خبرگزاری کار ایران

پایگاه «پولیتیکو» گزارش داد:

مسیر ۲ ناو ایرانی در اقیانوس اطلس تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۲۳۷

پایگاه «پولیتیکو» از تغییر مسیر دو ناو ایرانی که ادعا می‌شد عازم ونزوئلا هستند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، پایگاه «پولیتیکو» از تغییر مسیر دو ناو ایرانی که ادعا می‌شد عازم ونزوئلا هستند، خبر داد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، این دو ناو چند روز قبل مسیر خود را تغییر دادند و اکنون در شمال غرب ساحل آفریقا در حرکت هستند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره گفت که این کشتی‌ها پس از تغییر مسیر احتمالا به سمت مدیترانه و سواحل سوریه یا به سمت شمال و روسیه خواهند رفت. 

پیش از این، پایگاه پولیتیکو به نقل از چند مقام آگاه آمریکایی گزارش داده بود که دولت این کشور به طور خصوصی به دولت‌های ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو ایران در بنادر این کشورها هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، دو مقام پنتاگون و یک مقام کنگره آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به پولیتیکو گفته‌اند که دولت آمریکا از طریق کانا‌‌ل‌های دیپلماتیک، ونزوئلا و کوبا را تحت فشار قرار داده است تا مانع پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشورها شود.

آمریکا همچنین از کاراکاس و هاوانا خواسته است اجازه ندهند کشتی‌های ایرانی وارد قلمرو آب‌های آنها شوند.

در این گزارش با اعلام این‌که این کشتی‌ها در حال حار در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند، ادعا شده بود که بار آنها «احتمالا تسلیحات نظامی برای ونزوئلا است».

پولیتیکو همچنین نوشت که انتقال محموله این کشتی‌ها به ونزوئلا یا کوبا اقدامی تحریک‌آمیز توسط ایران در راستای نادیده گرفتن مستقیم هشدارهای آمریکا و گامی مهم برای نیروی دریایی ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز