خبرگزاری کار ایران

کرمی سرمربی تیم ایران تشریح کرد؛

برگزاری مسابقات جهانی «چالش فرست گلوبال» با حضور ۱۹۳ کشور به صورت آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۲۵

سرمربی تیم ایران در مسابقات جهانی «چالش فرست گلوبال» جزئیات برگزاری این مسابقات و حضور تیم ایران در آن را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کرمی سرمربی تیم ایران در مسابقات جهانی «چالش فرست گلوبال» درخصوص برگزاری این مسابقات در سال جاری میلادی، گفت: مسابقات جهانی "چالش فرست گلوبال" (First Global Challenge) امسال از تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۱، با شعار "کشف و بازیابی" (Discover and Recover) و با حضور صد و نود و سه کشور از سراسر دنیا به صورت آنلاین آغاز به کار کرده‌است. این مسابقات امروزه به عنوان بزرگترین الپمیاد علمی پژوهشی دانش‌آموزی در سراسر دنیا شناخته می‌شود و معتبرترین فستیوال رباتیک دانش‌آموزی جهان نیز هست و از اعتبار بالایی در سطح دنیا برخوردار است.

وی ادامه داد: این المپیاد جهانی که توسط کمپانی آمریکایی فرست  و با کمک دانشگاه ام آی تی  و چند نهاد دیگر علمی دنیا در سال ۲۰۱۷ با هدف ایجاد فرصتی برابر برای دانش‌آموزان سراسر جهان با تمرکز بر STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) در کشور آمریکا و با حضور ۱۸۰ کشور دنیا و با شعار صلح و دوستی برای حل مشکلات جهانی شروع به کار کرده و تا به امروز چهار دوره از آن به ترتیب در واشنگتن دی سی، مکزیکو سیتی، دبی و آنلاین برگزار شده است و تا این لحظه توانسته است با همراه کردن ۱۹۳ کشور، بزرگترین المپیاد پژوهشی جهان باشد.

کرمی اظهار داشت: تیم ایران سال گذشته در این رویداد با حضور ۳۵ دانش‌آموز از استان‌های مختلف کشور، که از تاریخ ۲۷ جون تا ۳۰  اکتبر ۲۰۲۰ برگزار گردید، موفق به کسب جایزه‌ی "تیم برگزیده" شد و سرمربی این تیم جناب آقای محمدرضا کرمی نیز عنوان "برترین مربی جهان" را از آن خود کرد.

وی افزود: امسال تیم ایران برای پنجمین بار به  سرمربی‌گری جناب آقای محمد‌رضا کرمی، سرپرستی جناب آقای محمد نادری، مدیریت اجرایی سرکار خانم شعله حاجب و مدیریت آموزشی سرکار خانم دکتر زهرا شاکرپور با حضور ۱۶ دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کرده‌است.

کرمی درباره اعضای تیم، بیان کرد: به عنوان تیم برگزاری مفتخریم که این تیم از اکثر شهرهای ایران شرکت‌کننده داشته و نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد که دانش‌آموزان مستعد بسیاری در سراسر کشور داریم که شرکت در این رویداد، می‌تواند سکوی رسیدن به آرزوهایشان باشد.

وی درخصوص چالش هایی که اعضای تیم در مسابقات با آن مواجه خواهند بود، گفت: چالش های پیش رو در سه دسته "شبکه‌های اجتماعی" ، "راه‌حل‌ها"  و "رباتیک"  می‌باشند که دانش‌آموزان برای حل یکی از مشکلات محیط زیستی جامعه خود، به طراحی سطل زباله ی هوشمندی پرداخته‌اند که بر روی بازیافت در مبدا میپردازد و در بخش رباتیک، ماهواره‌ای به لایه های پایین جو زمین پرتاب خواهند کرد.

سرمربی تیم ایران در این مسابقات همچنین اظهار داشت: علاوه بر این، کارگاه‌های متعددی در راستای بهبود مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی برگزار گردید و آزمون هوش چندگانه گاردنر-مک کنزی نیز از دانش‌آموزان گرفته شد تا چراغ راه ایشان در مسیر انتخابی باشد و به سمت علایق و استعدادهای خود هدایت شوند.

وی در پایان ابراز داشت: این رویداد در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و تیم برگزاری امیدوار است که برای ادامه حضور تیم ایران در این مسابقات، شامل حمایت مادی و معنوی از طرف مسئولان محترم گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز