خبرگزاری کار ایران

توضیحات سفیر بغداد در تهران درباره سرنوشت هواپیماهای ارسال شده در دوره صدام

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۲۵۴

سفیر بغداد در تهران اعلام کرد که رایزنی‌ها بین ایران و عراق برای باز پس‌گیری هواپیماهای جنگی که دیکتاتور سابق عراق در جنگ کویت به ایران ارسال کرده بود، ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، «سعد جواد قندیل» سفیر بغداد در تهران اعلام کرد که رایزنی‌ها بین ایران و عراق برای باز پس‌گیری هواپیماهای جنگی که «صدام»، دیکتاتور سابق عراق در جنگ دوم خلیج‌فارس به ایران ارسال کرده بود، ادامه دارد و تا کنون به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده‌ایم.

صدام در زمان جمگ دوم خلیج‌فارس تعداد زیادی هواپیمای نظامی و غیر نظامی برای حفظ ناوگان هوایی در برابر ائتلاف بین‌المللی برای آزاد سازی کویت، به ایران ارسال کرده بود.

سفیر عراق در ایران همچنین در زمینه دیگر اعلام کرد که حجم تبادل تجاری بین بغداد و تهران در حال حاضر به ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد و سران دو کشور برای افزایش این سطح به سقف ۲۰ میلیارد دلار توافق کرده‌اند. 

عراق توانست معافیت از تحریم‌های ایران در زمینه انرژی را به دست آورد زیرا این موضوع برای هر دو کشور بسیار مهم و حیاتی بوده و در حال حاضر مذاکرات بین دو طرف برای ادامه تبادل تجاری بدون استفاده از دلار یا با ارز داخلی یا از طریق ارزهای دیگر غیر از دلار ادامه دارد. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز