خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‎وگو با ایلنا؛

نورد گرم 2 فولاد مبارکه مانع از ارزبری می‌شود/ نورد گرم 2 باعث خودکفایی کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۳۴

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه علاوه بر کاهش خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال، به توسعه فازهای دیگر نیز کمک خواهد کرد.

فریدون احمدی در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه فولاد مبارکه جزء مجموعه‎های پیشتاز صنعت فولاد کشور است، در رابطه با طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه گفت: با توجه به اینکه ورق در تولید لوازم خانگی و خودرو کاربرد دارد و این دو صنعت جزء صنایع اصلی کشور است؛ بنابرین در زمینه فلزات باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم و این طرح فولاد مبارکه در جهت تحقق این هدف است.

وی در خصوص مزایای طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه گفت: عملیاتی شدن این طرح علاوه بر کاهش خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال، به توسعه فازهای دیگر نیز کمک خواهد کرد.

این نماینده زنجان با اشاره به اینکه اجرایی شدن طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه موجب عدم وابستگی به خارج از کشور خواهد شد، افزود: پیش بینی میشود در آینده از صادرکنندگان محصولات این طرح باشیم. ضمن اینکه  اجرایی شدن آن، علاوه بر ایجاد شغل‎های مستقیم موجب ایجاد شغل‎های غیر مستقیم نیز خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما دوستدار رونق تولید داخل هستیم و در صنعت فلزات چشم انداز خوبی داریم، درخصوص موانع موجود در این طرح گفت: معمولا برخی از ضوابط، سیاست‎ها، بروکراسی‎ها و نظام حاکم بر بانک‎ها موجب ایجاد مشکلاتی در پروسه تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز