خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد مبارکه؛

برای مواد اولیه نیازمند تامین اضطراری هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۵۴

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه هیچوقت به کمبود قطعه یدکی و کالاهای استراتژیک معترض نشده؛ اما در خصوص مواد اولیه نیازمند تامین اضطراری هستیم.

به گزارش ایلنا،‌ حمیدرضا عظیمیان، در میزگرد تخصصی تعامل دو حوزه سنگ آهن و فولاد، هم افزایی و چالش‌ها گفت: به منظور جلوگیری از دست دادن بازار و توقف تولید در ١٠ ماهه گذشته ذخیره سنگ آهن و اسلب خود را مصرف کردیم‌. اگر روند فعلی اصلاح نشود، در سال آینده بحران قیمت به دلیل عدم تولید فولاد مبارکه بیشتر خواهد شد‌.

مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است:‌ یکى از دلایلى که سنگ آهن نداریم این است که معدنی‌ها فولاد ساز شده‌اند و خود نیازمند سنگ‌آهن هستند.

 وی اظهار کرد: در تمام دنیا ارزش افزوده معدن بیشتر از فولاد و قابل تامل است که چرا معدنی‌های ما فولاد ساز شده‌اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این پرسش که تامین مواد اولیه فولاد مبارکه باید از چه مسیری انجام شود، گفت: وقتی فولاد مبارکه ذخیره مواد اولیه خود را مصرف کرده، در سال آینده به دلیل کمبود مواد اولیه تولید کاهش می یابد. کاهش تولید، موجب تنزل ارزش افزوده در سال آینده برای کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه هیچوقت به کمبود قطعه یدکی و کالاهای استراتژیک معترض نشده؛ اما در خصوص مواد اولیه نیازمند تامین اضطراری هستیم.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه، باید کمبود مواد اولیه خود را از کجا تامین کند؟ هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که معدنی ها فولاد ساز شده باشد، زیرا ارزش افزوده معدنی بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز