خبرگزاری کار ایران

خیابان نظامی باکو بهترین مکان برای خرید در باکو

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۸۲

شهر باکو که به نوبه خود یکی از پر طرفدار ترین شهر های گردشگری برای ایرانیان به حساب می آید ، سالانه جمعیت زیادی از مسافران تور باکو را چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی به سمت خود جذب می کند.

ایلنا؛ باکو از جمله مهمترین شهر کشور آذربایجان و پایتخت این کشور می باشد که یکی از مهمترین خیابان های آن خیابان نظامی باکوست و می توان گفت بهترین خیابان برای خرید در باکو خیابان نظامی به حساب می آید . شهر باکو یکی از شهر های فوق العاده برای گردشگران است چرا که هر سلیقه ای را به سمت خود می کشاند . شهر باکو را می توان ترکیبی از باکوی مدرن و باکوی تاریخی دانست. 

در بخش باکوی مدرن که خیابان نظامی باکو نیز در آن واقع شده است سازه های بسیار مدرن با معماریهای فوق العاده که در سطح جهانی مطرح می باشد به چشم می خورد و می توان گفت این بخش از باکو، نمایی کامل از اروپای امروزی را نمایان می کند در برابر باکوی مدرن،  باکوی قدیم و تاریخی نیز گذشته باکو را به زیبایی برای گردشگران و علاقمندان به تاریخ نمایان می سازد . همین امر باعث شده است باکو میزبان هر گروه از گردشگران با هر نوع سلیقه ای باشد .

 شهر باکو که به نوبه خود یکی از پر طرفدار ترین شهر های گردشگری برای ایرانیان به حساب می آید ، سالانه جمعیت زیادی از مسافران تور باکو را چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی به سمت خود جذب می کند. گفتنیست که مسافرانی که قصد سفر به باکو را دارند شناخت بهترین خیابان ها و مراکز خرید می تواند برایشان بسیار حائز اهمیت باشد .

شرکت بیسان گشت مهر که مجری مستقیم مسیر های مختلفی چون باکو و تور استانبول می باشد ، به مسافران خود رفتن به خیابان نظامی باکو را پیشنهاد می کند .

خیابان نظامی باکو بهترین مکان برای خرید در باکو

خیابان نظامی باکو :

نام خیابان نظامی باکو که به احترام شاعر پر آوازه قرن ششم یعنی نظامی گنجوی به این نام نامگذاری شده است  یکی از بهترین خیابان ها برای مسافران تور باکو نوروز 99 خواهد بود که در سال 1962 پس از چندین دوره تغییرات با نام خیابان نظامی نامگذاری گردید ، البته هنوز هم که هنوز است بیشتر با نام قدیمی آن یعنی خیابان تارگوی در باکو شناخته می شود که یکی از معروف ترین خیابان ها برای خرید انواع برندهای معروف در سطح جهانی را در خود  داراست . خیابان نظامی باکو که تاریخچه طولانی دارد از دیرباز یکی از خیابان های مهم شهر باکو به حساب می آمده، به طوری که حدود 200 سال پیش بعد از زلزله ای که در باکو رخ می دهد و می توان گفت آسیب شدیدی پیدا می کند ، در آن زمان نام این خیابان، خیابان شامخای نام داشت و از غرب تا شرق باکو طول ان بود که در همان زمان نیز یکی از خیابان های مهم باکو به حساب می آمده و محل اصلی کاروانسرا ها در باکو بوده است .

خیابان نظامی باکو بهترین مکان برای خرید در باکو

خیابان نظامی از آن زمان تا کنون دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته و همواره در خود انواع مراکز خرید را جای داده است . در خیابان نظامی باکو ساختمان هایی با نمایی بسیار زیبا و معماری فوق العاده ای ساخته شده است و می تواند یکی از مکان های مهم برای گردشگران به حساب بیاید .و در واقع گردشگران چه مسافر تور زمینی باکو هستید و چه هوایی حتی اگر قصد خرید نداشته باشند نیز رفتن به خیابان نظامی و قدم زدن در ن می تواند بسیار جذاب باشد چرا که علاوه بر وجود انواع فروشگاه ها و مرکز خرید ، مملو از رستوران های فوق العاده که در آن انواع غذاهای آسیایی ، اروپایی ، سنتی و هر آنچه که فکر کنید در ان وجود دارد به علاوه عنواع کافه ها را می توان در این خیابان دید که می تواند بهترین گزینه برای مسافران باکو باشد تا بعد از یک گشت و گذار فوق العاده استراحتی در این کافه ها داشته باشند و با خوردن انواع نوشیدنی های گرو سرد خستگی را از تنشان خارج کنند .

خیابان نظامی باکو یکی از خیابان های فوق العاده برای مسافران تور باکو می باشد تا بتوانند بهترین سوغاتی های باکو را خریداری نمایند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز