خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۹۰

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال منتهی به 29 اسفندماه سال 98 به صورت آنلاین با حضور 68.23 درصد از حاضرین روز چهارشنبه 15 مردادماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل فولاد مبارکه در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: فولاد مبارکه در سال 98 ، 7 میلیون و 682 هزار تن فولاد خام تولید کرده است. با این میزان تولید با 7.2 درصد از بازار را کسب کرد. این شرکت همراه با تولید 1.4 تن تولید فولاد هرمزگان و سبا در مجموع 9 میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که سهم 44 درصدی از بازار کسب شده است.

حمیدرضا عظیمیان از رشد 16 درصدی تولید در سال 98 خبر داد و گفت: در سال 98، تولید محصولات گرم 20 درصد، تولید محصولات سرد و پوشش دار 2 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد 12 درصدی مقدار کل فروش در سال 98 خبر داد و گفت: از سال 98 مقدار فروش محصولات گرم 16 درصد، مقدار فروش محصولات سرد و پوشش 2 درصد رشد داشته است.

وی  افزود: فروش صادراتی در سال 98 نسبت به سال 97، 65 درصد و فروش داخلی نیز در همین بازه زمانی 4.5 درصد داشته است.

عظیمیان در خصوص درآمد حاصل از فروش شرکت مبارکه در سال 98 گفت: در سال 98 درآمد حاصل از  فروش محصولات گرم 71 درصد درآمد حاصل از فروش محصولات سرد و پوشش دار 56 درصد و در مجموع درآمد کل فروش 67 درصد رشد را نشان می‌د هد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از رشد 21 درصدی سود خالص در سال 98 خبر داد و گفت: درآمدهای عملیاتی 67 درصد، سود ناخالص 51 درصد و سود عملیاتی 28 درصد رشد در سال 98 داشته است.

عظیمیان بیشترین هزینه را در سال 98 مربوط به مواد مستقیم مصرفی با 57 درصد عنوان کرد و افزود: میزان هزینه سربار ساخت 34 درصد و دستمزد 9 درصد بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای در گروه فولاد مبارکه گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (احداث خط تولید نورد گرم 2) از مهمترین پروژه‌های فولاد مبارکه است که به منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی صورت گرفته است.

وی پروژه کنسانتره سازی شرکت فولاد سنگان خراسان، پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال بختیاری و پروژه تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان را از دیگر برنامه‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه نام برد.

وی در خصوص تغییرات با اهمیت در سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت فولاد مبارکه در سال 98 اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (افزایش مالکیت از 40.78 درصد به 41.36 درصد از طریق تحویل سهام به منظور تقویت جایگاه سهامداری فولاد مبارکه)، شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد (افزایش مالکیت از 35.23 به 36.23 درصدی) ، شرکت نوین الکترود اردکان (مشارکت در افزایش سرمایه از مبلغ 3.241 میلیارد ریال به مبلغ 6.030 میلیارد ریال به میزان 86 درصد)، شرکت فولاد سفید دشت چهار محال بختیاری (مشارکت در افزایش سرمایه از مبلغ 10 میلیارد ریال به مبلغ 4.250 میلیارد ریال) است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به بازدهی 719 درصدی سهام فولاد مبارکه از مجمع سال 98 تا مجمع سال 99 گفت: امروز فولاد مبارکه رتبه نخست در بین شرکت‌های بورسی را به دست آورده است. ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه در تاریخ 31 تیرماه 98 مبلغ 54 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در 18 دی ماه 98 به 7.900 میلیارد تومان و در تاریخ 13 مرداد سال جاری به  438 هزار ملیارد رسیده است.

وی در خصوص عملکرد فولاد مبارکه در سال 99 گفت:‌ میزان فروش محصولات گرم در سه ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 28 درصد، محصولات سرد 44 درصد، محصولات پوشش دار 34 درصد و در مجموع کل محصولات 32 درصد رشد داشته است.

عظیمیان مهمترین چالش شرکت فولاد مبارکه را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده این مشکلات کمتر شود.

وی چالش بعدی را مشکلات ارزی و بحث صادرات و واردات دانست و گفت: تحریم‌ فولاد مبارکه باعث شده که صادرات و واردات با مشکل مواجه شویم از مسئولان درخواست داریم که این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی چالش بعدی را تعدد مراسم مراکز تصمیم‌‌گیری در عرصه و فروش محصولات فولادی دانست و عنوان کرد: این امر باعث التهاب در بازار خواهد شد این در حالی است که فولاد مبارکه فولاد می‌تواند به آرامش بازار کمک کند.

وی در پایان به سهامداران و سرمایه‌گذاران وعده داد تمامی کارکنان فولاد مبارکه با یکدیگر هم‌قسم هستند تا با تلاش بتوانند سهم خود را در بازار حفظ کرده و اخبار امیدبخشی به سرمایه‌گذاران بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز