خبرگزاری کار ایران

سعید ممبینی:

نظام مالیاتی اصناف با تحولات بنیادین روبه‌رو خواهد بود/اصناف حضور مستمری در جلسات تنظیم‌بازار دارند/ تلاش بازرسان اصناف برای کنترل بازار

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۵۲۳

رئیس اتاق ایران با اشاره به ایجاد یکسری تحولات در نظام مالیاتی اصناف گفت: نظام مالیاتی اصناف با تحولات بنیادین رو به رو خواهد بود و یکسری از تحولات آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هئیت نمایندگان اتاق اصناف ایران که با حضور امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، پیمان زندی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان و حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور در جمع نمایندگان اتاق اصناف ایران برگزار شده بود، اظهار کرد:اصناف و بازاریان به عنوان بخش کثیری از فعالان اقتصادی کشور لازم است تا در جریان یکسری از تحولات نظام مالیاتی قرار بگیرند و بخشی از کار آغاز شده و بخش دیگر کار در ادامه انجام خواهد شد و مسائل و موارد مورد نظر به نمایندگان اصناف منتقل خواهد شد و به دنبال اجرای عدالت مالیاتی در نظام اقتصادی هستیم و عدالت مالیاتی باید به معنای واقعی اتفاق بیافتد .

وی با بیان اینکه قطعا در یک جلسه نمیتوان به قطعیت رسید،تصریح کرد: حضور دکتر پارسا و نمایندگان اصناف در این جلسه باعث خواهد شد تا دغدغه های اصناف مطرح شده و تصمیمات درستی اتخاذ شود.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین از تشکیل کارگروه مشترک فی مابین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی متشکل از نمایندگان اصناف و نمایندگان سازمان امور مالیاتی جهت بیان مسائل و احصاء مشکلات مالیاتی در حوزه اصناف خبر داد.

ممبینی با اشاره به حضور مستمر اتاق های اصناف در جلسات تنظیم بازار گفت : با وجود مشکلات حوزه بازرسی و نظارت تلاش بازرسان اتاق های اصناف قابل تقدیر است .

وی اظهار کرد: سعی کرده ایم اجلاس های اتاق اصناف ایران را در زمان های قانونی برگزار کنیم تا نمایندگان اصناف بتوانند نقطه نظرات و دغدغه های خودشان را بیان کنند تا بتوانیم برای آنها راهکار مناسب پیدا کنیم و همچنین بتوانیم از فضایی که در اختیار مان قرار گرفته استفاده کنیم و گزارش و اقدامات انجام گرفته رو به اطلاع نمایندگان اصناف برسانیم.

ممبینی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در وضعیت کسب و کار ایجاد شده تلاش کردیم تا گزارشات انجام شده رو به اطلاع نمایندگان اصناف برسانیم و تصمیمات منطقی رو در برخی مسائل اتخاذ کنیم و در این دوره توانستیم رایزنی های موثری رو با دفتر اقتصادی مقام معظم رهبری داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نمایندگان اصناف چند جلسه دیدار عمومی با مقام معظم رهبری داشتند و در جمع کارآفرینان و فعالان اقتصادی نیز حاضر بودند و امیدواریم تا بیانات رهبری مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که به واقع این مسایل راهگشای خیلی از مسائل اقتصادی می باشد.

ممبینی افزود: مقام معظم رهبری توصیه هایی نیز برای فعالان اقتصادی داشتند که اگر بتوانیم به آن عمل کنیم به نتیجه های مطلوب خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه توجه به رونق تولید و کیفیت تولید مورد توجه مقام معظم رهبری است ، گفت: مقامات دولتی نیز باید توجه لازم را در بحث حمایت از تولید داشته باشند و اختیارات بیشتری را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و امور رو بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به دنبال راهکارهای مناسب در راستای شناسایی هرچه بهتر صنوف تولیدی و تقویت کیفیت تولید هستند و

امیدواریم شاهد موفقیت هرچه بیشتر بخش تولید و خصوصی باشیم .

ممبینی تصریح کرد: توجه بر وضعیت معیشتی مردم و نیازهای روزمره مردم مورد توجه مقام معظم رهبری است و اتاق اصناف ایران تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط بازار به کار گرفته است و در یک سال گذشته با توجه به شرایط گرانی ها و تحریم های ظالمانه دشمن و افزایش نرخ ارز شاهد تلاش اصناف برای تامین کالاها بوده ایم و اصناف نشان دادند که رفع نیازهای مردم دغدغه اصلی بوده و همراهی در تامین کالا همیشه مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به تشکیل و شروع فعالیت کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: فعالیت کمیسیون های تخصصی آغاز شده و انتخابات داخلی کمیسیون ها صورت گرفته است و چندین جلسه نیز برگزار شده و امیدواریم دغدغه های اصناف با تلاش های کمیسیون تخصصی مرتفع شود.

وی با تشکر از فعالیت بازرسان اصناف اظهار کرد: هیات رئیسه اتاق های اصناف و بازرسان اصناف با همراهی و حضور موثر در بازار کنترل نظارت بر بازار رو برعهده داشته اند و با توجه به اینکه اطلاع داریم در برخی مناطق حقوق بازرسان پرداخت نشده، اما بازرسان اصناف با تلاش در حفظ نظارت بر بازار کوشیده اند و مدیران بازرسی نیز در این راستا تلاش خود را به کار گرفته اند و نشان دادند اصناف در کنار مردم و نظام هستند.

ممبینی با بیان اینکه موضوع گرانی با گرانفروشی متفاوت است ، افزود: اصناف کمترین تخلف را در جامعه دارند و حضور مستمر اتاق های اصناف در جلسات تنظیم بازار قابل تقدیر است و دغدغه برخی از اتاق ها در ستادهای تنظیم بازار اجازه نمی دهند هر گرانی را به اسم اصناف رقم بزنند و هسته هایی کارشناسی که در اتاق ها ی اصناف فعال هستند گزارش ها را ارسال می کنند تا هر التهابی که ممکن است پیش بیاید برای آن راهکار ها ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: مکاتبات لازم در بحث تامین کالا با دولت و مجلس صورت گرفته است ودر خصوص تبصره ۷ ماده ۷۲ در خصوص تخصیص بودجه بازرسی و نظارت از محل جرائم هنوز اجرایی نشده است و پیگیر آن هستیم تا به نتیجه برسیم.

ممبینی گفت: در طی دو هفته گذشته در پی افزایش قیمت بنزین همه اتاق های اصناف پیگیر مدیریت وضعیت بازار شدند و چون افزایش نرخ بنزین بر بخش خدمات و کالا تاثیرگذار است و باید مورد توجه قرار بگیرد و از ابتدای اجرای طرح افزایش نرخ بنزین تدابیر لازم در اتاق های اصناف صورت گرفته و مکاتبات مطرح شده و تلاش شد تا موضوع اصلاح قیمت بنزین التهابی را ایجاد نکند و فرصتی برای سودجویان نشود و اصناف این مساله را مدیریت کرده اند و جلسات خوبی را با اتحادیه های مربوطه حوزه حمل و نقل وانت بارها و موسسات کرایه و حمل و نقل و نانوایان و میوه و تره بار برای کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت داشته ایم .

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید براینکه بحث رکود بازار مهم است و باید مانع از فعالیت سوداگران شد، افزود: بازرسان اصناف و وزارت صمت تلاش ویژه ای برای کنترل بازار داشته اند و دوست داریم شاهد تخلفی نباشیم .

وی بیان کرد : در رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته پیرو افزایش نرخ بنزین داشته ایم و چون تاثیر مستقیم بر نرخ قیمت بارفروشان دارد و بر قیمت میوه اثرگذار است خواستار تخصیص بنزین با نرخ دولتی برای وانت بارها شده ایم و جلسه ای با لوازم خانگی و اتحادیه انجمن صنعت لوازم خانگی نیز برگزار شد و فعالان این صنف نه تنها افزایش قیمتی نداشته اند بلکه در برخی از کالاها کاهش قیمت هم داشته و در برخی از خدمات و مواد اولیه صنعت تولید لوازم خانگی مشکل تامین مواد اولیه وجود دارد که باید مرتفع شود و مشکل فرایند ثبت سفارش برایشان حل شود و رایزنی های نیز با اتحادیه CNG برایتامین سوخت صورت گرفته است .

وی افزود: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد بحث تخصیص یارانه بنزین به تاکسی های اینترنتی بود که امیدواریم این مساله برای حوزه حمل و نقل صنفی و وانت بارها ، موسسات اتومبیل کرایه ،آژانس ها، پیک های موتوری نیز صورت بگیرد و مطالب و موضوعات به کمیته سوخت ارجاع داده شده و قول مساعدت داده اند اما تا به این لحظه واحدهای حمل و نقل حوزه صنوف حتی یک لیتر بنزین دریافت نکرده اند.

ممبینی افزود: با رایزنی های صورت گرفته کمیته ای برای کار گروه کنترل قیمت داشته ایم تا به راهکارهای مثبت برسیم و اطلاعات آژانسها حوزه حمل و نقل در حال جمع آوری است و قرار است سهمیه برابرتوافق به رانندگان آژانس ها، وانت بارها و پیک های موتوری تقدیم شود و صنوف سیار و وانت بارها نیز با باز شدن سایت باید در سایت ثبت نام کنند تا پروانه فعالیت برایشان صادر شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: کار گروهی بر نظارت اتحادیه کشوری و فروشگاه زنجیره ای تشکیل شده و بررسی ها نشان داده حباب قیمتی در برخی کالاهای فروشگاههای زنجیره ای وجود دارد که در قالب تخفیف عرضه می کنند که برای اصناف مشکلاتی رو ایجاد می کنند و سازمان حمایت از مصرف کننده که متولی این قیمت گذاری است باید دقت نظر بیشتری رو داشته باشند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد منوط به تصمیم هیات عالی نظارت است که متاسفانه سه سال است که هنوز هیات عالی نظارت تشکیل جلسه نداده است تا مشکلات صنوف حل شود و وزارت صمت باید به دنبال حل این مساله باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز