خبرگزاری کار ایران

در پی توافق با مقام‌های قضایی آمریکا؛

مدیر مالی شرکت هوآوی آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۴۸۴

مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت، در پی توافق با مقام‌های قضایی آمریکا، از حصر خانگی در کانادا آزاد شد.

به گزارش ایلنا به نق از رویترز، «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت، در پی توافق  با مقام‌های قضایی آمریکا، از حصر خانگی در کانادا آزاد شد.

منگ در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی در فرودگاه ونکوور به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران بازداشت شد. وی پس از آن با قید وثیقه آزاد شده و در منزل شخصی خود در ونکوور تحت حصر خانگی قرار گرفت.

بازداشت و حصر خانگی منگ، در روابط آمریکا، کانادا و چین تنش زیادی ایجاد کرده بود.

آمریکا ادعا کرده است که منگ، بانک اچ‌اس‌بی‌سی را به دلیل ماهیت واقعی روابط هوآوی با شرکتی به نام اسکای‌کام، گمراه کرده و باعث شده که این بانک در معرض خطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران قرار بگیرد.

«دیوید کسلر» دستیار دادستان فدرال آمریکا گفت که منگ به طور ویدئو کنفرانسی در جلسه دادگاه فدرال در بروکلین نیویورک دحضور داشت.

وی افزود که چنانچه منگ به تمام تعهدات خود طبق این توافقنامه که در دسامبر ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، عمل کند، دادستانی نیز اتهامات علیه وی را لغو می‌کند.

منگ همواره اتهام‌های وارده علیه خود را رد کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز