خبرگزاری کار ایران

ایمپلنت یا دندان مصنوعی؟ کدام یک بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۹۰

قطعا بارها در مورد ایمپلنت دندان مطالبی را خوانده اید یا از دیگران شنیده اید. شاید قیمت ایمپلنت دندان بیشترین چیزی باشد که ذهن شما را در مورد انجام ایمپلنت درگیر کند. همین امر موجب می شود تا به دنبال راه های دیگر جایگزین کردن دندان باشید.

قطعا بارها در مورد ایمپلنت دندان مطالبی را خوانده اید یا از دیگران شنیده اید. شاید قیمت ایمپلنت دندان بیشترین چیزی  باشد که ذهن شما را در مورد انجام ایمپلنت درگیر کند. همین امر موجب می شود تا به دنبال راه های دیگر جایگزین کردن دندان باشید.

به طور کلی بر اثر حوادث و یا نگهداری نادرست از دندانها این امکان وجود دارد تا در برهه‌ای از زمان و عمر انسان برخی از دندان ها از بین برود. این امر موجب می شود چهره ناخوشایندی به انسان تحمیل شود در نتیجه باعث می شود  می‌شود تا از اعتماد به نفس انسان کاسته شود.

 برای بسیاری از افراد داشتن  لبخند زیبا بسیار اهمیت دارد. اما راه چاره چیست؟ بهترین راه برای جایگزینی دندان از دست رفته چه می باشد؟ چه روش هایی برای جبران دندان‌های از دست رفته وجود دار؟ د پزشکان چگونه میتوانند زیبایی را به انسان بازگرداند؟

ایمپلنت یا دندان مصنوعی؟ کدام یک بهتر است؟

امروزه دو روش را می توان برای جبران دندان‌های از دست رفته استفاده نمود که یکی از آنها ایمپلنت و دیگری استفاده از دندان مصنوعی می باشد. اما چه کسی لازم دارد تا از ایمپلنت دندان استفاده کند و برای چه کسی استفاده از دندان مصنوعی بهتر است؟  در ادامه همراه با کلینیک دکتر آقاجری همراه باشید تا شما را با این امر بیشتر آشنا کنیم.

لزوم استفاده ازایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه تصمیم به کاشت دندان یا استفاده از دندان مصنوعی بگیرید بهتر است به سوال فوق پاسخ دهید. چون شما قصد دارید هزینه ای را برای انجام ایمپلنت و یا استفاده از دندان مصنوعی تقبل کنید. پس بهتر است از لزوم انجام این کار کاملا مطلع باشید.

 مسلما از دست دادن دندان علاوه بر اینکه موجب از بین رفتن زیبایی و کاهش اعتماد به نفس انسان می شود،  باعث بیماری ها و خطرات دیگری نیز می شود که برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جابجا شدن و حالت گرفتن دندان های دیگر به منظور پر کردن فضای خالی ایجاد شده در لثه.

به طور مشروح می توان به این صورت گفت که وقتی دندانی از بین می رود جای خالی آن در لثه باقی مانده و دندانهای دیگر به منظور پر کردن و پوشش دادن ناحیه بدون دندان به منظور جلوگیری از آسیب لثه، سعی میکنند به سمت مکان خالی متمایل شود.  همین امر باعث حرکت بقیه دندانها شده و ترتیب و نظم کلی فک را دگرگون می کند که به مرور زمان می توان موجب ظاهر نادرست دندان ها شده و چهره ناخوشایندی به وجود آورد.

البته لازم به ذکر است که در مواقعی که به هر دلیل نمی توان از ایمپلنت استفاده نمود، می توان از بریج دندانی به طور موقت استفاده کرد. برای مطالعه مواردی مانند بریج دندان ، انواع ایمپلنت، ایمپلنت مگاژن، ایمپلنت سوئیسی، لمینت دندان و ... می توانید به سایت دکتر آقاجری متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه مراجعه نمایید.

ایمپلنت یا دندان مصنوعی؟ کدام یک بهتر است؟

  1. زخم شدن لثه و ورود انواع میکروب ها و باکتری ها به خون که منجر به عفونت دهان و دندان و سپس پخش شدن عفونت در اندامهای گوارشی و اعضای داخلی بدن میشود.
  2. نداشتن دندان موجب می شود تا عمل جویدن به درستی انجام نشده و کار زیادی از هضم غذا را برعهده معده قرار گیرد که این امر به مرور زمان باعث نابودی معده و آسیب های جبران ناپذیری به این اندام گوارشی خواهد شد.

آیا کشیدن دندان و ایمپلنت دندان در یک روز امکان پذیر است؟؟

 به طور کلی اگر فک و استخوان های دندان اندازه کافی سالم باشد می توان چنین کاری را انجام داد ولی با این حال توصیه اکثر دندان پزشکان این است که بعد از کشیدن دندان سه تا شش ماه صبر کنید و سپس اقدام به انجام ایمپلنت دندان کنید.

مراحل انجام ایمپلنت دندان کدام است؟

مراحل ایمپلنت دندان برای افراد مختلف تا حدودی متفاوت  می باشد. به طور کلی شامل برداشتن دندان آسیب دیده، آماده سازی فک و در صورت لزوم  استفاده از پودر استخوان برای محکم سازی استخوان و محل قرارگیری پایه  و سپس کاشت ایمپلنت یا همان تکیه گاه و سپس قرار دادن دندان مصنوعی یا همان کامپوزیت نهایی است.

مقایسه ایمپلنت و دندان مصنوعی

برای پاسخ به سوال فوق باید دید که چند نوع درمانی برای بیمار مناسب است.  برای برخی از بیماران استفاده از ایمپلنت توصیه می شود و برای برخی دیگر استفاده از روش دندان مصنوعی یا همان پروتز.  معمولا برای افرادی که در سنین بزرگسالی هستند و اکثر دندانهای خود را از دست داده اند توصیه می شود از دندان مصنوعی استفاده کنند و برای افراد جوان و یا میانسال که دارای اکثر دندان های طبیعی خود می باشند برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بهتر است از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

استفاده از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هم دارای مزایا و معایبی می باشد، ولی به طور کلی می‌توان گفت که مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن بوده و افراد تمایل بیشتری به انجام ایمپلنت دندان دارند. البته به دلیل گران بودن قیمت ایمپلنت دندان بسیاری از افراد توانایی انجام ایمپلنت دندان را ندارند.

 که در این راستا دکتر آقاجری متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه  تصمیماتی را اتخاذ نموده تا بیماران از اقشار مختلف بتوانند به درمان دندان ها از دست رفته خود بپردازند و از نعمت سلامت دهان و دندان بهره مند شوند.

ایمپلنت دندان برای بسیاری از افراد به غیر از آنهایی که دچار کمبود تراکم استخوان فک و یا دارای بیماری های مزمنی همچون قند و موارد اینچنینی می باشند یک گزینه بسیار خوب می باشد. با وجود اینکه قیمت ایمپلنت دندان از دندان مصنوعی بسیار گرانتر است ، لیکن باید این امر را در نظر گرفت که با کاشت ایمپلنت مناسب،  سال ها دارای دندان می باشیم و دیگر نیازی نیست  به دفعات به پزشک مراجعه کنیم.

این خود باعث کاهش هزینه‌های دندانپزشکی میشود. معمولاً برای افرادی که زیبایی و همچنین طبیعی بودن دندان ها بسیار اهمیت دارد پیشنهاد می شود از ایمپلنت دندان استفاده کنند زیرا با این کار انگار شما هرگز دندان‌های طبیعی خود را از دست نداده اید و می تواند حس غرور و اعتماد به نفس در شما به وجود آورد.

ایمپلنت یا دندان مصنوعی؟ کدام یک بهتر است؟

استفاده از پروتز دندان مصنوعی

همانطور که در بالا هم اشاره شد برای افراد مسن که دندان های آنها به طور کلی از بین رفته است ایا دندانهای طبیعی بسیار کمی دارند پروتز دندان مصنوعی پیشنهاد می شود پروتز دارای مزایای می باشد که برای این افراد تجویز می شود.

مزایای دندان مصنوعی:

  • قیمت پایین تر نسبت به این پلنت دندان.
  • ساخت سریع تر و راحت تر.
  • تعویض به ساده ترین شکل ممکن به دلیل پایین بودن قیمت قیمت آن.
  • برای افرادی که دارای پوسیده توده استخوانی توده استخوانی کمی می باشند بهتر است از دندان مصنوعی استفاده کنند.
  • برای افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند قند یا موارد اینچنینی هستند در صورتی که یکی از دو روش را بست انتخاب داشته باشند بهتر است گزینه دندان مصنوعی را انتخاب کنند.

معایب دندان مصنوعی:

  • در صورتی که به درستی قالب گیری نشود می تواند منجر به سایش لثه و ایجاد زخم و عفونت در دهان نماید.
  • اگر به درستی جایگذاری نشود ممکن است هنگام صحبت کردن و یا غذا خوردن از دهان خارج شود .
  • نیاز است تا هر چند مدت آن را از دهان بیرون آورده و به طور کامل و نظافت شود.
  • برای بسیاری از افراد وجود چنین جسمی دردها رانها قیر غیر قابل تحمل می باشد.

بهترین مرکز ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی برای انجام ایمپلنت دندان، کدام است؟

بدون شک مراکز ایمپلنت متعددی در تهران و دیگر استان ها وجود دارند و دندان پزشکان مختلف در ان مشغول ارائه خدمات به بیماران می باشند. اما به کدام یک از این مراکز باید مراجعه نمود؟ کدام پزشک خدمات بهتری ارائه می دهد؟ چه نوع ایمپلنتی برای ما مناسب است؟ و بسیاری از سوالات این چنینی که باید به آنها پاسخ گفت.

کلینیک دکترصادق آقاجری دارای پرسنل باتجربه و تجهیزات دندانپزشکی روز دنیا بوده  که این امر در پیشبرد و کیفیت درمان شما موثر خواهد بود. علاوه بر موارد فوق تجربه کاری دکتر آقاجری بسیار زیاد بوده و در شهرها و استان های مختلف به امر طبابت مشغول بوده است.

دکتر آقاجری متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه بوده و تمامی ابزار ها و ایمپلنت هایی که در کار خود استفاده می کند از بهترین و با کیفیت ترین برند های روز دنیا می باشد.  چنانچه به دنبال انجام ایمپلنت مادام العمر می باشید، کافیست به سایت دکتر آقاجری مراجعه نموده و اقدام به دریافت نوبت به صورت تلفنی یا اینترنتی نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز