خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مطرح کرد:

برای تولید کالای باصرفه باید مصرف انرژی را کم کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۳۳۲

ویدادهای کارآفرینی و مرتبط با آن مانند رویداد استارت آپی می‌تواند به شبکه‌سازی و تولید کمک کند و ما باید این رویدادها را در استان‌ها نیز گسترش بدهیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در رویداد استارت‌اپی با محوریت بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت گفت:‌ بعد از آنکه در دهه 70 بحران نفتی در جهان رخ داد دنیا به سمت کاهش مصف انرژی پیش رفت متاسفانه اقتصاد ما یک قطبی است و چون نفت را داریم هرگز برای مسائل دیگر فکری نکردیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی ما سه برابر میانگین جهانی است، گفت: جای پژوهش درباره صنایع کوچک بسیار خالی است و این کمبود محسوس است از سوی دیگر ما از اوایل 80 به این سو قوانین مرتبط با بهینه‌سازی را درست به کار نبردیم.  به همین شاخص شدت مصرف انرژی از 1990 میلادی تا 2017 بیش از50 درصد رشد داشته است و باید به آن به عنوان یک دغدغه مهم نگاه کرد و تا سال 2045 بیش از 45 درصد مصرف انرژی در جهان رشد خواهد داست.

وی با اشاره به اهمیت استارت‌آپ‌ها گفت: رویدادهای کارآفرینی و  مرتبط با آن مانند رویداد استارت آپی امروز می‌تواند به شبکه‌سازی و تولید کمک کند و ما باید این رویدادها را در استان‌ها نیز گسترش بدهیم.

مصاحب ادامه داد:‌ برنامه اصلی ما در وزارت صمت امسال پیاده‌سازی استوار چرخه بهره‌وری و ترویج فرهنگ بهره‌وری و کاهش مصف انرژی است زیرا امروز با مصرف انرژی سه برابری که داریم نمی‌توان کالای به صرفه تولید کرد.

وی ادامه داد: ما از استارت‌آپ‌ها به شکل‌های مختلف همچون تامین نیروی انسانی و حضور در مراکز 38 گانه حمایت می‌کنیم و از همه نیز دعوت می‌کنیم که در این حمایت مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز