خبرگزاری کار ایران

حمایت نمایندگان مجلس از تکمیل طرح شهید خرازی نورد گرم ٢

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۹۱

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان معتقدند که اجرایی شدن پروژه راه‌اندازی خط شماره ۲ نورد گرم فولاد مبارکه می‌تواند به رفع مشکلات بسیاری از شرکت های کوچک تر کمک کند و اشتغالزایی بالایی را در بر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، زهرا سعیدی افزود: از آنجا که اجرای این پروژه در حوزه انتخابی بنده صورت خواهد پذیرفت،  به صورت خاص از اجرایی شدن این پروژه حمایت می کنم؛ اگرچه طبیعتاً استانداردهای لازم در خصوص مباحث پیرامونی این پروژه را هم در نظر خواهیم گرفت.  وی ادامه داد: تاکید نمایندگان مجلس بر این بوده است که حداکثر استفاده از توان داخلی در اجرایی شدن این پروژه صورت گیرد که خوشبختانه آقای مهندس عظیمیان و مجموعه مدیریت فولاد مبارکه در نوع قراردادی که با طرف چینی منعقد کرده اند این موضوع را به خوبی در نظر گرفته اند.

در ادامه نماینده مردم لنجان در شورای اسلامی گفت: مسئله مهمی که بنده  شخصا از آن اطلاع دارم این است که قرارداد نوردگرم۲ فولادمبارکه، با نظارت دستگاه های نظارتی و زیر ذره بین آنها اتفاق افتاده است و این  معیار خوبی برای سلامت مسیر اجرایی شدن این پروژه است.

محسن کوهکن عنوان کرد: هر شخصی که اطلاعات اولیه اقتصادی و نگاه صادقانه و دغدغه مند داشته باشد و به فکر اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری باشد، حتماً از چنین پروژه هایی به حکم عقل و منطق اقتصادی بایستی حمایت کند.

همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توضیحات آقای مهندس عظیمیان در جلسه مجمع نمایندگان به ما نشان داد که اتفاقات خیلی خوبی در شرکت فولاد مبارکه رخ داده است و در همین راستا اعلام آمادگی میکنیم که برای اجرایی شدن خط نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه هر اقدام و پیگیری ای که نیاز باشد را انجام خواهیم داد و دلیل این پیگیری ما نه فقط فولاد مبارکه بلکه بهره مندی تعداد بسیار قابل توجهی از جوانان و مردم و شرکتهای مختلف شهر و کشورمان از برکات این پروژه خواهد بود.

ناهید تاج الدین ادامه داد: همه مسئولین این نکته را باید مد نظر قرار دهند که  اگر انشاالله خط نورد گرم ۲ فولاد مبارکه احداث شود، اشتغال‌زایی قابل توجهی را در بر خواهد داشت و برکات آن برای استان و کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: درست است که برخی دشمنان خارجی در اجرایی شدن پروژه های کشور ما کارشکنی می‌کنند اما متاسفانه برخی کارشکنی ها نیز توسط عوامل داخلی اتفاق می‌افتد که با تنگ نظری های خود مانع پیشرفت و توسعه کشور می شوند.

در ادامه ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم شهرستان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که شرکت فولاد مبارکه یک شرکت ملی و فرا استانی است، تکمیل طرح شهید خرازی و راه اندازی خط نورد گرم شماره ۲ به دلیل تولید محصولات جدید و خودکفایی کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که تولید و تامین ورق های عریض که در صنایع نفت و لوله سازی مورد استفاده قرار میگیرد و بخشی از ورق های مورد نیاز بدنه خودرو که خودروساز ها از خارج از کشور تامین می کنند، برای کشور از اهمیت استراتژیکی برخوردار است که با راه اندازی خط نوردگرم ۲ فولادمبارکه، ما در تولید انواع ورق به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بنده معتقد هستم که فرصت ها را باید بسازیم و راه اندازی خط نورد شماره ۲ فولاد مبارکه با توجه به این که اشتغالزایی بالایی را هم به دنبال خواهد داشت، از همین فرصتهاست که دستاورد بزرگی برای استان اصفهان و کشور محسوب می شود.

سیدمحمدجواد ابطحی ادامه داد: البته این قدم اول است و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به بعضی از مسئولین اداری کشورمان تفهیم کنیم که چرا باید در کشوری مثل قطر گرفتن مجوز ظرف یک روز به نتیجه بیانجامد و همه کارها از صفر تا صد انجام شود ولی در کشور ما اینگونه نباشد.

وی اظهار کرد: در خصوص تکمیل پروژه شهید خرازی فولادمبارکه، مقدمات قرارداد از طرف شرکت چینی تا حد قابل توجهی جلو رفته اما  متاسفانه این گونه اتفاقات و پروژه ها در کشور ما مخصوصا در اصفهان با کندی پیش میرود و به همین جهت از آقای مهندس عظیمیان خواستیم این موضوع را در مجمع نمایندگان استان مطرح کنند تا بتوانیم فرایند انجام این پروژه را با همکاری دیگر نمایندگان محترم اصفهان تسهیل کنیم.

در ادامه نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه به فضای توسعه های خود با نگاه به مسئولیت های اجتماعی خود نگریسته و فعالیت‌هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی تا به حال داشته است نیز موید این موضوع است.

اصغر سلیمی ادامه داد: با توجه به عظمت فولاد مبارکه و تولید بیش از ۵۰ درصد فولاد کشور و ظرفیت بسیار زیاد این شرکت، این قابلیت وجود دارد که کارکنان فولادمبارکه ظرف ۵ سال آینده در نقش یک شرکت تکنولوژ به انتقال دانش فنی و احداث خطوط فولادسازی در کشور اقدام نمایند و با اقدامات خوبی که در فولاد مبارکه در خصوص بهره برداری از آب موجود و باز چرخانی آب مصرفی در این شرکت اتفاق افتاده است در خصوص تامین آب نیز دغدغه نخواهیم داشت.

همچنین جعفر مطلب زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه  شرکت فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش بنیان و پیشرفت هایی که در حوزه فناوری اطلاعات به وجود آمده آشنایی لازم را دارد  و بنده بعنوان کسی که فعالیت شرکت ها را در حوزه فن آوری رصد میکنم، معتقد هستم که  فولاد مبارکه جزو شرکت‌های پیشرو در زمینه IT  و حوزه ارتباطات و فن آوری  اطلاعات بوده است و در زمینه تعالی سازمانی نیز  در رتبه اول کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز