خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۵۷۰

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به‌صورت پایدار و تاب‌آور محصولات موردنیاز صنایع کشور را تأمین کند.

به گزارش ایلنا، عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در سال‌های گذشته توسعه کمی و کیفی را در راستای تأمین نیازهای داخلی در دستور کار خود قرار داده است؛ این شرکت علی‌رغم افزایش تولید و محصولات خود توانسته مصارف انرژی را کاهش و حجم محصولات تولیدشده را ازنظر کیفیت و تنوع بهبود دهد.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال، فولاد مبارکه اخیرا محصول تختال گرید APIX70 با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر را به تولید انبوه رساند تا بخش عمده‌ای از نیاز صنعت کشور را تأمین و صنایع مربوطه را از واردات آن بی‌نیاز کند؛ همچنین با تأمین ورق رنگی موردنیاز صنایع تولیدکننده لوازم‌خانگی توانسته کشور را به خودکفایی برساند و تمامی گریدهای ورق‌های رنگی لوازم‌خانگی را که از حساسیت، دقت و کیفیت زیادی برخوردار است به مرحله تولید برساند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بیش از ۵۵۰ هزار تن محصولات ویژه را با کیفیت بالایی تولید کند که تمامی این محصولات در سال‌های گذشته از کشورهای دیگر وارد می‌شد. تولید این محصولات علاوه بر این‌که کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، موتور محرکه اشتغال، خودکفایی و بهبود شرایط اقتصادی در صنایع کشور خواهد بود.

ارتقای تنوع و کیفیت محصولات و بهره‌وری در تولید

وی اذعان داشت: امیدواریم در برنامه سال‌های آینده با توجه به این‌که تقریبا تمام زنجیره تولید فولاد در فولاد مبارکه وجود دارد، با متعادل‌سازی آن، حجم تولید محصولات در قسمت‌های مختلف این زنجیره را متوازن کنیم؛ علاوه بر این، قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تنوع و کیفیت محصولات و بهره‌وری در تولید فولاد مبارکه را ارتقا دهیم.

اکبری محمدی با بیان این‌که فولاد مبارکه در حال حاضر ازنظر مصارف ویژه و مطلق حامل‌های انرژی و مواد مصرفی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد: این بنگاه عظیم صنعتی ازنظر مصرف آب نیز در وضعیتی است که کمترین میزان برداشت از آب خام را دارد و با اقداماتی که انجام داده طی سال‌های آینده نیز همین مقدار اندک را با سرمایه‌گذاری‌هایی توسعه‌ای در فولاد مبارکه به صفر می‌رسد.

فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی

وی عنوان داشت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به‌صورت پایدار و تاب‌آور محصولات موردنیاز صنایع کشور را تأمین کند؛ امیدوارم روندی که از ابتدای بهره‌برداری فولاد مبارکه در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۷۱ آغاز شد و تاکنون روبه‌رشد بوده با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ادامه پیدا کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در پایان اضافه کرد: ایران رتبه دهم تولید فولاد جهان را دارد و شرکت فولاد مبارکه نیز در میان ۵۰ شرکت برتر فولادساز جهان قرار دارد که با همت و تلاش یکایک کارگران و کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی، جایگاه این شرکت را در دنیا ارتقا خواهیم داد.

 معاون توسعه فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت پشتیبانی از صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور گفت: فولاد مبارکه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، درصدد تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی ازجمله خودروسازی و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخل کشور است.

فولاد مبارکه پشتیبان صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی کشور

به گزارش خبرنگار  فولاد، احمد یوسف‌زاده معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز  در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی طی ۲۹ سال توانست با اجرای طرح‌های توسعه به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یافته و برای میهن اسلامی‌مان افتخارآفرینی کند.

وی افزود: همچنین این بنگاه عظیم صنعتی، علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه توانست با تکیه‌بر توان متخصصان داخلی از ظرفیت تولید 2.4 میلیون تنی زمان راه‌اندازی به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی کنونی برسد.

معاون توسعه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، درصدد تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی ازجمله خودروسازی و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخل کشور است که امیدواریم با اتکا به خداوند متعال، این مهم نیز بیش‌ازپیش محقق شود.

وی گفت: درصدد آن هستیم تا با حفظ پایداری در تولید، زیرساخت‌های انرژی، راه، حمل‌ونقل ریلی را ارتقا دهیم تا بتوانیم با استفاده

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز