خبرگزاری کار ایران

برترین نرم افزار کلاس آنلاین

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۸۷

اولین مشخصه یک کلاس آنلاین خوب قابلیت کاربر پسند بودن آن است به عبارت دیگر دارای رابط کاربری آیده آل برای کاربران باشد.

از اشتباهات رایج هنگام برگزاری کلاس آنلاین این است که عده‌ای پخش فیلم یا ارسال پیام در گروه‌های درسی را برگزاری کلاس آنلاین می‌نامند.

اما باید بدانید یک جایگزین برای این روش به نام نرم افزار کلاس آنلاین وجود دارد که به طبع امکاناتی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد.  نرم‌افزار کلاس آنلاین امکاناتی مانند حضور و غیاب کاربران، امکان صحبت کردن همزمان کاربران، به اشتراک گذاری نامحدود دوربین شرکت کنندگان، ضبط کلاس و... را ارائه می‌دهد که در هیچ شبکه اجتماعی این امکانات در دسترس نیست. نکته قابل توجه این است که نصب و راه‌اندازی نرم افزار کلاس آنلاین به راحتی قابل انجام نیست و نیازمند سرور و نیروی متخصص است. اما اجاره دهندگان کلاس آنلاین با هزینه مناسب این بستر را برای شما فراهم خواهند ساخت.

انتخاب بهترین نرم افزار کلاس آنلاین

حال نوبت به انتخاب نرم افزار مناسب کلاس آنلاین می‌رسد. اولین مشخصه یک کلاس آنلاین خوب قابلیت کاربر پسند بودن آن است به عبارت دیگر دارای رابط کاربری آیده آل برای کاربران باشد. از دیگر امکانات یک کلاس ایده آل موارد زیر است:

  • کاهش هزینه‌ها

  • کیفیت مناسب صدا و تصویر

  • ضبط ویدئو کلاس

  • دارای پشتیبانی مناسب

  • عدم نیاز به نصب نرم افزار

  •  امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش

  • دارای امکاناتی مثل نظرسنجی

  • تعامل دانشجویان و مدرسان در محیط کلاس

  • امکان اشتراک تخته سفید

  • امکان ویرایش کدهای نرم افزار

  • امکان ارسال اس ام اس یادآوی و لینک کلاس

  • امکان اتصال به LMS

  • امکان ایجاد کلاس در کمترین زمان

برترین نرم افزار کلاس آنلاین

نرم افزار کلاس آنلاین رایگان

همانطور که گفته شد برگزاری کلاس آنلاین در شبکه‌های اجتماعی توصیه نمی‌شود. شما با صرف اندکی هزینه برگزاری کلاس آنلاین در پلتفرم‌هایی مانند رومیت کیفیت و تمرکز در کلاس خود را به طرز قابل توجهی افزایش خواهید داد.

اندک هزینه‌ی دریافتی از شما صرف نیروی متخصص با دانش فنی همچنین سرور و ... می‌شود.

اسامی بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین در ایران

با توجه به تحریم ایران در زمینه استفاده از نرم افزارهای خارجی و عدم کارایی آن‌ها عده ای بی خبر از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین در ایران که ممکن است دارای مشکل تحریم باشند را معرفی نماییم. و در آخر بهترین نرم افزار کلاس آنلاین را معرفی کنیم.

معرفی نرم افزار بیگ بلو باتن

نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن جز معدود نرم افزارهایی است که مشکل تحریم ندارد. علاوه بر آن دارای ویژگی‌هایی است که کمتر نرم افزاری این ویژگی‌ها را دارد.

امکانات نرم افزار کلاس آنلاین رومیت

·امنیت بالا و ارتباط رمزگذاری شده

نرم افزار رومیت دارای امنیت بسیار خوبی است. با استفاده از سیستم احراز هویت و پروتکل‌های امنیتی خیال شما با استفاده از این نرم افزار بابت امنیت راحت خواهد بود.

·استفاده حداکثری از دوربین وبکم

داشتن یک ارتباط تصویری امن با دوربین‌های وبکم بسیار مهم است. شما قادر خواهید بود با استفاده از چند وبکم ارتباط تصویری خود را با کاربران حفظ نمایید.

·ورود به کلاس آنلاین تنها با یک کلیک

یکی از ویژگی‌های طلایی کلاس آنلاین بیگ بلوباتن تحت وب بودن آن و ورود تنها با یک کلیک است. شما با استفاده از مرورگرهایی مانند سافاری، کروم، موزیلا قادر خواهید بود وارد کلاس شوید.

تماس با مشاوران رومیت: 021-91090414

ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن

  • Breack room (اتاق استراحت)

  • رفع مشکل تحریم

  • امکان آپلود مالتی مدیا (محتوای چند رسانه ای)

  • امکان اشتراک صفحه نمایش

  • امکان نوشتن محتوای آموزشی روی تخته وایتبرد

  • امکان ضبط ویدئو کلاس

  • امکان ارسال پیام متنی

  • قابل استفاده از تلفن همراه برای استفاده از کلاس

  • امکان ارسال پیامک شروع کلاس

  • امکان اجازه گرفتن دانش آموزان در حین کلاس

  • امکان نظر سنجی بین دانشجویان

  • متن باز بودن و قابلیت ویرایش کدهای آن

تماس با مشاوران رومیت: 021-91090414

نرم افزار کلاس آنلاین ادوب کانکت

نرم افزار ادوب کانکت یکی از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین در جهان محسوب می‌شود. این نرم افزار به زبان اصلی ارائه می‌شود و دارای ترجمه فارسی نیست. این نرم افزار اپن سورس نیست اما هر ساله آپدیت می‌شود.

امکانات نرم افزار کلاس آنلاین ادوبی کانکت

برترین نرم افزار کلاس آنلاین

مدیریت قالب ظاهر کلاس

یکی از امکانات نرم افزار ادوب کانکت تغییر قالب کلاس است. شما با این ویژگی قادر خواهید بود کلاس خود را از لحاظ چینش و ظاهر تغییر دهید.

نظر سنجی بین کاربران

ادوب کانکت هم مانند بیگ بلوباتن دارای قابلیت نظر سنجی است. با این امکان شما قادر خواهید بود بین دانشجویان خود یک نظر سنجی ایجاد کنید و نمودار نتیجه را به نمایش بگذارید.

تخته وایتبرد مجازی

نرم افزار ادوبی هم مانند بیگ بلوباتن دارای یک جایگزین مناسب مانند تخته سیاه است. شما قادر خواهید بود با استفاده از یک سیستم تاچ محتوای خود را روی تخته بنویسید.

اشتراک صفحه مانیتور یا نرم افزار در کلاس

وجه تشابه اکثر نرم افزارهای کلاس آنلاین اشتراک گذاری صفحه نمایش است. شما با این امکان قادر خواهید بود صفحه مانیتور یا نرم افزار خود را روی دسکتاپ به اشتراک بگذارید.

چت متنی

این امکان در صورت تایید مدرس قابل انجام است. شما با این امکان قادر خواهید بود نظرات خود را به صورت پیام ارسال کنید و مدرس نظر را بخواند و در صورت لزوم پاسخ دهید.

وبکم اشتراکی

با اشتراک گذاری تصویر دوربین قادر خواهید بود وبکم خود را تا سقف دو نفر برای کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری محتواهای چند رسانه‌ای

با این امکان شما قادر خواهید بود یک فایل چند رسانه‌ای را آپلود نمایید و برای کاربران به نمایش بگذارید. قالب این فایل‌ها می‌تواند وورد، پاورپوینت یا پی دی اف باشد.

اتاق استراحت یا زیر مجموعه

اتاق زیرمجموعه یکی از قابلیت‌هایی است که با استفاده از این امکان شما قادر خواهید بود کلاس را به زیرمجموعه‌های کوچکتر تقسیم کنید و هر عضو را به کلاس مخصوص خود اختصاص دهید. در این کلاس‌های زیرمجموعه استاد قادر خواهد بود به تمامی کلاس‌ها سر بزند و یا اتمام کلاس را بزنید.

ضبط کلاس آنلاین

یکی از امکانات مهم برگزاری کلاس آنلاین امکان ضبط کلاس است. شما با شرکت در کلاس آنلاین ادوبی کانکت قادر خواهید بود دکمه ضبط را فعال نمایید. و در صورت وقفه دکمه وقف را بزنید و مجددا فعال کنید.

انتخاب با شماست نرم افزار بیگ بلوباتن یا ادوب کانکت؟

در ادامه قصد داریم مواردی را در زمینه مقایسه این دو نرم افزار ذکر کنیم و قضاوت را به عهده شما بگذاریم.

مقایسه محیط نرم افزار

با یک مقایسه ساده بین محیط دو برنامه کلاس آنلاین متوجه خواهید شد محیط ادوب کانکت پیچیده و شلوغ است اما محیط بیگ بلوباتن بسیار ساده می‌باشد.

اتصال با API

از جمله کاربردهای API برای یک کلاس آنلاین استفاده از آن برای CMSهاست. ادوبی  امکان اتصال به دروپال را دارد اما نرم افزار آموزش مجازی بیگ بلوباتن تمامی CMSها را پوشش می‌دهد.

تماس با مشاوران رومیت: 021-91090414

دسترسی کاربران بدون اپلیکیشن

با استفاده از نرم افزار بیگ بلوباتن قادر خواهید بود با یک لینک وارد کلاس شوید اما با نرم افزار ادوبی کانکت نیاز به نصب نرم افزار ویندوز یا تلفن همراه دارید.

بازپخش ویدئو کلاس

در نرم افزار بیگ بلوباتن تنها با لینک بازپخش قادر خواهید بود به ویدئوهای ضبط شده کلاس دسترسی داشته باشید. در ادوبی هم علاوه بر خود ویدئو به لینک بازپخش دسترسی خواهید داشت. برای دسترسی به لینک بازپخش نیاز به نصب نرم افزار روی موبایل دارید.

مدیریت کلاس و دانش آموزان

در نرم افزار برگزاری کلاس Bigbluebutton امکان مدیریت کلاس و دانش آموزان به زبان فارسی وجود دارد. در صورتی که در ادوبی کانکت چنین امکانی وجود ندارد.

زبان کلاس

زبان کلاس در بیگ بلوباتن فارسی است در صورتی که زبان کلاس در ادوبی کانکت انگلیسی است. نکته دیگر این که داشبورد مدیر یا مدرس در ادوبی کانکت انگلیسی است اما در بیگ بلوباتن فارسی است.

در آخر:

قضاوت را به عهده شما خواهیم گذاشت. با مقایسه این دو نرم افزار متوجه خواهید شد کدام یک مناسب کار شما است. پیشنهاد ما برای شما انجام یک تست رایگان در رومیت است.

مشاوره رایگان با کارشناسان رومیت  02191090414 

اطلاعات تکمیلی، لیست قیمت ها و خرید کلاس آنلاین www.roomeet.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز