خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت نصرالله در پی درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۵۵

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت شیخ «عبدالأمیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این کشور، گفت که ایشان از مدافعان و حامیان قوی مقاومت در لبنان بود.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت شیخ «عبدالأمیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این کشور، گفت که ایشان از مدافعان و حامیان قوی مقاومت در لبنان بود.

بنابر گزارش تارنمای العهد لبنان، در پیام تسلیت شنبه شب سید حسن نصرالله آمده است که آیت الله علامه قبلان -رضوان الله علیه- پس از عمری مجاهدت در راه خدا، خدمت به فقرا و مستضعفان به دیار باقی شتافت.

نصرالله افزوده است که شیخ قبلان پشتوانه‌ای قوی و مستحکم برای مقاومت در لبنان و مدافعی قوی برای فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها بود.

وی اضافه کرده است: :رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را می‌توان یکی از افرادی برشمرد که وفادار به راه و منش امام موسی صدر و پایبند به اهداف و آرزوهای او بود».

در بخش دیگری از پیام دبیرکل حزب الله لبنان آمده است: «امروز شخصیت والایی را در سطح ملی و اسلامی از دست دادیم و در مرحله حساسی قرار داریم، مرحله‌ای که در آن لبنان به رهبرانی بزرگ برای دعوت به همکاری و همبستگی تا رسیدن کشور به ساحل آرامش نیاز دارد».

نصرالله در پایان درگذشت این عالم شیعی را به محضر امام زمان عجل الله، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان و همه مسلمانان و مردم لبنان تسلیت گفت.

شیخ قبلان شنبه شب در سن ۸۵ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی پس از رحلت «شیخ محمدمهدی شمس‌الدین» در سال ۱۳۷۹ خورشیدی به ریاست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رسید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روابط بسیار خوبی با امام موسی صدر داشت و از حامیان مبارزه با رژیم صهیونیستی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز