خبرگزاری کار ایران

اجاره ماشین آلات صنعتی، توافقی به سود دو طرف

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۹۷

اجاره ماشین آلات یکی از مسیرهایی است که افراد از طریق آن می­‌توانند نیاز خود را برای استفاده از این ابزار کاربردی برآورده کنند و از هزینه‌های سنگین خرید این تجهیزات رهایی پیدا کنند.

امروزه در تمامی پروژه ­های عمرانی و راهسازی ماشین آلات صنعتی نقشی مهم و حیاتی را ایفا می­‌کنند. اجاره ماشین آلات یکی از مسیرهایی است که افراد از طریق آن می­توانند نیاز خود را برای استفاده از این ابزار کاربردی برآورده کنند و از هزینه‌های سنگین خرید این تجهیزات رهایی پیدا کنند. این مسئله همچنین راهی برای کسب درآمد افرادی است که به این کار می­پردازند و ماشین آلات خود از قبیل کمپرسور، هیلتی، بابکت، چکش­های تخریب و انواع ماشین آلات صنعتی از این دست را اجاره می­دهند.

هر دو طرف این معامله، یعنی کارفرمایان پروژه­ های صنعتی و صاحبان ماشین آلات از این مسئله منتفع خواهند شد و کارفرما از هزینه­ های اضافی برای خرید، تعمیرات، بیمه و انبارداری این ماشین آلات آن هم برای زمانی کوتاه رهایی می­یابد.

ماشین آلات در صنعت راهسازی نیز بسیار مورد توجه هستند. در حالت کلی مهمترین نیازمندی در راهسازی ماشین­های صنعتی سنگین و پرهزینه­ ای هستند که خرید آن­ها برای انجام پروژه منطقی به نظر نمی­رسد. ازین رو وجود بستری برای افراد نیاز است که بتوانند به راحتی به اجاره ماشین آلات خود و دیگران بپردازند.

در این مقاله ابتدا به بررسی انواع ماشین آلات مورد نیاز پروژه ­های ساختمانی و راهسازی می­پردازیم و سپس راه­های اجاره ماشین آلات را بررسی می­کنیم.

کدام نوع از ماشین آلات برای شما کاربردی تر است؟

در انواع پروژه­های راهسازی و عمرانی مانند ساخت جاده و بزرگراه، لوله کشی های عظیم، انواع حفاری­ها، ساخت پل­ها، پروژه­های آب و فاضلاب و بسیاری پروژه­های دیگر نقش ماشین آلات صنعتی بسیار پررنگ بوده و تقریبا بدون استفاده از این ماشین­ آلات شروع این پروژه­ها امکان پذیر نبوده و بی معنی است. از انواع این ماشین­ها می­توان به نوعی از لودرها که به مینی لودر یا بابکت معروف هستند اشاره کرد، البته جالب است بدانید که بابکت نام شرکت تولید کننده این لودر بوده که در ایران لودرهای کوچک به این نام شناخته می­شوند.

بابکت­ها لودرهایی با حجم کم اما کارایی فراوان هستند، چرا که دارای قدرت کافی و سرعت بالایی برای انواع پروژه­های عمرانی و راهسازی می­باشند. اکثر کارفرمایان پروژه­های عمرانی برای پیشبرد طرح­های خود به اجاره بابکت به جای خرید آن برای یک مدت کوتاه می­پردازند.

اجاره ماشین آلات صنعتی، توافقی به سود دو طرف

از دیگر ابزار آلاتی که برای پروژه­های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می­گیرند چکش­های برقی هستند. چکش برقی­ ها برای عملیات تخریب و یا کندن زمین برای پروژه­های مختلف از جمله پروژه­های لوله کشی مورد استفاده قرار می­گیرند، چکش­ های برقی­ دسته­ای از چکش ­های تخریب محسوب می­شوند، این چکش­ها گونه ­های دیگری از جمله چکش بنزینی و بادی را نیز شامل می­شوند، اما چکش­های برقی به دلیل قدرت و سرعت بالایی که در عملیات تخریب دارند، به عنوان پرکاربردترین چکش شناخته می­شوند.

در مواردی که شما نیاز به ظرافت بیشری در عملیات تخریب دارید بهتر است از انواع دیگر چکش­های برقی با دقت بیشتر استفاده کنید. در این نوع از چکش­ها میزان کنترل شما بر در زمان تخریب هر لایه­ مانند بتن، آسفالت و یا حتی سنگ بیشتر می­باشد. هیلتی­ ها را می­­توان ابزاری با کاربرد مورد نیاز شما در نظر گرفت، نیاز به توضیح است که هیلتی نام شرکتی با قدمت و توان بسیار در تولید ابزار آلات و ماشین آلات صنعتی است که به دلیل توانمندی بسیار مشهور بوده و این مدل چکش­ها را اصطلاحا با نام هیلتی می­شناسند. اجاره هیلتی در پروژ­های شما معمولا به صرفه تر از خرید آن است.

اجاره ماشین آلات صنعتی، توافقی به سود دو طرف

 

کمپرسورها یکی از پرکاربردترین­ها در صنعت عمران و ساخت و ساز هستند. کمپرسور را می­توان یکی از مهمترین اختراعات انسان و یکی از پر اهمیت­ترین اعضای صنعت­گری دانست. عمکلرد کمپرسور به این صورت است که با استفاده از یک موتور الکتریکی به فشرده سازی هوا در داخل محفظه ­ی تعبیه شده در داخل آن می­پردازد و در مواقع لزوم و با شدت و فشار مورد نیاز و تعیین شده توسط کاربر این هوا را آزاد می­کند. امروزه انواع مختلفی از کمپرسورها وجود دارد که در حالت کلی روند کاری و مکانیزم همه­ ی آن­ها به یک صورت است و تنها برخی تجهیزات و ویژگی ­های فرعی آن­ها تفاوت­هایی با یکدیگر دارد. کمپرسورها علاوه بر اینکه در پروژه­های عمرانی یافت می­شوند، در کارخانه­ های تولیدی، نیروگاه ­ها و انواع سازه­ ها نیز کاربرد دارند. شرکت­ها و افراد مختلفی وجود دارند که خدمات اجاره کمپرسور را ارائه می­دهند که در ادامه مقاله به تشریح مسیرهایی در  دسترس برای ارتباط با این مراکز می­پردازیم.

اجاره یا خرید، مسئله این است!

با اینکه بسیاری از شرکت­ها، کارفرمایان و سرمایه­ گذاران پروژه ­های عمرانی و ساختمانی ترجیح می­دهند به جای خرید تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و راهسازی آن­ها را اجاره کنند، در برخی از پروژه­ها و طرح­های بزرگ خرید ماشین آلات به صرفه ­تر محسوب می­شود. از این رو برای شروع یک طرح بهتر است قبل از اقدام به اجاره یا خرید ماشین آلات چند عامل را در نظر بگیرید، در ابتدا حجم و مدت زمان تقریبی عملیات عمرانی خود و همچنین حجم کاری که برای انواع ماشین آلات در نظر دارید را محاسبه کنید. تا بتوانید میزان هزینه تحمیلی بر پروژه در جهت خرید ماشین آلات را با هزینه­ های اجاره آن مقایسه کنید، چرا که همانطور که مطرح شد در بسیاری از پروژه ­های عظیم راهسازی خرید ماشین آلات برای شما مقرون به صرفه­تر است. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید هزینه­ های جاری ماشین آلات اعم از هزینه ­های نگهداری آن­هاست. اینکه عمر مفید یک ماشین صنعتی چقدر است و استهلاکش به چه میزان می­باشد نیز یکی از مواردی است که به شما کمک می­کند تا با یک محاسبه ساده نفع خود را در خرید یا اجاره این ابزار بیابید.

 

اجاره ماشین آلات صنعتی، توافقی به سود دو طرف

در اکثر طرح­ ها اجاره ماشین آلات بر خرید آن­ها برتری یافته و افراد اقدام به این کار می­کنند، چرا که اگر پروژه به قدر کافی بزرگ و پرسود نباشد قبل از اتمام کامل و برآورد هزینه­ های آن، نمی­توان هزینه خرید ماشین را پرداخت کرد و یا اینکه گاها افراد به امید فروش ماشین آلات پس از اتمام، آن­ها را خریداری می­کنند که این مسئله نیز با مقداری ریسک همراه است زیرا ممکن است امکان فروش آن­ها به قیمت مناسب وجود نداشته باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمان عقد قراردادهای اجاره، هزینه­ های تعمیرات، نگهداری و گاها سوخت ماشین آلات را نیز ذکر کنید و به توافقات دو طرفه در این موارد برسید.

هزینه ­های اجاره ماشین آلات به چه صورت است؟

همانطور که گفتیم در اجاره ماشین آلات موارد مختلفی از جمله هزینه­های انبارداری، بیمه، مالیات و استهلاک مطرح می­شود. اما با این حال هزینه ثابت و مشخصی برای این مسئله وجود ندارد و با توجه به مناطق مختلف و شرکت­­ها و گاها افراد حقیقی که عمل اجاره دادن ماشین­ و ابزارهای صنعتی را انجام می­دهند متفاوت بوده و امری توافقی است. پس ما به شما توصیه می­کنیم که قبل از اقدام به اجاره این محصولات و وارد شدن به این وادی چندین مرکز اجاره ماشین آلات را بشناسید و آن­ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

اجاره ماشین آلات صنعتی، توافقی به سود دو طرف

ایستگاه به شما کمک می­کند تا به راحتی بتوانید با این شرکت­ها و افراد ارتباط برقرار کنید. این وبسایت محیطی را برای مقایسه این خدمات برای کاربران فراهم کرده است. ایستگاه وبسایتی برای گردهمایی صاحبان انواع کسب و کارهای ایرانی است و شما کاربران می­توانید انواع خدمات مورد نیاز خود را در هر زمان در ایستگاه جستجوکرده و مراکز مورد نظر خود را از لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات ارائه شده با یکدیگر مقایسه کنید و طبق نیازتان، با ارائه دهندگان به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز