خبرگزاری کار ایران

کدام آجیل برای لاغری مفید است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۱۳۷

در این مطلب قصد داریم شش نوع تخمه و پنج نوع آجیل برای لاغری معرفی کنیم. تخمه ها می توانند مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشند. از طرفی آجیل ها نیز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و در حفظ یک رژیم غذایی سالم که بخش مهمی از روند کاهش وزن است ایده آل هستند.

آجیل های مناسب برای لاغری

وقتی تصمیم به کاهش وزن و لاغری دارید، ایجاد تعادل بین ورزش و رژیم غذایی سالم می تواند به شما در رسیدن به هدف تان کمک کند. آجیل یک غذای عالی برای لذت بردن در طول فرآیند کاهش وزن است. زیرا سرشار از مواد مغذی سالم است. همچنین به شما کمک می‌کند، بعد از صرف غذا برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید. خرید خرید آجیل آنلاین ساده ترین راه برای استفاده از این مواد مغذی است.

گردو

گردو یک آجیل برای لاغری و کاهش وزن است زیرا سرشار از چربی های سالم است. این ماده مغذی سلامت قلب شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند اشتهای خود را کنترل کنید. این بدان معناست که افزودن گردو به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی کمک کند.

 پسته

پسته نیز مملو از چربی‌های سالم است و سطح بالای پروتئین آن، باعث کاهش هوس خوردن میان وعده‌های ناسالم بین وعده‌های غذایی می‌شود. این یعنی از یک وعده غذایی مختصر و در عین حال مفید برخوردار خواهید شد. پس پسته هم یک آجیل برای لاغری است.

 بادام

مانند پسته و گردو، بادام نیز دارای چربی های سالم همراه با پروتئین و فیبر فراوان است که باعث می شود احساس سیری کنید و از پرخوری پرهیز کنید. خوردن فقط چند بادام در روز می تواند به کاهش وزن سریعتر کمک کند.

بادام هندی

وقتی بادام هندی را به عنوان میان وعده میل کنید یا آن را به غذاهای دیگر اضافه کنید، منبع بسیار خوبی از منیزیم دریافت خواهید کرد. منیزیم به بدن شما اجازه می دهد تا چربی ها و کربوهیدرات ها را متابولیزه کرده و به کاهش وزن راحت تر کمک می کند. مانند سایر آجیل ها، آنها هم دارای مقدار خوبی پروتئین برای کاهش اشتهای شما هستند.

بهترین مزیت خوردن آجیل هایی مانند بادام هندی وقتی دارید وزن کم می کنید این است که برای بهره مندی از این فواید عالی نیازی به خوردن مقدار زیادی ندارید. آجیل های مختلف اندازه مصرف توصیه شده خود را در روز دارند. دانستن اینکه کدام آجیل برای لاغری مناسب است و همچنین دانستن اینکه چه مقدار باید در روز بخورید به شما در روند کاهش وزن کمک می کند.

 آجیل برزیلی

آجیل برزیلی می تواند متابولیسم شما را با انواع مختلفی از مواد مغذی مانند ال-آرژنین، سلنیوم، تیامین و منیزیم تقویت کند. این مواد مغذی به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر چربی بسوزانید و بتوانید وزن خود را راحت‌تر کاهش دهید. آجیل برزیلی نیز مانند سایر آجیل ها، یک منبع عالی فیبر و پروتئین است. آنها شما را سیر می کنند، از گرسنه ماندن در بین وعده های غذایی جلوگیری می کنند و علاوه بر کاهش وزن، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند.

بهترین تخمه ها برای لاغری

علاوه بر آجیل ها ، تخمه ها هم برای کاهش وزن و لاغری مفید هستند. اگر می خواهید شروع به گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود کنید در اینجا شش مورد از بهترین تخمه ها برای لاغری آورده شده است. این شش تخمه یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم هستند: دانه کتان، دانه های چیا، دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان، تخم کنف، دانه کنجد. در ادامه به توضیح هریک از آنها می پردازیم.

کدام آجیل برای لاغری مفید است؟

تخم کتان

دانه کتان یا بذر کتان، تخم گیاه کتان است. سرشار از فیبر، پروتئین و پتاسیم است. همچنین منبع عالی لیگنان است. لیگنان ها یک پلی فنول هستند که نوعی آنتی اکسیدان است. در حالی که لیگنان‌ها در منابع گیاهی دیگر نیز وجود دارند، اما بذر کتان 75 تا 800 برابر بیشتر از سایر غذاهای گیاهی لیگنان دارد. تحقیقات نشان داده است که خواص ضد التهابی لیگنان ها به پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک می کند.

دانه چیا

دانه‌های چیا نیز مانند دانه‌های کتان یک منبع گیاهی عالی از چربی‌های امگا 3 یا آلفا لینولنیک اسید هستند. بنابراین اگر ماهی خوار نیستید، دانه های چیا می توانند به عنوان یک جایگزین برای منبع امگا 3 کمک کنند. یکی دیگر از فواید دانه‌های چیا این است که می توانند ۱۰ برابر مقدار وزن شان آب جذب‌کنند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را به ژل تبدیل کنید و از آن به عنوان یک جایگزین تخم‌مرغ گیاهی استفاده کنید. همچنین به دلیل توانایی جذب مایعات و محتوای فیبر بالا می‌تواند به شما کمک کند سیر بمانید.

تخمه کدو تنبل

دانه‌های کدو تنبل که به نام پپیتاس نیز شناخته می‌شوند، منبع عالی برای بسیاری از مواد معدنی از جمله روی هستند. روی به عنوان یک ماده مفید برای تقویت سیستم ایمنی ما شناخته شده است. مطالعات همچنین نشان داده اند که دانه کدو تنبل می تواند به کاهش LDL یا کلسترول بد بدن کمک کند و از ضعف عضلانی جلوگیری کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و سلنیوم دارد. آنتی اکسیدان ها به کاهش رادیکال های آزاد در بدن شما کمک می کنند. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی مضری هستند که می توانند خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان را افزایش دهند.

تخم شاهدانه

دانه های شاهدانه سرشار از ویتامین E و پتاسیم هستند. آنها همچنین بیشترین پروتئین را در بین تمام دانه ها دارند و منبع عالی برای چربی های سالم امگا 6 و امگا 3 هستند.

کدام آجیل برای لاغری مفید است؟

دانه کنجد

دانه‌های کنجد علاوه بر مواد معدنی و فیبر، سرشار از سلنیوم هستند، آنتی‌اکسیدانی که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. همانطور که گفتیم آجیل یک گزینه مناسب برای کاهش وزن است. آجیل حاوی چربی های سالم و پروتئین های زیادی است. آن می تواند به شما کمک کند بین وعده های غذایی سیرتر بمانید. با مصرف آن شما می توانید از مصرف میان وعده ناسالم پرهیز کنید.

اگر شما هم در فکر یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن و لاغری هستید می توانید برای خرید آجیل با کیفیت و مرغوب از سایت آجیل رویال https://royalnuts.ir همین امروز اقدام کنید. با خرید آنلاین در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و مسیر این تصمیم بزرگ را با این محصولات عالی آغاز کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز