خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

انقلاب زیست محیطی در صنعت فولاد استرالیا

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۸۳

استرالیا می‌تواند عقب ماندگی چندین ساله خود در صنعت فولاد را با استفاده از انرژی ارزان و فراوان بادی و خورشیدی جبران کند.

به گزارش ایلنا،‌ اتاق فکر Grattan در گزارشی اظهار کرد: استرالیا با استفاده از منابع سنگ آهن موجود در این کشور و هیدروژن تولید شده توسط انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌تواند 6.5 درصد بازار جهانی فولاد را بدست آورد و در حدود 43 میلیارد دلار درآمد سالیانه و 10 هزار شغل تولیدی ایجاد کند. فولاد سبز مصرف کک را نیز کاهش خواهد داد.

تغییرات اقلیمی موضوع بغرنجی برای این  کشور است و تهدیدی برای سلامت، کشاورزی و صنعتی توریسم به شمار می‌رود و در عین حال هزاران نفر در صنایع وابسته به سوخت‌های فسیلی کار می کنند. این نقشه عملی می‌تواند به نفع همه عوامل دخیل در این موضوع باشد.

این تکنولوژی در مراحل ابتدایی است و تلاش‌ها برای کاربرد آن در مقیاس تجاری در اروپا که صنایع برای کاهش آلودگی از طرف سیاستمداران تحت فشار هستند،  در حال انجام است. در این زمینه شرکت فولادسازی ThyssenKrupp و شرکت نفتی  Royal Dutch Shell سابقه خوبی دارند.

صنعت فولاد سازی استرالیا مدتها در رکود بوده است و بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد این کشور رتبه 26 تولید کننده فولاد با تولید سالیانه  5.7 میلیون تن  را در اختیار دارد. در این رتبه بندی چین با تولید 1 میلیارد تن در سال رتبه اول را دارد. این میزان بیش از نصف تولید جهانی است.

تلاش برای احیای این بخش بر یافتن منابع ارزان انرژی متمرکز شده است. شرکت فولاد سازی  Whyalla در سال 2017 توسط GFG Alliance خریداری شد و برنامه‌هایی برای استفاده از انرژی خورشیدی، برق آبی و باطری ذخیره سازی جهت غلبه بر قیمت‌های بالای انرژی ارائه شد.

براساس گزارش Grattan استرالیا منابع انرژی بادی و خورشیدی فراوانی در اختیار دارد و این بدین معنی است که می‌تواند هیدروژن و در نتیجه فولاد سبز تولید کند و محصول تولیدی ارزان تر از کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و اندونزی باشد.  این کار همچنین موجب ایجاد شغل در مناطقی می‌شود که در حال حاضر اشتغال در آن‌های وابسته به صنایع آلوده کننده است و معیشت کارکنان با تلاش‌های جهانی به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای در خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز