خبرگزاری کار ایران

آنتونی بلینکن:

خروج از برجام باعث انزوای آمریکا شد/ همچنان دیپلماسی را بهترین مسیر پیش رو می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۰۸

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدام دولت سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام، آن را «اشتباهی فاجعه‌بار» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدام دولت سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام، آن را «اشتباهی فاجعه‌بار» خواند.

وی اذعان کرد که اقدام یکجانبه دولت سابق آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی، باعث انزوای واشنگتن شده است.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به دور هفتم مذاکرات وین که روز جمعه به طور موقت متوقف شده است، گفت که همچنان معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت متقابل به برجام، بهترین مسیر پیش رو است اما زمان به‌طور پیوسته در حال کوتاه‌تر شدن است. 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را به عدم جدیت در گفت‌وگوها متهم کرده و گفت که چنانچه گزینه بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به شکست منجر شود، گزینه‌های دیگر را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «طی شش دور قبلی مذاکره، به دستیابی به توافق نزدیک شده بودیم اما در پی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، در روند مذاکرات وقفه‌ای ایجاد شد و اکنون دور جدید گفت‌وگوها را برگزار کردیم. آنچه در دو روز گذشته شاهد آن بودیم، این است که به نظر نمی‌رسد ایران در حال حاضر در انجام آنچه که برای بازگشت به تعهدات ضروری است، جدی باشد».

وی افزود که تهران در روزهای پیش رو باید تصمیم‌های بسیار مهمی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز