خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد:

رشد ۵۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام (ره) طی شش ماهه نخست سال جاری/ ۳ میلیون تن؛ موجودی فعلی کالای اساسی در بندر امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۴۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال ۹۸ نزدیک به ۹ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است که رشدی ۵۰ درصدی را در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، عادل دریس با اشاره به اینکه عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شود، اظهار کرد: تمهیدات بسیار خوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه زیرساخت ها و روبناها انجام شده و بخش خصوصی نیز در بخش روبناها مشارکت بسیار خوبی داشته است.

تخلیه ۹ میلیون تن کالای اساسی

وی ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال ۹۸ نزدیک به ۹ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است که رشدی ۵۰ درصدی را در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه این میزان کالای اساسی توسط ۱۷۲ فروند کشتی به بندر امام خمینی(ره) وارد شده است، گفت: با تلاش های صورت گرفته علی رغم افزایش ۵۵ درصدی رشد کشتی های پهلوداده شده به این بندر، خوشبختانه هیچ گونه سانحه دریایی نیز نداشته ایم.

دریس در ارتباط با موجودی فعلی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، اعلام کرد: هم اکنون نزدیک به ۳ میلیون تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد که حاکی از رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که البته در این بخش نزدیک به ۴۰ درصد سهم شرکت های دولتی است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری های خوبی از سوی شرکت های دولتی در حوزه ترخیص کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هرچند نزدیک به ۲۰۰ درصد رشد در زمینه ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) را طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه می کنیم اما با توجه به حجم بالای ورودی کالا و موجودی کالا در این بندر نیازمند سرعت عمل بیشتری از سوی شرکت های دولتی در حوزه ترخیص کالا هستیم تا فضای بیشتری برای تخلیه کالای کشتی هایی که به سمت بندر امام خمینی(ره) عزیمت می کنند فراهم کنیم.

سوق دادن بخشی از کالاهای اساسی وارداتی به بنادر رجایی و بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: قرار بر این است بخشی از کالاهایی که به بندر امام خمینی(ره) وارد می شده است به سمت بنادر شهیدرجایی و شهیدبهشتی سوق داده شوند و خوشبختانه این اتفاق رخ داده است و نیازمند برنامه ریزی بیشتر هستیم تا شاهد هیچگونه تاخیری در زمینه تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور نباشیم.

دریس در ارتباط با اینکه چه میزان از کالاهای اساسی در حال حاضر از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شود، گفت: بین ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شود.

ضرورت افزایش تعداد و سرعت ناوگان حمل و نقل برای توزیع سریع تر کالاهای اساسی به داخل کشور

وی در خصوص مهم ترین چالش موجود در حوزه واردات کالاهای اساسی، عنوان کرد: با توجه به حجم بالای ورودی کشتی ها نیازمند آن هستیم که ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی هم از نظر تعداد و هم از نظر سرعت، افزایش یابند تا کالا هرچه سریع تر به داخل کشور توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز