خبرگزاری کار ایران

تست غربالگری مناسب ترین روش برای نوزادان کم شنوا

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۴۷۹

اختلال کم شنوایی در افراد مختلف اتفاق می افتد و فرد کم شنوا با دچار شدن به کم شنوایی، اصوات محیط اطراف خود را به درستی دریافت نمی کند.

باید گفته شود که کم شنوایی علت های مختلفی دارد و برای درمان آن سمعک بهترین روش موجود می باشد. ژنتیک و کهولت سن از علل بارز دچار شدن به کم شنوایی است.

برخی از کودکان از بدو تولد دچار این اختلال هستند؛ از مهم ترین کارهایی که در همان ابتدا بعد از تولد نوزادان باید انجام شود، تست غربالگری در نوزادان است. باید با تاسف بسیار گفت در ایران تنها کودکانی که در شهرهای بزرگ هستند در این تست ها شرکت کرده اند و کم شنوایی در آنها تشخیص داده می شود و در شهر ها و روستا های کوچک کودکان از انجام این تست محروم می مانند. علل مادرزادی و اکتسابی و همچنین عفونت گوش از عمده ترین دلایل کم شنوایی در کودکان و نوزادان می باشد. باید گفت که مادران عزیز باید در دو یا سه هفته اول بعد از تولد کودک حتما برای انجام تست غربالگری در نوزادان خود اقدام نمایند تا واکنش فرزندانشان نسبت به اصوات اطراف را بسنجند .

سمعک برای کودکان، بهترین روش برای درمان کم شنوایی کودکان

همانگونه که قبلتر گفته شد که بهترین روش برای درمان کم شنوایی استفاده از سمعک است.  استفاده از سمعک کودکان به افزایش اعتماد به نفس کودک شما بسیار کمک کرده و همچنین باعث بهبود ارتباط کودک با اطرافیان، به خصوص با خانواده می شود. سمعک در کودک کم شنوا باعث تسریع در آموزش مهارت های گفتاری و ارتباطی می شود. سمعک ها از نظر اندازه و محل قرارگیری دارای انواع مختلفی است. می توان گفت که سمعک بیرونی گوش، سمعک درونی گوش و سمعک نامرئی، سمعک هایی متناسب برای استفاده ی کودکان هستند. باید گفت انتخاب سمعک برای کودکان به عواملی مانند درصد کم شنوایی کودک، مهارت کودک در قرار دادن سمعک در داخل گوش و شکل گوش بستگی دارد. شما والدین عزیز باید با در نظر گرفتن درصد کم شنوایی کودک خود و نیاز او بهترین و مناسب ترین سمعک را برای او انتخاب کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک سمعک قلهک زیر نظر بهترین متخصص و مشاورین ما، آزمایشات لازم را برای کودک خود انجام داده و بهترین سمعک را برای کودک خود تهیه کرده و از خدمات پس از فروش ما بهره مند گردید.

تست غربالگری مناسب ترین روش برای نوزادان کم شنوا

میسوفونیا چیست؟

در آخر می پردازیم به بیماری صدا بیزاری که نام دیگر آن میسوفونیا است. این بیماری یک نوع اختلال عصبی است که فرد مبتلا به آن با شنیدن صداهای خاص دچار احساساتی شدید همچون عصبانیت، انزجار، تنفر و گریختن می شود. اغلب افراد دچار میسوفونیا، نسبت به صداهای ایجاد شده از دهان حساسیت بیشتری نشان می دهند. صداهایی مانند صدای آدامس جویدن، غذا خوردن، نفس کشیدن برای این افراد بسیار آزار دهنده است؛ باید گفت که فرقی ندارد که این نوع صداها آرام باشد یا بلند؛ واکنش این افراد به صورت ترس، خشم، فرار است. در اصل هنوز هم علت اصلی این بیماری مشخص نشده است، ولی برخی از محققین به تازگی بر این باورند که علت اختلال صدا بیزاری این است که مغز قابلیت پردازش برخی صداهای خاص را ندارد، برخی دیگر از محققین علت میسوفونیا را مشکلات عصبی میدانند. شما می توانید با مراجعه به سایت سمعک قلهک اطلاعات کاملی درباره این بیماری بدست آورید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز