خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

لغو تحریم‌ها از چند مقام و شرکت ایرانی، ارتباطی با مذاکرات وین ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۰۵۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو تحریم علیه سه مقام سابق نفتی و دو شرکت فعال در تجارت محصولات پتروشیمی ایران، گفت که این اقداک هیچ ارتباطی با مذاکرات برجامی جاری در وین ندارد.

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو تحریم علیه سه مقام سابق نفتی و دو شرکت فعال در تجارت محصولات پتروشیمی ایران، گفت که این اقداک هیچ ارتباطی با مذاکرات برجامی جاری در وین ندارد.

وی با ادعای این‌که آمریکا با این اقدام، بار دیگر تعهد خود به لغو تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار یا وضعیت اشخاص تحریم‌شده را نشان داد، افزود که به این ترتیب، خارج کردن از فهرست تحریم‌ها یک امر عادی است و ارتباطی با مذاکرات وین ندارد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، تحریم‌ها علیه سه مدیر سابق نفتی ایران و دو نهاد فعال در تجارت محصولات پتروشیمی ایران را لغو کرد.

در چارچوب این تصمیم، نام «احمد قلعه‌‌بانی» مدیر عامل سابق شرکت ملی نفت ایران، «فرزاد بازرگان»، مدیرکل سابق شرکت «هنگ کنگ اینترترید» و «محمد معینی»، از مدیران سابق شرکت «نفتیران اینترترید» از فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا حذف شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که این تصمیم، نتیجه تغییر تأیید شده رفتار یا وضعیت طرفین تحریم شده است و تعهد دولت ایالات متحده به لغو تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار یا وضعیت افراد مجازات شده را نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز