خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

استقبال ملی از دوره ژورنالیسم صنعت نشان‌دهنده سطح بالای کیفی آن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۱۹۲

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری موفقیت‌آمیز دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت با حمایت شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: استقبال از این دوره در سطح ملی صورت گرفت و این امر نشان‌دهنده بالا بودن سطح کیفی آن بود.

به گزارش ایلنا،‌ مهدی ژیان‌پور  اظهارکرد: دوره ژورنالیسم صنعت با هدف ارتقای دانش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال در رسانه‌ها و همچنین کلیه علاقه‌مندان به این حوزه طراحی گردید.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روزنامه‌نگاری تخصصی در کشور افزود: این دوره در همین راستا و با موضوع صنعت تعریف شده و یکی از دلایلی که برگزاری چنین دوره‌ای را بیش از پیش ضروری کرده، گستردگی صنایع در استان اصفهان بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با تأکید بر ضرورت ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران گفت: نیاز به خبرنگاری تخصصی در حوزه‎‌های مختلف کشور وجود دارد و این نیاز به خصوص در استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن احساس می‌شد.

وی با بیان این که یکی از تخصص‌های جهاد دانشگاهی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اعتبار علمی و تخصصی دوره ژورنالیسم صنعت، همکاری سه‌جانبه‌ای میان جهاد دانشگاهی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت فولاد مبارکه شکل گرفت که صدور گواهی حضور در این دوره توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ به عنوان معتبرترین مرجع برگزاری و صدور مدارک معتبر تخصصی برای اصحاب محترم رسانه است.

تعداد 130 نفر حائز شرایط حضور در ژورنالیسم صنعت شدند

ژیان‌پور در ادامه اذعان داشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آزاد و همچنین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه رسانه، امکان ثبت نام و حضور در این دوره تخصصی را داشتند؛ همچنین از دیگر شرایط پذیرش متقاضیان در این دوره، ارسال مدارک مورد نیاز و رزومه کاری بود.

وی با بیان این که در نخستین مرحله، تعداد 160 نفر حائز شرایط حضور در دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم ثبت نام کردند، تصریح کرد: از این میان صلاحیت تعداد 130 نفر برای حضور در این دوره به تأیید نهایی رسید که این تأییدیه با دیدگاهی حمایتی و به دور از سخت‌گیری‌های بی‌مورد صورت گرفت.

استقبال از دوره ژورنالیسم صنعت در سطح ملی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان یادآور شد: اطلاع‌رسانی و فراخوان حضور در این دوره از نیمه مردادماه 1400 آغاز شد؛ بررسی پرونده‌ها و ثبت نام متقاضیان تا پایان مردادماه ادامه داشت و از دوم شهریورماه این دوره رسماً شروع به کار کرد که تا نیمه مهرماه 1400 و پس از گذراندن دوره عملی توسط فراگیران و بازدید تخصصی از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه به پایان می‌رسد.

وی با بیان این که دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت شامل 72 ساعت آموزش نظری و عملی می‌باشد، متذکر شد: استقبال از این دوره در سطح ملی و شامل استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و گلستان بود.

خبر خوش برای بازماندگان از حضور در دوره ژورنالیسم صنعت

ژیان‌پور با اشاره به ترکیب مناسب اساتید این دوره تأکید کرد: سعی شد برای آموزش در این دوره، ترکیبی از اساتید پیشکسوت، متخصص، دانشگاهی و خبرگان حوزه‌های صنعتی انتخاب شوند تا سطح کیفی این دوره از سطح قابل قبولی برخوردار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های تخصصی پیشرفته دیگری در آینده‌ای نه‌چندان دور صورت گرفته تا این فضا در سطح استان اصفهان و سراسر کشور رونق پیدا کرده و توسعه یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه صدور مدارک پایانی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت بر مبنای کیفیت حضور فراگیران در این دوره انجام خواهد شد، بیان داشت: با توجه به درخواست‌های متعدد متقاضیانی که به هر دلیل موفق به حضور در این دوره آموزشی نشدند، دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت مجدداً در اوایل فصل زمستان 1400 برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز