خبرگزاری کار ایران

نوسان آهسته بهای طلا در تنگنای کاهش حجم مبادلات تجاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۱۶

بهای طلا امروز- دوشنبه- در محدوده سه دلار در حال حرکت است؛ در حالی که داده‌های اقتصادی آمریکا به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های با ریسک بالا تشویق می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز- دوشنبه- در محدوده‌ای به ارزش سه دلار رو به حرکت است . این در حالی است که بیانیه‌های اقتصادی آمریکا به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های با ریسک بالا تشویق می‌کنند و این فلز زرد با احتیاط اندک سرمایه گذاران حمایت می‌شود.

بهای طلا در معاملات آنی با یک دهم درصد افزایش به هزار و ۵۵۸ دلار و ۴۶ سنت در هر اونس رسید. این در حالی است که این فلز گرانبها هفته گذشته چهار دهم درصد سقوط کرده بود. بهای طلا در قراردادهای آتی آمریکا با یک دهم درصد کاهش به هزار و ۵۵۸ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید. 

«دنیل هینس» تحلیلگر مؤسسه «ای. ان. زد» گفت: «سرمایه‌گذاران به طور واضح بر مکانیزم‌های دیر بازده تمرکز می‌کنند و این موضوع همزمان با کاهش نرخ بهره و به تبع، کاهش ارزش دلار باید به نفع طلا باشد».

وی در ادامه افزود: «بهای طلا همچنین در سایه پیش‌بینی‌ها از عدم تغییر نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا  نیز تقویت می‌شود». 

بر اساس این گزارش، کاهش نرخ بهره به خرید طلا تشویق می‌کند. 

حجم مبادلات تجاری همزمان با بسته شدن بازارهای آمریکا در ایام تعطیلات و در آستانه سال جدید چینی کاهش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز