خبرگزاری کار ایران

هزینه تبلیغات در صدا و سیما در سال 99 چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۹۹

برای ساخت و پخش محتوای تبلیغاتی در صدا و سیما لازم است که با هزینه تبلیغات در تلویزیون و مباحث مربوط به آن آشنا باشید. به عنوان مثال «زمان پخش آگهی تبلیغاتی»، یکی از مهم ترین نکات در محاسبه هزینه تبلیغات در تلویزیون می باشد. در این مطلب راجع هزینه تولید و پخش آگهی تبلیغاتی و چگونگی پخش تبلیغات در تلویزیون صحبت خواهیم کرد. همچنین شرکت معتبری در زمینه تولید و پخش تیزر های تبلیغاتی در صدا و سیما را به شما معرفی می کنیم.

تبلیغات تلویزیونی، از جمله برنامه های تلویزیونی است که با هدف معرفی محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف، از شبکه های گوناگون صدا و سیما یا تلویزیون پخش می شود. تبلیغات تلویزیونی از جمله مهم ترین درآمد شبکه های تلویزیونی به شمار می رود، چرا که شما در ازای پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون از مسئولین مربوط به بخش تبلیغات می خواهید که برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارتان، محتوایی تبلیغاتی تولید کرده و آن را در شبکه های مختلف تلویزیونی پخش کنند.

بنابراین برای ساخت و پخش محتوای تبلیغاتی در صدا و سیما لازم است که با هزینه تبلیغات در تلویزیون و مباحث مربوط به آن آشنا باشید. به عنوان مثال زمان پخش آگهی تبلیغاتی یکی از مهم ترین نکات در محاسبه هزینه تبلیغات در تلویزیون می باشد، چرا که پخش آگهی های تبلیغاتی در ساعاتی که تلویزیون مخاطب بیشتری را دارد، می تواند در افزایش بازدید آن آگهی موثر باشد. در نتیجه لازم است برای بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون عوامل موثر بر این هزینه ها را بررسی کرده و با تعرفه ها و قوانین تبلیغات تلویزیونی آشنا باشید.

همچنین لازم به ذکر است که هر سال تعرفه های جدیدی از هزینه تبلیغات در تلویزیون توسط سازمان های مربوطه مشخص و معرفی می شوند، در نتیجه باید قبل از هر اقدامی در خصوص پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون، این تعرفه ها را بررسی کرده و از آن ها اطلاع کامل داشته باشید.

چگونه در صدا و سیما تبلیغ کنیم؟

در سراسر دنیا تمام شبکه های تلویزیونی همواره محیطی را برای ثبت سفارشات تبلیغاتی و ساخت برنامه های تبلیغاتی اختصاص داده اند؛ اما در کشور ما و در سازمان صدا و سیما چنین محیطی وجود ندارند و لذا لازم است که برای ساخت آگهی های تبلیغاتی به شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی مورد تایید صدا و سیما مراجعه کرده و به کمک آن ها برنامه های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات خود را بسازید.

در واقع آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی، نقش یک واسطه را بین شما و صدا و سیما ایفا می کنند، به این صورت که شما به این شرکت ها مراجعه می کنید و پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون، از مسئولین این شرکت ها می خواهید که پس از ساخت آگهی تبلیغاتی شما، برای پخش آن از طریق تلویزیون و صدا و سیما اقدام کنند.

بنابراین برای انجام تبلیغات در صدا و سیما، بهتر است که آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی مختلف را بشناسید و با عملکرد آن ها در خصوص تولید محتواهای تبلیغاتی آشنا باشید. همچنین لازم است که برای ساخت آگهی و انجام تبلیغات تلویزیونی به شرکت های معتبر و صاحب نام در زمینه ی تبلیغات مراجعه کنید تا با تولید محتواهای تبلیغاتی قوی علاوه بر جذب مخاطب، از اتلاف وقت و هزینه های خود نیز جلوگیری کنید.

هزینه تبلیغات در صدا و سیما در سال 99  چقدر است؟

شرکت های تبلیغاتی صدا و سیما

همانطور که گفتیم برخلاف سایر کشورهای دنیا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش خاصی را برای دریافت سفارشات و ساخت برنامه های تبلیغاتی ما ندارد و لذا لازم است که برای انجام تبلیغات در تلویزیون به شرکت ها و آژانس های مورد تایید سازمان صدا و سیما مراجعه کنید و برای اینکار بهتر است که قبل از ثبت سفارش خود در آژانس های تبلیغاتی، درباره ی آن ها و چگونگی عملکردشان در زمینه ی انجام تبلیغات تلویزیونی تحقیق کرده و از کارکرد آن ها آگاه باشید.

برای ساخت و پخش آگهی بازرگانی مراحل مختلفی وجود دارد تا یک تبلیغ تلویزیونی ساخته و آماده پخش شود که تمام این مراحل از ابتدا تا انتها به عهده شرکت تبلیغات تلویزیونی است که شما کار ساخت و پخش آگهی بازرگانی خود را به آن ها سپرده اید.

همچنین در خصوص ساخت یک آگهی تبلیغاتی همواره لازم است که با مشاورین و متخصصین در این زمینه مشورت کنید و از آن ها در خصوص ساخت و چگونگی پخش آگهی تبلیغاتی خود راهنمایی بخواهید، به همین جهت، شرکت های تبلیغاتی، خدمات متنوعی را در این زمینه به شما ارائه می دهند که مهم ترین آن ها «مشاوره تبلیغات تلویزیونی» است.

در واقع شما با مشاورین شرکت های تبلیغاتی صحبت می کنید و آن ها پس از بررسی خواسته های شما یک روش مناسب و کاربردی در جهت ساخت ویدیو تبلیغاتی و پخش آن از شبکه های تلویزیونی را ارئه می دهند. شرکت مورد تاییدی در ایران، با نام برند طلوع فیلم وجود دارد که می تواند نیاز های شما را در پخش آگهی های تبلیغاتی از تلویزیون، برآورده سازد. همچنین شرکت طلوع فیلم در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی نیز فعالیت می کند که مشاوره و ایده های بسیار قوی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

هزینه تبلیغات در صدا و سیما در سال 99  چقدر است؟

همانطور که گفته شد شرکت تبلیغات تلویزیونی برای ساخت و پخش آگهی بازرگانی مراحل مختلفی را باید انجام دهد که از جمله این مراحل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بررسی اهداف برند از تبلیغات تلویزیونی:

در ابتدا لازم است که جایگاه برند و محصول مورد نظر را مشخص کرد و وضعیت کلی رقبا را در بازار کار تحلیل نمود. سپس با مشخص کردن اهداف یک نقشه ی کلی را برای رسیدن به آن ها طراحی نمود.

  • تهیه سناریو تبلیغات:

پس از تعیین اهداف و طراحی یک نقشه کلی برای رسیدن به آن ها، حالا لازم است که به کمک خلاقیت و ایده پردازی متخصصین تبلیغاتی، یک سناریو برای ساخت تیزر، محتوا، شعارهای تبلیغاتی و ... طراحی کنیم.

  • واحد ارتباط با مشتری:

به کمک این بخش می توان یک تعامل همیشگی میان مشتری و شرکت تبلیغاتی به وجود آورد و به این ترتیب در تمام مراحل تولید و ساخت تبلیغ تلویزیونی همواره خواسته های مشتری مدنظر گرفته می شود و همچنین شرکت به صورت مداوم یک گزارش کار در خصوص مراحل مختلف ساخت آگهی را به مشتری ارائه می دهد.

  • واحد تولید:

در این مرحله یک تیم متخصص و حرفه ای شامل کارگردان، تهیه کننده، مدیر تولید، انیماتور، گرافیست و … اقدام به ساخت تیزر و محتوای تبلیغاتی منطبق بر سناریو طراحی شده، می نمایند. همچنین این گروه پس از بازبینی تیزر طراحی شده، آن را برای پخش و تایید نهایی آماده می کنند.

  • پخش تبلیغات:

پخش تبلیغات آخرین مرحله از ساخت آگهی های بازرگانی است و این مرحله نیز همچون مراحل قبل توسط شرکت تبلغات تلویزیونی انجام می شود و لذا شما پس از پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون به یکی از شرکت های تبلغات تلویزیونی (مورد تایید صدا و سیما)، دیگر لازم نیست اقدامی در این زمینه داشته باشید؛ زیرا تمام مراحل ساخت و پخش یک تبلیغ تلویزیونی تماما بر عهده ی شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی می باشد.

هزینه ساخت تبلیغات تلویزیونی

هزینه تبلیغات در تلویزیون و صدا و سیما به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به ساعت پخش آگهی، شبکه ی پخش آگهی، پخش آگهی در زمان پخش برنامه های پربازدید مثل مسابقات ورزشی،  سریال ها و … اشاره کرد.

بنابراین، با توجه به این عوامل همواره نمی توانیم یک قیمت و رقم دقیق و ثابت را تعیین کنیم، در نتیجه لازم است که پس از بررسی اهداف و تعیین میزان بودجه ی تبلیغات نسبت به تعیین ساعت پخش و تعیین هزینه نهایی پخش آگهی اقدام نمایید؛ اما کمک گرفتن از مشاورین و متخصصین در این زمینه نیز می تواند یک راهکار بسیار مناسب باشد.

در نتیجه برای بررسی هزینه تبلیغات در تلویزیون و تعرفه های موجود در این زمینه می توانید از شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی معتبر و با تجربه کمک بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز