خبرگزاری کار ایران

راهکارهایی ساده و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه با آکس چوب

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۱۹

کابینت‌ها مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که به سازماندهی و نظم در آشپزخانه کمک می‌کنند. اهمیت کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک و نقلی که فضای محدود‌تری دارند، بیشتر به چشم می‌آیند زیرا به بهینه‌سازی و فضاسازی بیشتری نیاز است تا بتواند احتیاجات خانواده را برطرف نماید.

برخلاف گذشته که آشپزخانه‌ها بزرگ و فراخ تعریف می‌شدند، امروزه به دلیل کاهش متراژ خانه‌ها، آشپزخانه‌ها نیز کوچک و مینیمال طراحی می‌شوند و محدودتری در دسترس کابینت‌سازان وجود دارد تا از آن به عنوان کابینت بهره‌برداری نمایند. با این وجود، این موضوع دلیل قانع‌کننده‌ای نیست که شما از داشتن یک آشپزخانه‌ی دلباز و جادار بی‌بهره بمانید و خود را دچار زحمت و سختی کنید! در ادامه قصد داریم راهکارهایی را به شما ارائه دهیم تا به کمک آن‌ها کابینت‌هایی کاربردی و یک آشپزخانه‌ی روشن و دلباز داشته باشید.

راهکارهایی برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه

  • استفاده از کابینت‌های رنگ روشن به ویژه سفید

همانطور که می‌دانید با ترفندهایی می‌توان خطای دید ایجاد کرد و فضا را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه‌ی واقعی آن نشان داد. یکی ازین راهکارهای ساده که باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال می‌شود، استفاده از رنگ‌های روشن، به ویژه استفاده از کابینت سفید است. رنگ سفید، بازتاب‌ دهنده‌ی کامل نور آشپزخانه است و باعث می‌شود نور دریافتی از محیط، به طور کامل به محیط برگشت داده شود و فضا بزرگتر دیده شود.

راهکارهایی ساده و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه با آکس چوب

  • استفاده از کابینت مدرن

کابینت مدرن، سبکی ساده در دکوراسیون آشپزخانه است که به دلیل سادگی‌اش، به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کند. کابینت‌های مدرن، کشیده و بلند هستند و این ویژگی باعث می‌شود قفسه‌های بیشتری در آن‌ها تعبیه شود و بالطبع وسایل بیشتری در آن‌ها جای داده شود. همچنین کابینت‌‌های مدرن به دلیل سادگی که دارند، باعث می‌شوند فضای عمومی آشپزخانه منظم و مرتب به نظر برسد و ازین حیث به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کنند.

  • استفاده از کابینت‌هایی با متریال براق

کابینت‌هایی که رنگ براق دارند، باعث انعکاس بیشتر نور می‌شوند. کابینت‌ ام‌دی‌اف براق و کابینت هایگلاس دو متریالی هستند که نور را به طور واضح به محیط انعکاس می‌دهند. خصوصا کابینت هایگلاس به دلیل اینکه ظاهری درخشنده، شفاف و شیشه‌مانند دارد، به بزرگ‌تر شدن آشپزخانه کمک فراوانی می‌کند.

  • استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره

کابینت‌هایی که فاقد دستگیره هستند، نمونه‌ی دیگری هستند که به خلوت‌تر دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کنند و ازین نظر باعث می‌شود که فضا بزرگتر دیده شود. امروزه، طرفداران کابینت‌های بدون دستگیره رو به افزایش است و این سبک به دلیل سادگی و مدرن بودن، بسیار مورد استقبال سلیقه‌های مختلف قرار دارد. کابینت‌ها یا کشوهایی که فاقد دستگیره هستند، به وسیله‌ی آهنربا یا مگنت، باز یا بسته می‌شوند و یا دارای دستگیره‌های مخفی هستند. دستگیره‌های مخفی به گونه‌ای هستند که به طور واضح به چشم نمی‌آیند و مانند شکافی در بین درب کابینت قرار می‌گیرند، اما به دلیل آنکه چندان جلب‌ توجه نمی‌کنند، در گروه کابینت‌های بدون دستگیره دسته‌بنده می‌شوند.

  • استفاده از کابینت‌های بلند و کشیده

بدیهی است کابینت آشپزخانه هر چه بلندتر و کشیده‌تر باشد، دارای تعداد طبقات بیشتری است و وسایل و ظروف بیشتری در آن جای می‌گیرد. استفاده از کابینت‌های بلند و کشیده، مانند کابینت‌های یکسره که تا زمین امتداد دارند یا کابینت‌هایی که تا نزدیک به سقف می‌رسند، این مزیت را دارند که از فضا‌های پِرت به بهترین شکل استفاده می‌شود و می‌توان وسایل بسیار زیادی را در آن‌ها قرار داد. به راحتی می‌توان وسایل و لوازمی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را  در قسمت بالای کابینت‌های بلند قرار داد و در قسمت‌های پایین‌تر، لوازم ضروری و مورد نیاز را قرار داد.

راهکارهایی ساده و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه با آکس چوب

  • استفاده از نورپردازی حرفه‌ای

وجود نور بیشتر، به معنای ایجاد فضای دلباز‌ و روشن‌تر است. خصوصا اگر از کابینت هایگلاس که نوعی کابینت درخشنده و براق است استفاده کرده باشید با نورپردازی، درخشش آن را بیشتر خواهد شد و مانند یک منبع نوری بسیار قدرتمند، باعث می‌شود فضا روشن و بزرگتر نشان داده شود. بنابراین پیشنهاد ما این است در آشپزخانه‌های کوچک، از نورپردازی حرفه‌ای استفاده کنید و هرگز با استفاده از پرده‌های ضخیم، مانع ورود نور خورشید به آشپزخانه‌تان نشوید.اگر کابینت سفید انتخاب شماست قطعه فضای روشن تری خواهید داشت.

عدم خرید وسایل و تجهیزات غیرضروری

هر آنچه در دنیای امروز وجود دارد و در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، نیاز ما نیست! اگر خیلی اهل آشپزی نیستید، نیاز نیست گاز پنج‌شعله یا شش‌شعله تهیه کنید و اگر از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنید، بهتر است از یک سینک ظرف‌شویی کوچکتر در آشپزخانه‌تان استفاده کنید. اگر تمایلی به خوردن قهوه ندارید، خرید یک دستگاه اسپرسوساز بزرگ، غیرضروری است و اگر چای‌ساز دارید، بهتر است به فکر خرید سماور نباشید! خوب است بدانید، بسیاری از حجم آشپزخانه و کابینت‌های ما را وسایل و تجهیزاتی به خود اختصاص می‌دهند که استفاده‌ی چندانی برای ما ندارند و تبلیغات، وسوسه‌ی خرید آن‌ها را به جان ما انداخته است!

سخن پایانی

محدودیت فضا، هرگز دلیل قانع‌کننده‌ای نیست تا شما از داشتن یک آشپزخانه‌ی زیبا و کاربردی محروم باشید. با استفاده از یک برنامه‌ریزی و چینش اصولی و همچنین بهره‌گیری از طراحان و کابینت‌سازان حرفه‌ای می‌توانید از وجود یک آشپزخانه‌ی زیبا و منحصربفرد لذت ببرید و محیطی لذت‌بخش و بهینه برای خود ایجاد کنید.

این مقاله توسط تیم نگارش وب‌سایت آکس چوب تهیه شده است. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی طراحی، سفارش و ساخت انواع کابینت آشپزخانه به صفحه‌ی اصلی آکس چوب مراجعه فرمایید یا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید. ازین که همراه این محتوا بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز